Inlägg från: Grynet81 |Visa alla inlägg
  • Grynet81

Smink smink smink vi fortsätter!

Knott
    Grattis, vilken grej!

Jag har Diorshow. Den borsten är stor, men blackouten har mindre.. Kanske kan fungera?

• Grynet81
    LMK skrev 2008-09-26 11:51:13 följande:
    Åter till Mascara-jakten! Nu har jag bestämt mig för att testa Diorshow! Har fått den rekommenderad av 3 olika personer på Kicks/Åhléns efter min beskrivning av den ultimata mascaran. Har även fått den applicerad & den verkar helt otrolig! Men hua vad dyr, 250:-!! Tur att en kollega till mig skall till Spanien imorgon så hon skall köpa den till mig på Arlanda. Det borde väl vara billigare än på Jordgubben? Recension kommer, garanterat!!
    Jag har nu haft min Diorshow i ca 3 veckor och det är nu äntligen den gör sitt jobb Seprerar mina fransar och bygger dem snyggt! I början var den lite för klumpig!
  • Grynet81
    Tesssi skrev 2008-10-02 08:45:37 följande:
    Godmorgon,Jag blev riktigt sugen på att prova minalsminket, så jag tänker beställa prov från EM. Ni som har köpt sample-kit från EM. Hur lägger jag ner det jag vill ha i shopping kart, så att det hamnar i sample-kit? Att lägga mina foundationprover direkt i korgen funkar, men hur får jag dem att ingå i mitt sample-kit?
    Du lägger ditt sample-kit i korgen, sen drar man de foundations o övriga saker man vill ha till korgen. då ser man att det står tex 1/3, 2/3 osv...
  • Grynet81
    roxana85 skrev 2008-10-03 19:16:52 följande:
    vilken mascara använder ni???jag har ganska tunna ögonfransar och vill ha fylligare... jag ahr provat loreal och tycker att den är okey...men isadora tycker ja inte alls om och maxfactor torkas ut jätte snabbt...
    Säger som Fluffguf- Diorshow, bygger finfint!
  • Grynet81
    trollsanna skrev 2008-10-05 01:58:58 följande:
    Macarajakten på den perfekta mascaran fortsätter.....varvar just nu mellan cliniques och Dior.  Var på stan idag hmm nu är det visst igår...klockan tickar på snabbt. ''råkade'' gå förbi MUS och givetvis blev det att svänga in där. Slutade med en vässare till alla pennor samt en jättesnygg ögonskugga. Det blev Vampyre. Har lagt upp bild i galleriet på kvällens sminkning där jag har den på. Var bortbjudna på middag så jag vågade ösa på med färg. På kortet så ser den inte lika lila ut som den faktiskt var.Natti
    Jättefint! Tycker du passar jättebra i mörkare färger!
  • Grynet81
    Charlita skrev 2008-10-13 17:42:37 följande:
    jag tycker många av er sminkar er jätte bra. Men hallå det är alldeles för mkt ibland. På en del bilder ser det så sminkat ut att det ser ut som ni ska på fest :) . Visst kan det vara kul o sminka sig lite extra ibland . men jag brukar vilja sminka mig så det ser så "naturligt" ut som möjligt. Ska ju finnas en stor skillnad mellan vardags sminkning och fest sminkning tycker jag. Någon som håller med? Jag menar inte o klaga verkligen inte ni är jätte duktiga
    Min sambo tror att jag ska på fest varje gång jag ska till jobbet! Antar att det är smaksak. Alla gillar olika..
    Vissa väljer färg andra inte. Vissa väljer mycket andra lite..
    Ska jag på fest öser jag på ännu mera, av allt!
  • Grynet81
    Charlita skrev 2008-10-13 20:50:58 följande:
    Grynet81 : Kul att känna sig fin tycker jag! Mina kompisar brukar ha mkt smink tycker det är fint men ibland ser det lite för mkt ut när dom kommer en måndag till skolan med värsta glitter fejset :D Men det kan ju vara snygt också
    Jag gillar inte heller glitter.. men en snygg mejk är de inget fel på
  • Grynet81
    Knott skrev 2008-10-13 21:05:10 följande:
    På tal om vardags- och festsminkningar, jag går ju inte så ofta på fest just nu (med en 3½-åring och en 8-månaders blir det liksom inte tillfälle lika ofta ) men på torsdag är det äntligen dags! Då är det Blog Awards 2008-galafest och jag är ju nominerad till bästa sminkblogg (huga!!) så då blir det att dra på sig feststassen och snygga till sig ordentligt. Nu har jag landat klädfrågan men börjar få lite smått prestationsångest när det gäller val av makeup; det känns ju som att man måste visa upp en makeup som är lite "extra snygg" när man är nominerad till bästa sminkbloggare... Jag stod och testade lite olika kombos ikväll men blir banne mig inte klokare. Plötsligt känns det jättesvårt att bestämma sig och de lösa skuggorna är svårare än någonsin att bemästra, ångest!!
    Kan du inte lägga upp lite bilder här så får vi ta en röstning helt enkelt
  • Grynet81

Hej Hej
    Skriver inte så mycket men läser desto mer.

Jag har shopat!
    Här om dagen blev det att jag slank in på kicks å där fick jag tag på Poore minimizer serum fr Clinique, å eftersom de har erbjudande nu att köp två produkter fr Clinique och få andra miniprodukter på köpet, så det blev mascara oxå. Å då hade de ett litet kit till de med.. mascara, kajalpennor och remover till samma pris.. å så hade ja 50:- rabatt.. Så för drygt 400 spänn fick jag runt 10 produkter.

å i förrgår beställde jag från EDM. Yay.. Start to finish powder, foundation, rouge, concealer, kabuki, eyekabuki, eyebrush, Läääängtar!

Å Clinique mascaran älskar jag verkligen, tror den hette High inpact el liknanade, tror det är någon mer som använder den..
    Jag sa ju att jag även gillade Diorshow men jag tar tillbaka det, den torkade übersnabbt och blev klumpig när man applicerade den.. skittrist för det priset!

Na har jag skrivit för en hel månad framöver ;-D

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!