Inlägg från: Prinsessan Leia |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Leia

Smink smink smink vi fortsätter!

hur fixar man en bra sotad look ?? sen vilken färg är hetast i höt, inte trist som guld o brun utan ngt mer vågat till det svarta??

• Prinsessan Leia

är inte typ turkost lr ngt mer färgglatt inne nu då?
    använder endast svarta kläder o har svart hår så det vore skoj o bryta allt det mörka med ngt vid ögonen. Har haft illrött läppstift, kanon snyggt men det syns ju så väl o kanske inte passar på jobbet
    ngn som vet ngn bra "underkräm" o ha på ögonocken så sminket inte kladdar av sig, har sånt hänger över ögonlocken.

• Prinsessan Leia

hmm svårt att förklara, då jag har veck som hänger över, dvs inga "fria" ögonlock så "kladdar" det ofta o blir fula veck osv. kör ju foundation på hela ansiktet men måste ha ngt på ögonen som får make där att sitta fint en hel dag. gillar sotiga ögon o det är ju inte så snyggt om det kladdar av sig uppåt lr blir veck.
    vilka affärer? bor i en liten by så här finns inte så mkt som i sthlm o större städer.
    Jo klart man kan ha vad man vill, men jag vill se trendig ut har precis piffat t min garderob o frisyr så då är det kul om man kan göra samma med make upen

• Prinsessan Leia
    Fridapida skrev 2008-10-20 17:37:43 följande:
    Prinsessan Leia skrev 2008-10-20 17:14:32 följande:Okej, då är det en primer du behöver.Jag har inte provat själv men Lumenes har ett bra rykte. Lumene finns på Kick's. Även andra säljer den, vet inte hur det är med Lindex. Du kanske kan kolla runt lite. Det bästa är att kolla runt lite, vad har ni för märken där du bor? Jag skulle säga att det är fortfarande inne med de metalliska färgerna. Man ser det en hel del. Sotat är ff hett. Sota gärna med en svart först och lägg på en annan för enbart effekt. Eyeliner är kvar, skulle tro att den stannar ett tag. Det viktiga tycker jag för att en mejk ska se trendig ut är att den är snygt gjord. Inga fula kajalstreck som inte jobbats ihop. Foundationen ska vara slät utan att se ut som ett lager fejkhud. Basen ska vara relativt naturlig med fräsch rouge. En mejk bör se genomarbetat ut.
    kicks har vi grann byn 2 mil bort, får kika in där i morgon. ska iväg på mässa med jobbet o behöver då har snygg make up hela dagen..
  • Prinsessan Leia

tips på en kanon mascara sökes, ska gärna förlänga o fylla ut. svart.

• Prinsessan Leia

va o shoppa lite förut, blev en ny "mirakel" mascara, kräm för att ögonskuggan ska sitta bra samt blågrå ögonskugga det va tydligen heta färger :-/ får nog testa lite hemma först innan jag vågar mig ut i det

• Prinsessan Leia
    LMK skrev 2008-10-21 19:17:47 följande:
    Nu ligger dagens mejk i galleriet; turkost & grönt! Det är mer sting i färgerna irl. Det är sååå svårt att fota nu när det inte finns dagsljus på morgonen!
    grymt fint bilder! du är duktig du
  • Prinsessan Leia

vilken färg på ögonskugga framhäver blå ögon bäst? ( blå ögon som går åt gråa) vet ju att lila framhäver gröna...

• Prinsessan Leia
    Fridapida skrev 2008-10-29 18:17:03 följande:
    Nu ligger gårdagens sminkning ute. www.svalmarkskan.blogg.seJag har verkligen idé-torka nu. Ingen som har lite konstruktiv kritik och idéer om vad jag kan prova. Kanske helt ny look eller ngn färg... vad som helst!
    kikat på dina bilder o du passar verkligen i mörk sotning!!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!