• Lejån

Smink smink smink vi fortsätter!

Typ100 skrev 2008-09-13 10:02:31 följande:
    ok nu vet jag att det kanske har med i.d. kabuki borsten att göra.....det är kanske därför sminket inte lägger sig bra..och blir sandig iställer plus att jag kanske tar för mycket...vilken kabuki ska jag köpa istället?...
    Kolla in borstarna på www.everydayminerals.com

Supermjuka och billiga!
  • Lejån
    Liiza skrev 2008-09-13 12:56:14 följande:
    Någon som provat ögonskuggorna från em?,jag har testat två färger Matte. Exhale (brun) och Rare Silk (ljus beige) De va lite "tråkiga...Är det någon som testat de andra Pearl & Shimmer, någon färg som är fin?
    Jag har testat en grönguld aktig som jag tycker jättemkt om. Tycker de sitter bättre än tex Pureluxe om du provat dem. Har en blåturkos också men den gillade jag inte riktigt färgen på. Tycker dock att EM har dåligt med urval på sina ögonskuggor. Saknar lite mer färg...
  • Lejån

Fick paket från PL idag, men jag måste ha varit lite knäpp när jag tryckte på ögonskuggor denna gång... Provade några metallskuggor och NÄR hade jag tänkt att jag skulle ha dem tro!? De är ju totalt galet intensiva i just... metall.

En bra sak beställde jag iaf, en stor burk med strölock att blanda foundationen i. De små blir man ju nipprig på att anväda.

Sjukt fina sminkningar i tyska bloggen ju!! Jag undrar just hur lång tid det tar...

• Lejån

Trollsanna;
    bullion har jag beställt förut och den gillade jag så jag trodde väl att jag skulle gilla de andra också men näe... *haha* vet inte alls vad jag ska göra med dem.

• Lejån
    Phantera skrev 2008-09-17 16:13:08 följande:
    Tjohej!Någon som vet var man kan köpa en bra sminkväska? Typ att förvara sminket i hemma, och gärna ta med om man ska iväg...?Har ju köpt på mig en del smink från ID. nu och alla dessa små burkar, penslar och pennor mm skulle behöva ett bra ställe att förvaras på.Skulle vilja ha ett sånt där "sminkbord" som de hade mkt i gamla 80-talsserier...stora...med en spegel i mitten...*drömmer sig bort*
    Gillar min från Lindex som är fyra delar i och som man även kan ta loss de olika delarna och ha separat om man vill. Kostar 99 kr.
  • Lejån

Någon som vet var man kan köpa sminkburkar med strölock? Har köpt från PL, men tänkte att det kanske fanns andra sidor också där det finns. Så himla bra ju att hälla över foundationen i.

• Lejån
    Fluffguf skrev 2008-09-18 15:50:05 följande:
    Jag har köpt en från everyday minerals. Den är ganska stor, men jag vet inte om du tänkte dig mindre?
    Vet inte. Den jag köpte från PL är nog på 30 g tror jag. Tyckte jag kikade på EM utan att hitta någon, måste varit vimsig...
  • Lejån
    Fluffguf skrev 2008-09-18 16:39:37 följande:
    Large mixing jar heter den jag har.
    Har du någon aning om storlek på den?
  • Lejån
    Knott skrev 2008-09-26 12:04:20 följande:
    LMK: spännande att höra vad du tycker om Diorshow framöver!!Trollsanna: vad blev det för makeup på after worken, har du nått foto?Dagens mejk ligger uppe: MUS Carat, Fyrinnae Dragonskin, MAC Copperized: makeupoholic.blogspot.com/Lite OT, men jag måste ändå berätta; idag har jag fått inbjudan Vecko Revyn Blog Awards 2008 på Sturecompaniet, klädsel "Galaparty". Som helt okänd tvåbarnsmamma från förorten känns det enormt märkligt att ens föreställa mig att jag ska gå på den där festen... Jag skulle känna mig helt malplacerad där tillsammans med Carolina Gynning, Ebba von Sydow, Josefine Crawfoord, etc etc. Och de viktigaste frågorna av alla: klädsel? hår? makeup? Ha en skön helg alllihopa!
    Gå och visa den snyggaste sminkningen den kvällen!

Klart du vinner, har varit inne och spanat lite på de andra bloggarna men gillar din bäst!

Nu när mascara är på tapeten, vad gillar ni Lumenes blåbär? Veeeeeet att det har diskuterats men mitt minne är värre än en guldfisks. (skyller på bebisen )
  • Lejån
    LMK skrev 2008-09-26 13:31:58 följande:
    Lejån: jag har haft Lumene Bluberry Curl & den är helt ok. Piggborste som separerar fransarna väl. Men någon curl vet jag inte om det blir... Däremot har borsten väldigt hårda piggar som kan göra ont/sticka om man som jag jobbar in mascaran ner i rötterna.
    Piggar e inga problem, använder oftast ögonfranspensel iaf. Frågan e bara om den kliar... Fundersam Och det vet jag ju iofs inte förrän jag provat.

Har fått en rabattcheck på 50 kr på Lumene så nåt måste jag ju köpa
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!