Inlägg från: Charlita |Visa alla inlägg
  • Charlita

EN VANLIG DAG anävder jag foundation ,fransböjare , (vattenfast) mascara och ibland lite rouge. Vad använder ni en vanlig dag?

TILL FEST använder jag foundation,puder, bronzeingpuder, rouge, fransböjare, liquidliner,mascara,ögonskugga och läppglans, ni då?

:D

• Charlita

naveltutan på www.youtube.com kan man söka på " makeup tuturial" och där är videor där man får lära sig att sminka sig allt från vardagligt o till fest. Kolla in ! Jag rekomenderar verkligen :)

• Charlita

naveltutan: :) aa finns allt möjligt där haha :D men kolla om du vill den e grym

• Charlita

Tänkte utmana mig själv. Gå utan något smink alls i en hel vecka!!!
    Spelar ingen roll vart jag ska om jag så ska ut på krogen eller träffa någon speciell. Jag känner att jag måste vänja mig vid mitt naturliga ansikte. För när jag tvättar av mig sminket känner jag mig så naken och blek och ful. O så ska det inte vara :) Haha jag tror inte jag kommer klara det men det är värt ett försök iallafall :) .

• Charlita

Okej :) . är jäte sugen på testa den först. men vill typ dusha så jag känner mig ren o fin innan :) .

• Charlita

:) hej hej alla goa o glada! Jag testade mineralpudret igår och jag tyckte att det satt jätte jämt och fint! Även min tjejkompis som senare kom på besök sa " Charlotte va fin jämn hy du fått! " jag ba "neee det e mytt puder haha" .. :)

Men det var krångligt med att man skulle "skaka" ut puderet ur burken. Det flög liksom puder överallt. På mina kläder. så det ska göras med försiktighet :)

Förutom det knepiga så var det jätte bra! Helt pris värt. Svin borsten är jätte bra tror nästan det är den som gör det "magiska " :) -helt klart värt 175 kronor !!

True match Mineral Foundation

• Charlita

jag tycker många av er sminkar er jätte bra. Men hallå det är alldeles för mkt ibland. På en del bilder ser det så sminkat ut att det ser ut som ni ska på fest :) . Visst kan det vara kul o sminka sig lite extra ibland . men jag brukar vilja sminka mig så det ser så "naturligt" ut som möjligt. Ska ju finnas en stor skillnad mellan vardags sminkning och fest sminkning tycker jag.
    Någon som håller med? Jag menar inte o klaga verkligen inte ni är jätte duktiga

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!