• mjuik

Smink smink smink vi fortsätter!

Blir inte alls avundsjuk på dig Linny.
    Inte ett dugg! =)

Jag ger snart upp det här med eyeliner.
    Har försökt och försökt men det blir bara fult.
    Spetsen är ganska tjock, kan det vara därför?

Får köpa en ny och testa, vad ska jag köpa för något?

Vägrar tro att det är mitt fel att det blir fult =)

• mjuik

Fluffguf: vad har du som du målar med då? Alltså inte penseln.
    Om man kollar på hur precision eyeliner brushen ser ut så borde det funka med en målarpensel.
    Kanske inte helt ultimat men själva utseendet.

Tycker det är läskigt med djurhår i penslar.

• mjuik

Ögonskugga och vatten fick det bli.

Dök ner i mitt förråd med sminkgrejer och hittade en oanvänd borste i ett fodral. Det är antagligen dålig för det var de andra som kom i samma fodral.
    Offrade den. Klippte den kort och sned och testade att måla.
    Det blev bra!
    För första gången i mitt liv har jag målat eyeliner på mig själv och inte tvättat bort det efter att ha suckat åt mig själv i spegeln.
    Strålande!

Imorgon tänker jag åka och köpa en tunn konstnärspensel att måla med.

• mjuik

Jag tar tillbaka allt jag skrev om eyeliner. Jag lyckades en gång och en gång enbart.

Shit vad klockan är mycket såg jag nu. Oj.

Har några MAC-skuggor men är inte förtjust i dem. Tycker det är för stora bitar.
    Mera som grovmald än finmald.

Min mascara har aldrig kladdat av sig på ögonskuggan men jag har inte så långa fransar heller. Kanske är därför.

• mjuik

Om man får tull eller inte när man beställer beror väl på vad de skriver på paketet med?
    Har stått fel summa på paketet varje gång jag beställt. Stått att det är saker för typ 25:- när det egentligen varit saker för 300:-
    Fusk kallas det väl egentligen.

Jag har lärt mig att använda min Telescopic nu. Hemligheten (på mig) ligger i väldigt långsamma drag.
    Om jag gör som jag brukar blir det kladdigt och riktigt fult. Tar tid men blir snyggt.

• mjuik

Bäst gloss är juicy tubes. Det är snyggt, sitter bra, luktar gott och smakar gott.
    Negativt är att det är dyrt men det räcker hur länge som helst så varför inte.

Jag har fastnat för min telescopic. Den är jättebra. Ska man satsa på en carbon black kanske?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!