Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

Här är ni!

• Phantera

Appråpå mineralsmink så fick jag hem mina små tester från Everyday minerals idag.
    Gick rätt snabbt tycker jag!
    Beställde ju i måndags eller tisdags förra veckan har jag för mig. 30,10 kr... bra pris...hihi...

• Phantera

Tjohej!

Någon som vet var man kan köpa en bra sminkväska? Typ att förvara sminket i hemma, och gärna ta med om man ska iväg...?
    Har ju köpt på mig en del smink från ID. nu och alla dessa små burkar, penslar och pennor mm skulle behöva ett bra ställe att förvaras på.

Skulle vilja ha ett sånt där "sminkbord" som de hade mkt i gamla 80-talsserier...stora...med en spegel i mitten...*drömmer sig bort*

• Phantera

LMK skrev 2008-09-22 10:10:41 följande:

Fortsätter här... HJÄLP!Jag måste köpa ny mascara -igen! SUCK! Har just nu MF Stretch som är sådär... ingen vinnare för mig alls. Tycker de flesta blir så smuliga/torra på. Jag vill ha långa, BLANKA fransar! Några bra tips? Har aldrig använt dyra märken men är helt med på att prova nu. Så, vad skall jag köpa??Har tidigare använt olika från: Lumene, MF, Maybelline & Face men ingen av dem är den stora vinnaren- så Shoot!!
    Vet ju inte de du använder är eftersom jag inte testat någon av dem. Men jag gillar L'oréals Telescopic Mascara. Finns även som Carbon Black och den tycker jag är riktigt svart.
  • Phantera

Ska man ta på Mascara före eller efter ögonskugga?

Jag har problem nämligen.
    Tar jag på den först så "dammar" ögonskuggan och hamnar på fransarna..."fastnar" lite...typ
    Men sätter jag på den efter så får jag alltid lite mascara på ögonlocket...då måste jag ta bort det med en tops och då följer ju ögonskuggan med.

Vad gör jag för fel när jag applicerar mascaran?? Väldigt irriterande!

• Phantera

i.d. Newbie Kit, 356 kr:
    www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=30&artnr=42910r&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std2&limit=7

eller:

i.d. Get Started Kit, 995 kr.
    www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=30&artnr=42095&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std2&limit=7

OBS! Finns i olika "shades"...nyanser. Light, Medium och Tan, beroende på hudfärg.

Jag köpte newbiekitet i somras. Det är väl de minsta burkarna. 2g. Tror normalsize är 8 el 9 g...??

Jag väntar på att detta ska komma hem till mig: (Kommer nästa vecka)
    Get started kit:
    www.bareminerals.com/

och:

www.bareminerals.com/on/demandware.store/Sites-BareMinerals-Site/default/ProductConfigurator-Step3&SkinShade=Medium&ver=2.1&id=GE-l6kjeWp0vAgAK-0-00 Den till vänster, Bestsellers collection.

Soooom jag väntat (genom en mellanhand i Kanada!! Det har tagit tid för hon har haft tentor, och flyttat osv).

• Phantera

Linny > Låter lyxigt!! Kul att shoppa loss!!

Ang. Redken...finns det i typ parfym? Min karl köpte hårvax för han blev rekomenderad det och det luktar ju bara såååååå gott!!! Skulle vilja ha en parfym som luktar så...mmm...

• Phantera

TJOHOOO!

Idag fick jag äntligen hem mitt I.d. bare escentuals-smink idag!!
    Räknade ut att penslar och alla olika foundations, concealers mm skulle kosta strax över 6000 kr i Sverige (om jag tog de lägsta priserna jag hittade på nätet)!!! Jag har sparat ca 5000 kr!
    Jag trodde jag skulle spara 1500-2000 kr kanske, men räknar man ihop del efter del så...fick en smärre chock. Men blev ju inte mindre glad för det!
    Visst, jag fick lägga ut tull-pengar mellan USA och Kanada...och sen porto till Sverige. Men det blev sammanlagt 1800 kr, och då fick min kontakt ändå typ 15o kr för besväret!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!