• Tesssi

Smink smink smink vi fortsätter!

Ni verkar så kunniga här i tråden.
    Så jag hoppas att ni kan hjälpa mig som nyligen upptäkt hur skoj det är med smink.

Jag behöver tips på en bra foundation.

Åker till Nice snart, så jag kanske kan inhandla något på Arlanda...

Tack på förhand!

/Tessi

• Tesssi
    LMK skrev 2008-09-30 14:54:50 följande:
    Välkommen till fördärvet! (ja, för plånboken alltså... )Jag använder bara mineralfoundation i puder form (ID Bare Minerals), så jag kan inte rekommendera något annat personligen, tyvärr. Men vet att många är jätte nöjda med Helena Rubinstein Colour Clone! Finns i flera olika utföranden så haffa en säljare så får du säkert bra hjälp.
    Kanske ska testa mineral make-up. Hur är den för känslig hud?
    Just nu är jag alldeles rödflammig i ansiktet. Och jag tycker det är svårast med grunden. Vill ha en foundation som är lätt och inte ger ett för sminkat uttryck.

Föresten, vad gör jag för fel när det ser ut som foundationen smular sig i ansiktet. Antar att jag har fel sort??
    Ögon-make-upen börjar jag få kläm på, lite grann iaf.
  • Tesssi
    LMK skrev 2008-10-01 12:56:02 följande:
    Tesssi: Kan tipsa att www.everydayminerals.com har gratis provkit där man enbart betalar för frakten, ca 30 kr. Då kan du på ett billigt sätt testa om du gillar detta. I kitet ingår 3 olika foundations, 1 concealer & 1 Blush i små burkar. Är lite svårt att hitta rätt nyans, men det finns bra guider där att läsa för att hamna rätt. Tänk sedan på att när du använder mineralfoundation kräver ansiktet mer fukt, så en bra dagkräm är att rekommendera.
    Åh, tack för tipset!
    Det ska jag testa.
    Har Biotherms aqua source för torr hy som dagkräm och tycker den fungerar utmärkt - får hoppas att den gör det även vid Mineral foundation.
  • Tesssi

Kom på en sak. Antar att jag bör köpa en speciell borste för det också. Eller?

• Tesssi

Det känns som jag terroriserar tråden, men det får ni stå ut med. :D

LMK skrev 2008-10-01 12:56:02 följande:
    Är lite svårt att hitta rätt nyans, men det finns bra guider där att läsa för att hamna rätt.
    Kikade in på deras forum... Jag är så ny på det här att jag inte vet vilken färg min hud har, alltså rosa eller aprikos underton eller... :S
    Det enda jag vet är att jag är kall.

Fluffguf: Då ska jag kika på den borsten också om jag beställer kitet. Tack.
  • Tesssi

Godmorgon,

Jag blev riktigt sugen på att prova minalsminket, så jag tänker beställa prov från EM.

Ni som har köpt sample-kit från EM. Hur lägger jag ner det jag vill ha i shopping kart, så att det hamnar i sample-kit? Att lägga mina foundationprover direkt i korgen funkar, men hur får jag dem att ingå i mitt sample-kit?

• Tesssi

Sådär ja. Nu har jag äntligen lyckats beställa mitt sample-kit + borste från EM. Ska bli intressant att se om färgerna passar.

Hur lång brukar frakttiden vara?

Och hur är det med MACs pigment? Är ni nöjda? Funderar nämligen på att lägga in en beställning där också.

• Tesssi
    trolltyg skrev 2008-10-02 13:20:53 följande:
    Jag är supernöjd med MAC-pigmenten. Ibörjan tyckte jag som någon ovan skrev att de kunde vara lite grovkorniga, inte alla men en del. Men nu så funkar även de bra tycker jag efter att jag vant mig vid dem. Så nu använder jag i huvudsak de pigmenten.
    [/citat]

Då ska jag bara välja färg/er då.
    Ska bli spännande med allt nytt - jag som är ny i sminkdjungeln...

[citat]Det brukar ta 1-2 veckor ungefär att få sin beställning.
    *väntar otåligt*
  • Tesssi

Äsch, va konstigt det blev.

Då ska jag bara välja färg/er då.
    Ska bli spännande med allt nytt - jag som är ny i sminkdjungeln...

*väntar otåligt*

• Tesssi

En fråga till er sminkkunniga:

Jag har fått en inbjudan till en nyårsbal. Jag funderar på att ha röd klänning. Vilken färg är snyggast att make-up:en går i då?

*funderar vidare*

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!