Inlägg från: Imperialiss |Visa alla inlägg
  • Imperialiss

Smink smink smink vi fortsätter!

Hejsan,
    jag hoppar in här och frågar en fråga då ni verkar ha koll på det mesta inom sminkväg :)

Jag började använda mineralsmink för ganska längesedan, Id´s och nu är ett kit från EM beställt (mitt tålamod är dock för kort för att stå ut med denna väntan!).

Men iaf, jag har aldrig använt primer men skulle behöva ha en ikväll och imorgon och började rensa lådorna efter något okej substitut tills på måndag då jag kan gå ner o shoppa en.

Jag har Lumene´s chrystal radiance hemma, fungerar den som primer öht? För som jag fattat så är det ingen primer utan mer något man kan lägga på när som helst för att få en lite skimrande yta?
    Antar att det täpper till porerna men det får vara så isf, det handlar bara om två kvällar..

Sen undrar jag om ni vet någon billig primer som inte täpper till porerna? För det känns ju dumt att använda en primer med dåligheter i när jag börjat med mineralfoundation.

• Imperialiss

Förresten, jag ska ha en primer till hela ansiktet, dvs inte bara till ögonmakeupen.

• Imperialiss

Monsterhummer
    Ja men dom är lite väl dyra för mig just nu och den här månaden har jag handlat sminkprodukter för lååångt över min budget hehe..
    Tänkte mig någon lite billigare :)

• Imperialiss

Linny
    Härligt att höra då jag precis beställt en finishing dust från EM :) Jag förstod dock inte skillnaden mellan deras start to finish powder, och finishing dust, så jag beställde båda.
    Vet du skillnaden?

Lejån
    Ah tack för tips. Då ska jag ner och kolla in den imorrnförmiddag :)

• Imperialiss

Knott

haha typskt mig att inte kolla upp sånt INNAN jag beställer. Men tur att dom är billiga iaf, då är det bara att hoppas att någon av dom passar på mej :)
    Jag blev så förvånad när jag såg hur billiga EM faktiskt är. Kostar ju mindre än "vanligt" skräpsmink och då är detta mineralsmink också. Underbart :)
    Har bara testat Id´s foundation änsålänge men jag har höga förväntningar på EM´s grejer också :)

• Imperialiss

nealea
    Då förmodar jag att du är lika otålig som mig på att få hem det :)
    Jag beställde för några dagar sedan, ett free sample kit, ett custom kit, och en extra foundation. Vad har du beställt? :) Har du handlat därifrån förut?

trollsanna
    Då blir det deras primer. Tack :)

• Imperialiss

wohooo, har precis hämtat ut mitt paket från everydayminerals. Spännande! Dock hade det fastnat i tullen så det blev 200 kr extra, men det är ju sånt man får räkna med.
    Nu ska här experimenteras!!

• Imperialiss

Linny

Jaså, brukar det inte fastna om man bara beställer samples? det visste jag inte :)
    Nu beställde jag ett samplekit och ett såntdär fullstort kit iofs. Shoppingdjävulen flög i mig när jag började lägga varor i korgen och jag kunde inte sluta :D
    Ångrade mej litegrann sen då jag insåg att jag bara hade beställt produkter till ansiktet och inget till ögonen. Men det får bli nästa gång :)

Phantera

Ah bra idé, det skulle jag kanske ta o göra :)

• Imperialiss

Jag är jätteblek och har alltid avundats dom som ser sådär bruna och fräsha ut, men har insett att det blir sååå mycket finare att använda en foundation i min egen färg och sen svepa en guldig skimrande bronzer (Hittade en perfekt på everydayminerals) över hela ansiktet för att avsluta med ett lätt rosa rouge på kinderna och liiiite lite ovanför ögonbrynen och hakan.

Visst, jag ser fortfarande blek ut, men så mycket fräschare än om jag hade använt en mörk foundation. Det ser bara påmålat och flammigt ut. Speciellt efter några timmar.
    Men det är som sagt bara min erfarenhet :)

Och förresten, även om jag nästan aldrig skriver här så är jag inne varje dag och läser. Ni är såå himla duktiga allihopa. Era sminkningar är jättefina verkligen!
    Ni fick mig att testa rosa ögonskugga, och det blev faktiskt bättre än vad jag trodde. Tack för all inspiration!

• Imperialiss

Förresten, måste fråga er som vet. Jag har precis upptäckt vilken enorm skillnad det blir när man använder kabukis och andra lite dyrare borstar, än de billigare som jag haft förut. Helt otroligt!

Har hittat ett prisvärt set med borstar nu som ser helt okej ut, men då står det att det är sobelhår och grävlingshår.
    Hur står sig såna borstar mot kabukiborstar?
    Använder enbart mineralsmink och då borstarna liksom är halva grejen så frågar jag er innan jag slår till :)

ursäkta min dubbelpostning.

• Imperialiss

Linny
    Ja jag kände att jag skulle slänga in några ord när jag ändå är här o gluttar mest hela tiden :D Önskar att jag hade en bättre kamera än den på mobilen så man kunde lägga upp lite bilder bara :/

Ja kabukiborstarna från Everyday tyckte jag slog Id´s med hästlängder! Så mycket mjukare och enklare att arbeta med. och framförallt billigare!
    Men jag har blivit lite smått borsttokig och vill köpa på mej ännu fler. Var då jag såg borstsetet med sobelhår :)

haha jamen eller hur, det är så lätt att fastna i den där "fyra nyanser av brunt" - fällan. Då är det bra att kunna gå in hit och bli lite peppad på andra färger :)

Du och ett par till här i tråden har typ blivit mina sminkgurus ;D

• Imperialiss

Pokergirl
    Ja verkligen, stor skillnad! Både i kvalité och pris. Åhh Japonesque´s borstar har jag länge velat prova. Deras makeup också.
    Kanske ska ta och göra slag i saken nästa månad. Denna månad är sminkbudgeten för längesedan upphandlad. Har blivit storkund hos Everyday :D

• Imperialiss

Fridapida

Åhnej säg inte sådär, nu kommer mitt köptvång av Japonesqueborstarna ännu starkare ju! ;D

Damn, den här tråden kan vara lika livsfarlig som den är inspirerande ;)
    Attans att det alltid ska va det där med pengar!

• Imperialiss

Jag tycker EM´s concealer funkar okej till finnar och utslag, men blir katastrof att täcka mörka ringar med! Spelar ingen roll hur lite jag tar, den lägger sej ändå i linjerna och man ser ut som en skrynkeltant! Dvs, mer än vanligt :P
    Jag tar istället en guldigare och varmare foundation och använder under ögonen, det täcker det blå bra och lägger sig inte som en kaka.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!