Inlägg från: Musetti |Visa alla inlägg
  • Musetti

Smink smink smink vi fortsätter!

Oh, jag är "beroende" av NARS Orgasm, passar bra på "vårt" pigment. Men nej, finns inte i Sverige. :( Ber alltid väner som är över i USA att köpa med sig ett gäng. Suck...

Bluelight skrev 2008-09-19 13:55:27 följande:
    Någon här som använder NARS rouge "orgasm"? Jag tror "Fridapida" har skrivit det någon gång i en tråd som jag startade i veckan. Jag har kollat på nyansen på nätet, tyckte att den var väldigt söt och klädsam til lilla mig som e så blek *ler*Vet ni om man kan köpa den i sverige och vart? Helst ej postorder!Finns det ett rouge från ett annt märke som går att få tag på i Sverige typ MUS, Mac, Nouba som påminner om Orgasm?Jag letar även efter en ljusbeiget läppglans. Någon som känner till ett märke som har den?Sen skulle jag behöva lite smakråd. Vilken färg på ögonskugga tycker ni jag skulle passa i?Kram på er!
  • Musetti

Sweet, ska genast kolla!

Pokergirl skrev 2008-09-19 19:32:19 följande:
    Musetti: nars finns att köpa hos hqhair.com om det krisar.
  • Musetti

Någon som vet ett bra läppstift/glans som passar till Orgasm? Vill ha nåt "mer" än genomskinligt nu till hösten...

• Musetti

Ok, tack. Min erfarenhet är att Maybellines Watershine Gloss är lite för "glossy" för mig, men ska titta på de andra. Dior är alltid en favorit vad gäller gloss. Räcker i en evighet oxå så slår man ut det så blir de inte så dyra...

LMK skrev 2008-09-19 20:12:25 följande:
    Musetti skrev 2008-09-19 20:04:52 följande:
    Jag är inte så jätte haj på detta omdråde men gillar själv Maybellines Watershine gloss i färgen Peachypink samt IsaDoras Shiny Lip Laquer i färgen Sheer Apricot. Båda ger en lätt persikoton med lite fint skimmer. Sen vet jag att Dior har ett jättesnyggt gloss i aprikost, men det är aldeles för dyrt för mig!
  • Musetti

Hmm, nej de har jag inte provat. Är lite av en "Elizabeth Areden 18 hour"-tjej. L'Oreals 16 hour kanske är bättre ;)

Knott skrev 2008-09-19 20:57:31 följande:
    Har du testat L'Oréals "long lasting"-gloss, de heter nåt med 16 hour. Jag är ingen gloss-person, men dessa sitter verkligen riktigt bra och finns i flera fina nyanser, både riktigt skira och mer fylliga till färgen.
  • Musetti

Jag har en fråga, använder nu i.d. bare natural foundation men tycker tyvärr den blir lite "tjock" på huden (jag får väl inte till det med borsten). Funderar nu på att bara köra med primer och ett mer täckande puder, någon som har förslag på vilket jag ska köpa? Har provat Cliniques förr och har för mig de var bra. Kanske Face?

• Musetti

Jag använder i.d:s borste. Har använt i.d. i flera år men det är först nu som jag känner att det blivit "för mkt" på huden, kanske det kan ha att göra med förändringar i huden? Jag har fått mer känslig hud på senare tid (massa jobb, dålig luft osv.) Du har inte tips på puder?

LMK skrev 2008-09-26 11:43:19 följande:
    Musetti skrev 2008-09-25 18:40:39 följande:
    Vad änvänder du för borste att buffa in ID med? Det är där själva hemligheten ligger nämligen Sen skall du inte ta för mycket utan istället bygga upp täckningen med flera tunna tunna lager. Jag brukar grunda med lite Mineral Veil innan foundation & sedan avsluta med MV oxå. Smälter in fint i huden. Använder ingen annan primer.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!