Inlägg från: Salt Groda |Visa alla inlägg
  • Salt Groda

Smink smink smink vi fortsätter!

Jag brukar läsa här i sminktråden även om jag sällan skriver något. Kul att läsa om alla tips på produkter, men lite ledsamt för plånboken ibland när man bara mååste testa nya produkter!

Jag bor i California, och gud va kul det är att läsa om hur du Linny uppfattar hur det är här. "Sitter inne med AC´n på max, tar bilen överallt", haha, klockrent! Faktum är att jag nog aldrig varit så vit förr som denna sommaren. Man blir liksom nojig av all sol, och smörjer sig med 30 varje dag. Vill ju inte bränna sig och bli ett russin i förtid. Men alla svenskar som kommer hit o hälsar på vill pressa i solen, vilket för oss känns konstigt...(och sen ser de ut som kräftor när de åker hem )

Sephora är bra för att de har mycket av de "bra" märkena, plus att det är rätt billigt. Jag handlar typ allt på sephora, smink o hudvård. Men det är ju ingen fantastisk upplevelse att gå på sephora annars egentligen...

• Salt Groda

Jo, det är många som säger att kaffet smakar blask. Själv dricker jag inte kaffe, så mig kvittar det.

Obegränsat med läsk är väl liksom standard på de flesta ställen, haha. Och matportionerna är ju inte små de heller. Men faktum är att det finns mycket nyttig mat här också. I alla fall där vi bor, så är det stort med ekologisk mat och att leva nyttigt. Finns knappt ingen som röker. Mycket fitness och yoga och så där. Det gäller att välja sina ställen, så slipper man undan lite av fetto-maten

ja, det här blev ju lite OT... Sorry!

• Salt Groda

Sephora finns inte i London. Däremot i bl.a. Frankrike, Italien o Spanien..

I London har de ju boots som har rätt mycket smink och hudvård.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!