• Pindus

Smink smink smink vi fortsätter!

hej tjejer, har ni ngt tips på ngn bra nattkräm? känner att det behövs ngn mer återfuktande nu när det börjkar bli kallt...

• Pindus
    trollsanna skrev 2008-10-22 10:26:21 följande:
    PindusClinique har fina hudvårdsprodukter men jag har tyvär rinte testat någon nattkräm. (behöver ingen) men skulle nog gå till Kicks och få lite hjälp. Har lagt upp dagens sminkning på bloggen trollsannasmakeup.blogspot.com/
    håller faktiskt på att prova clinique nu efter ett impulsköp på taxfreen :) o känner att den gula (vad heter den nu igen,....) inte riktigt håller för natten... O det va gift time på åhlens :)
  • Pindus
    Salsoul skrev 2008-10-22 17:53:22 följande:
    Du menar den gula, dramatically different moisturizing lotion/gel? Vet inte vad du har för hudtyp, jag har torr hy och måste ta ett lager Continuous rescue antioxidant moisturizer ovanpå för att det inte ska strama. Nu är det ju ingen nattkräm egentligen, men funkar bra ändå
    ja precis :) jag har den i gel varianten, jag har var normal hy men blank t-zon... Då ska jag läsa på om den :)
  • Pindus
    Salsoul skrev 2008-10-22 19:12:17 följande:
    Kolla deras hemsida om du inte redan gjort det, står utförligt där om alla deras produkter (på engelska) Cliniqe.com
    jag gjorde det o blir nog den :) undrar vad man ska köpa mer då för att få gåvan :) haft lash power nu o va sugen på att köra diorshow igen egentligen...Men lash power är ju praktiskt vid detta väder...
  • Pindus
    Linny skrev 2008-10-22 21:05:41 följande:
    Smoothing creme från Dermalogica, säger jag bara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ska man blanda märken då el spelar det ingen roll?
  • Pindus
    Phantera skrev 2008-10-22 14:11:04 följande:
    FIck mitt paket från strawberrynet idag. (Inte öppnat än). Fick dock betala tupp på 245 kr. Eller 63 kr var postensavgifter... Har dock mailat ett foto på kvittot, så får vi se om jag får tillbaka de pengarna...
    funkar det att fota o maila bilden? jag har ingen scanner så när jag åkt på tull har jag inte orkat..men om det funkar att fota så kan man ju göra det :)
  • Pindus
    Salsoul skrev 2008-10-22 17:53:22 följande:
    Du menar den gula, dramatically different moisturizing lotion/gel? Vet inte vad du har för hudtyp, jag har torr hy och måste ta ett lager Continuous rescue antioxidant moisturizer ovanpå för att det inte ska strama. Nu är det ju ingen nattkräm egentligen, men funkar bra ändå
    brukar du köpa i butik el på nätet? vet du vad den kostar i butik? tänkte jämföra med den Linny rekommenderade :)
  • Pindus
    Linny skrev 2008-10-22 21:44:24 följande:
    Ah, spelar ingen större roll tycker jag..., bara det är bra märken..Jag använder Cliniques rengöring (gentle eye makeup remover och till ansiktet; foaming mousse cleanser). Som ögonkräm använder jag All about eyes från Clinique och som fuktkräm i ansiktet; Dermalogicas Skin smoothing creme.Dessa är de bästa jag har hittat. Jag älskar tex. ögonmakeuprengöringen från Clinique men anser att deras fuktkräm är för vattnig. Ögonkrämen för att få bort påsar och mörka ringar är den enda som funkar för mig, medan deras ansiktstoner är hemsk! Dermalogicas skin smoothing creme är helt underbar på min hud
    Är det eye removern som är i kräm form? jag gillar den men kommer sällan ihåg vad grejerna heter :)
    Då använder då skin smoothing creme till natten?? den va inte speciellt dyr heller på jersey..
  • Pindus
    Salsoul skrev 2008-10-23 19:38:41 följande:
    Jag fick min i presentförpackning, vet tyvärr inte vad den kostar.. Min syster testar just nu deras nya fuktkräm Superdefense i grön burk som komplement till samma gel som du har och hon är jättenöjd! De har små provburkar (7 ml) på Åhléns vet jag, hon fick en där då hon frågade efter något mer fuktgivande. De rekommenderade att använda den efter den gula morgon och kväll, kanske kan det vara något? Den finns för olika hudtyper också. Aldrig fel med gratisprover
    presentförpackningar är trevligt :) jag har haft superdefence med spf som dagkräm förut... Ska gå o fråga om man kan få prov på ngt med fukt till natten...
  • Pindus

Linny: jag får gå till åhlens o se om jag kan få prov på clinique o dermalogica... Fast tyckte det va bra pris på dermalogican. Cliniquen va ett impulsköp på taxfreen :) tror den är bäst under sommarmånaderna...

• Pindus

vann 300 kr på mine minerals via Bjootis blogg, ngn som provat ngt där??

• Pindus
    Neelah skrev 2008-10-24 15:13:29 följande:
    Den använde jag också. Jag använder i stort sett bara EFNY-smink, men just mascaran är nåt utöver det vanliga. En vän till mig testade den. Hon är extrmet känslig och brukar inte kunna ha smink, men den fungerade för henne också. Var du på Expo i Södertälje och såg Eddie Funkhousers och Cecilia Lidens sminkningar och show?
    Vart köper man edny? googlar just nu :) låter ju intressant :D
  • Pindus

jag glömde min lilla väskneccesär i skåpet på jobbet (hemma förkyld nu o kurerar inför en op på måndag) o i den låg min pincett. Jättebra ursäkt för att få beställa en rosa tweezerman från jordgubben :)

• Pindus

hämtade ut min Tweezerman pincent som jag beställt på jordgubben, riktigt bra var den, fick bra tag om korta strån med! super :)

• Pindus

ja riktigt bra! jag glömde ju min halvdåliga pincett på jobbet o sen var jag hemma o kurerade mig inför operation o nu är jag hemma...så alla ursäkter är bra :)

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!