Inlägg från: LindaLampa |Visa alla inlägg
  • LindaLampa

Smink smink smink vi fortsätter!

Här verkar gänget som har koll på smink hänga
    Jag startade en tråd om rouge men har inte fått svar, jag ska köpa ett nytt rouge men har inget "favvo-märke", har någon tips om vilket rouge som är det "bästa"?
    Mycket tacksam för svar!

• LindaLampa
    LMK skrev 2008-10-24 13:57:04 följande:
    LindaLampa skrev 2008-10-24 13:48:02 följande:
    Japp, här hänger vi!! ;-DNARS Orgasm är det ultimata rouget! Persikorosa med guldskimmer. Såå snyggt! Dessvärre finns inte NARS i sverige men går att beställa från HQ Hair.
    Ok, det låter ju finfint Men passar det på blondiner? Tänkte att persikofärg mer passar mörka personer? Kan man beställa på nätet?
  • LindaLampa
    Linny skrev 2008-10-24 14:09:44 följande:
    Håller med!! Jag har Nars Orgasm!! Wunderbar!
    Är det denna ni menar:
    www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=2156&FeaturedID=20349&FeaturedProduct=13754&pid=1
    ?

Tusen tack för era tips!
  • LindaLampa
    luspudel skrev 2008-10-24 14:23:28 följande:
    Ja det är den, fast man kommer till första färgen dock... Kolla extra innan du beställer att det är Orgasm du beställer! =)
    Då är det alltså kakrouge och inte krämrouge? Sitter den bra under dagen också?
  • LindaLampa

Jag tackar o bockar för era braiga svar
    Nu när jag ändå är i farten och får fråga några verkligt kunniga på området, har ni provat eller använder ni Guerlains solpuder? Har aldrig testa men tänkte inhandla ett imorgon. Har dock kollat på dem på NK och såg att det finns några olika sorter, en melerad och en helbrun. Har någon av er testat, och vad tyckte/tycker ni?

• LindaLampa
    LMK skrev 2008-10-24 14:26:31 följande:
    LindaLampa skrev 2008-10-24 14:25:15 följande:
    På mig sitter det lika bra hela dagen. Har aldrig behövt bättra på, men det kan vara beroende på underlaget så klart.
    Nu tycker ni nog snart att jag är frågvisast i världen , men, nu tänkte jag beställa från HQ hair, och eftersom jag aldrig har gjort det innan så undrar jag hur man gör med betalningen? Betalar man direkt med sitt kort eller betalar man efter leverans eller hur funkar det?
  • LindaLampa

Så nu har jag beställt NARS rouge "Orgasm" åh vad spännande, hoppas jag får det snart! Betalade direkt med mitt kort, hoppas det ska gå bra.
    Tackar o bockar för era tips!

• LindaLampa
    Fridapida skrev 2008-10-24 17:17:29 följande:
    Hoppas du blir nöjd. Jag kan nog säga att det är den produkten, tillsammans med min foundation, som jag är mest nöjd med.
    Ok, då måste jag ju fråga vilken foundation du använder? Jag använder ID mineraldoundation nu som jag är nöjd med, men finns det något bättre så är jag "all ears"!
    Och, primer är ngt jag aldrig provat, syftet med det är att få sminket att sitta eller hur? Använder man den över hela ansiktet? Och vilken sort är bra, har du några tips?
    Tack och bock igen från den frågvisa
  • LindaLampa

Tack alla för era svar! Så himla kul att läsa om era tips, jag har alltid tyckt att det är svårt att fråga på Åhlens eller NK eller dylikt, för där kan man inte få en opartisk syn på vad som är bra eller inte. Frågar man dem vid Kanebo-disken ex. vilken foundation de tycker är bäst, ja såklart de säger sitt eget märke osv.. Men här är det ju toppen att få tips och råd
    Jag var inne i stan idag och handlade ögonpenna från MUS, vanilla som jag läste här att ngn av er tipsade om. Innan har jag använt vit, ska kolla imorgon när jag sminkar mig vad jag tycker om denna nya.
    Köpte också Guerlains solpuder/rouge, ska testa imorgon med

• LindaLampa

Måste bara säga att jag fick mitt rouge idag från HQhair, NARS färgen orgasm! Attans vad fort det gick, beställde det i fredags eftermiddag och så låg det i lådan idag vid 11! Superfint är det också
    Kul det här med att shoppa på nätet!

• LindaLampa
    Liiza skrev 2008-10-27 16:47:51 följande:
    Jag är också sugen på ett sånt! Vad blev priset, frakt?
    Priset blev totalt 22 pund, 18,50 för rouget och 3,50 för frakt. Bra pris tycker jag, och mycket snabb leverans som sagt
  • LindaLampa
    Liiza skrev 2008-10-27 16:47:51 följande:
    Jag är också sugen på ett sånt! Vad blev priset, frakt?
    Kostnaden totalt blev 22 pund, 18,50 för rouget och 3,50 för frakten. Bra pris tycker jag, och väldigt snabb leverans
  • LindaLampa

Sorry, datorn hängde sig och jag lyckades få in två inlägg..

• LindaLampa

Många av er rekommenderar Everyday minerals kabukiborstar, den jag har är från ID, och är rätt dyr. Har någon testat båda, men tycker att EM:s är bättre än ID:s?

Sedan undrar jag vilken typ av borste ni använder till Mineral Veil?

Och en fråga till, vilken eyeliner är bäst? Kajalpenna eller flytande eyeliner?

Tacksam för svar

• LindaLampa
    Linny skrev 2008-10-29 14:58:03 följande:
    Jag tycker att ett tredje alternativ; cake eyeliner är absolut bäst!! Kajalen blir inte lika jämt och fin och är svår att forma på samma sätt. Den flytande har en och samma konsistens och penseln kanske inte är det man vill ha..Med cakeeyeliner så kan du få helt den konsistens man vill ha. Jag kan vilja ha den lite torrare till vissar partier medan jag vill ha den blötare för precission och "vingen". Jag tycker en "angle brush" är oslagbar!!
    Ok, vad har du för märke på din cake eyeliner?
    Tackar för att du tar dig tid o svarar
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!