• Auris

Smink smink smink vi fortsätter!

Hej tjejer. Jag har läst lite i tråden av och till. Jag använder mest mineralsmink för närvarande men min syrra är ute efter lite ögonskuggor av vanlig typ (hon vill alltså inte söla med pulver utan ha fastare) Är det någon som har tips på någon bra sida där man kan köpa ögonskuggor av bra kvalitet billigt på nätet?

• Auris

Fridapida skrev 2008-10-13 21:46:59 följande:

Du tänker alltså på bra pressade skuggor? Jag använder enbart pressade från Make up store faktiskt. Men jag vet att NARS ska ha riktigt bra pressade skuggor. Finns på t.ex. hqhair.com.
    Ja. Jag menade pressade. Hon blev lite avundsjuk när hon såg alla mina mineralskuggor men hon är lite tveksam till detta med pulver. Jag tycker det är kul med mineralskuggorna att de är så billiga (framför allt när man beställer från USA) så att man kan ha många färger och leka med trots liten budget.
  • Auris

Knott skrev 2008-10-13 21:58:14 följande:

Om hon är lite pysslig kan hon ju pressa själv (jag såg en bra tutorial hos Rocketqueen om hur man gör). Det verkar lite meckigt och jag har själv inte fått tummen ur att testa men jag är å andra sidan ganska nöjd med den lösa formulan.
    Så pysslig är hon nog inte. Jag får helt enkelt övertala henne att testa lös formula. När man väl kommit igång med det är det ju inte så svårt. Det är mest i början det är lite knepigt.
  • Auris

truelove 4 ever skrev 2008-10-25 22:49:18 följande:

När ni köper ögonfrans färg vad får ni med i paketet då?Jag köpte det igår och fanns en liten tup i med färgen tror ja det var,men i bruksanvisningen står det att jag ska blanda 2 cm färg med något (minns inte ordet) men det fanns inget annat i förpackningen än färgen
    Jag har köpt två olika. En grundförpackning som innehåller både färgtub och en flaska (jag tror det är väteperoxid i den) plus en liten skål att blanda i och sådana där fåniga små lappar att sätta under ögonfransen. När färgtuben tog slut köpte jag en refill och den har jag för mig innehöll i princip bara färgtuben.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!