Inlägg från: KhiraLi |Visa alla inlägg
  • KhiraLi

Smink smink smink vi fortsätter!

fantastiskt pris när grejerna har kommit hela vägen från USA. Jag antar att det provpaket skulle hamna på 11 eller 22kr porto här i Sverige.

• KhiraLi
    LMK skrev 2008-10-10 11:19:15 följande:
    Åh, jag har gjort det IGEN!Alltså beställt mer prover.... Denna gång blev det från www.makeupcosmetics.se/. Kul med en svensk sida & till bra priser. 10 st provburkar för 49:- + frakt 19:-. De har inte jätte många som tex. PL, men en hel del snyggt finns det, absolut!
    Hur tycker du att deras colour payoff är? (Jobbigt när man inte hittar bra svenska ord). Älskar EM i övrigt men är tråkigt nog inte jätteförtjust i deras ögonskuggor. De täcker sisådär och de reagerar med min hud så att alla i skalan rosa-mörklila blir aprikos-brunt. Hade varit kul att testa något annat och detta var ju billigt.
  • KhiraLi

Fia Lundbom skrev 2008-10-10 11:49:14 följande:

Jag är ingen smink-tjej sådär - men använder iaf mascara och kajal.Nu ska jag köpa en ny mascara idag och har sett att Max Factor har bäst i test på sin "Masterpiece Max".Kan denna rekommenderas- eller finns andra favoriter ?Jättetack för svar.
    Den hör definitivt till min favoriter iaf =)
  • KhiraLi

Jag har en liten fråga som jag funderat över och det är om man kan köpa MAC pigment samples i deras butiker? Vet ju att man kan få tag från the body needs eller via ebay/tradera (fejk kanske?) men finns det alltså några som mac själva producerar, och vad kostar de isf?

• KhiraLi
    trolltyg skrev 2008-10-15 16:13:02 följande:
    Grattis i förskott Om du har presentkort på Åhléns och bor i Stockholm så skulle jag köpa MAC-grejjer istället. Något dyrare kanske men i mitt tycke mycket mycket bättre än MUS. Jag är faktiskt inte helt förtjust i dem. Jag köpte MAC´s 239 pensel när jag var där tidigare i höstas och den där som är lite mer rundad som också är vit i borsten och bra för suddning och i globlinjen och det är helt klart det bästa köp jag någonsin gjort. Jag har massor av penslar från både FACE, body shop och coastalscents och helt klart så är MAC det allra bästa, jag använder bara dessa penslar nu.Men smaken är ju som baken-delad och tur är väll det så oavsett vad du shoppar dig lös på så hoppas jag du blir nöjd.
    Vad gav du för den 239'an?
  • KhiraLi
    Lejån skrev 2008-10-21 21:42:47 följande:
    jag blir så himla impad hur ni lyckas ta era kort... Jag kan inte alls fota, det blir bara suddigt hur jag än bär mig åt!
    För att ta kort nära på ögonen krävs att kameran har en bra närgräns (dvs klarar av att fokusera på korta avstånd) Oftast behöver man ställa kameran i detta läge vilket kan symboliseras av en blomma i menyerna eller så kallas det helt enkelt makro.
  • KhiraLi
    trollsanna skrev 2008-10-25 11:58:29 följande:
    Hej på er brudar!Något tips på en bra kamera? min verkar ha fått ett eget liv. Helmysko. Fundarar på att åka in till On Off och köpa en ny inte allt för dyr som klarar att att ta närbilder på tex ögon. Vet ni någon bra?  Den ska hälst vara väldigt enkel. Har lagt upp gårdagens sminkning och dagens sminkning på bloggen. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jag skulle föreslå någon ur Canons A-serie. Heter Canon powershot A(tre siffror). De brukar vara mkt bra kompaktkameror med hyffsad närgräns.
  • KhiraLi

Trollsanna: Jag kikade i bloggen nu och det var riktigt skumma färger. Du har inte bara fått in nån konstig inställning?

• KhiraLi

Antagligen kanske man inte får tipsa om detta men det finns en flat top kabuki borste ute på tradera som går ut om två timmar. Kanske något för de som inte vågar handla från USA. Jag har samma nick på tradera så det är INTE jag som säljer den.

• KhiraLi
    trolltyg skrev 2008-10-27 10:25:38 följande:
    Ett litet tips för er som använder UDPP primers där typ hälften av produkten finns kvar i flaskan

Man måste ju bara älska Koren!

Är det någon förresten som följer Panacea på Youtube? Tycker hon är så himla härlig att lyssna på, en riktig energikick.
  • KhiraLi
    Karisma skrev 2008-11-04 15:43:17 följande:
    LMK: Lumene är den ena iaf, de andra är säkert bara nå skräp det med. Tänkte gå in på MUS och köpa där nga skuggor. Hur jag än försöker få skuggan att fastna så vill den inte riktigt, blir alltid en blek ögonmakeup. Linny: Väntar på bilder, jag älskar turkost. Kanske kan jag få till ett hyfsat bra kort om jag fotar utomhus på dagen? Eller? Har ju bara en vanlig digitalkamera i 3500:- klassen. /K
    Utomhus kan nog bli lite väl ljust. Prova att stå med ansiktet mot ett fönster mitt på dagen. Gärna inte direkt solljus för det ger en gulaktig ton åt bilden. Experimentera dig fram =)
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!