Inlägg från: Kianas Mami |Visa alla inlägg
  • Kianas Mami

Smink smink smink vi fortsätter!

Vad lägger ni under ögonskuggan för att det ska hålla så bra o sitta? Jag har en eyeprimer från make up store men jag tycker inte att det är så värst bra, den är oki...någon som har någon bättre o rekomendera?

• Kianas Mami

Får jag bara fråga en sak om ID Bare minerals produkter. Jag ska köpa deras minreal fondation, men vill ha ett så matt resultat som möjligt! "Fridapida" du rekomenderade att jag skulle köpa ID bare minerals Veil. som är ett transparent puder som gör att sminket håller längre, funkade ungefär som en primer om jag har förstått det rätt?

Såg däremot att dom även hade ett efterpuder som ger extra matt reslutat osv. kan man använda alla 3? Alltså, Id Bare minerals fondation+Veil+ efterpudret? Tror ni att det blir för mycket kaka på kaka?
    Eller hur tror ni att resultatet blir?

• Kianas Mami
    LMK skrev 2008-11-13 15:08:49 följande:
    Kianas Mami skrev 2008-11-13 14:31:48 följande:
    Som jag har fattat det så har de bara ett "finishing puder" & det är Mineral Veil, som finns som transparent & med färg. Sen finns det även olika face colours som du kan använda för att få mer lyster/bronzing etc. Jag använder bara vanliga transparanta MV & sedan foundation. Tar lite MV före foundation på de ställen jag vet att jag blir blank & avslutar även tunnt med MV över hela ansiktet. Kolla på deras hemsida så ser du alla olika produkter: www.bareescentuals.com/
    oki tack så mkt för tipsen! har du någon bild på dig när du använder båda?
  • Kianas Mami

Någon som vet mycket om ID:s produkter?
    Jag funderar på o köpa mineral veil, det finns en lite mörkare variant. någon som har provat den?
    jag är så blek och skulle vilja ha en lite mer "solbrun" färg i ansiktet, men som endå inte blir för mycket men endå ser naturlig ut. Är det någon annan av ID:s produkter ni kan rekomendera isf?
    Tacksam för svar!

• Kianas Mami
    Fridapida skrev 2008-11-20 16:47:02 följande:
    Kianas Mami skrev 2008-11-19 23:26:54 följande:
    Deras tainted MV? Heter den inte så? Jag är iofs motståndare till att försöka ge ansiktet färg genom att ha en mörkare bas... Jag tycker att det blir mkt bättre resultat om man använder en bronzer för att få en mer "solbrun" look. Pudret, dvs MVn har man i hela ansiktet och man vill ju vara så ljus som möjligt på vissa ställen som t.ex. på överläppen och under ögonen.
    Oki men är det isf bättre om man har lite brun utan sol i ansiktet och sedan id mineral veil (transparent), sedan ids fondation och slutligen mineral veil igen?
  • Kianas Mami
    Fridapida skrev 2008-11-20 17:17:16 följande:
    Kianas Mami skrev 2008-11-20 16:54:30 följande:
    Alltså... det är ju olika vad man tycker är snyggt. Jag tycker att det ser illa ut när man har en foundation eller puder som gör att man får en mörkare ton i ansiktet än vad man egentligen har. Brun utan sol är kanske bättre men jag vet inte... Varför inte vara som du är? Persnligen tycker jag att man är finare om man är ljus i ansiktet om man är (som jag) en blekfis. Det är bättre att ha en ljus bas och lägga bronzer för att få liv i ansiktet. Skulle jag vilja få lite mer färg i ansiktet hade jag faktiskt hellre solat solarium (jag vet... inte bra). Men jag skulle inte sola mig brun utan bara sola väldigt sällan med spf i ansiktet. BUS kan nämligen lägga sig i porerna och det är inte vackert.Jag kanske är helt fel ute men jag tycker att man ska ha den hudtonen man är född med... En naturlig bränna är alltid vacker men jag gillar inte solariebränna eller BUS-bränna. Men det är MIN åsikt. Tycker du annorlunda så ska du naturligtvis gå efter det. Smaken är som baken... Fråga till ALLA: Brun eller blek? Är jag ute och cyklar?
    Oki men jag är överdrivet, blek. Alla komenterar det. Jag har hittat en jätte bra brun utan sol som min hudterapeft rekomenderar som inte lägger sig i porerna...Det är Hyronemus egna märke.
    Har ID någon bornzer? Hur blir resultatet om man har veil+fondationen + bronzer? och i vilken ordning ska man lägga dom isf?
  • Kianas Mami

Ska in till stan idag o kolla på ID:s produkter, samt kolla efter en BRA o täckande concealer. Priset är inget o diskutera. Någon som har förslag på en bra o täckande? Om man ska använda mineral puder som ID:s kan man endå ha på sig en vanlig flytande/krämig concealer? Eller rekomenderar ni o ha ID:S concealer till deras fondation o veil puder?

• Kianas Mami

God kväll tjejer!!
    Undrar om man ska applicera id:s mineral veilpuder, bronzer eller rouge, kan man använda kabuki borsten då? Eller måste man köpa flawlessborsten till dom ändamålen? Är kabuki borsten till för endast fondationen? tacksam för svar

• Kianas Mami
    Kianas Mami skrev 2008-11-21 22:06:24 följande:
    God kväll tjejer!! Undrar om man ska applicera id:s mineral veilpuder, bronzer eller rouge, kan man använda kabuki borsten då? Eller måste man köpa flawlessborsten till dom ändamålen? Är kabuki borsten till för endast fondationen? tacksam för svar
    Ingen som vet?
  • Kianas Mami
    Fridapida skrev 2008-11-22 13:49:19 följande:
    Kianas Mami skrev 2008-11-22 13:20:37 följande:
    Jo jag vet. Mineral Veilen appliceras med en stor mjuk puderborste. Kabukin har du till foundationen endast. Till Rouge har du en rougeborste.Flawless tycker jag är för liten för att lägga MV med men det är en smaksak. Jag har använt flawless till Rouge men tycker att den är lite stor. Men om jag hade haft flawless och kabuki så hade jag haft flawless till MV och rouge och kabuki till foundationen.Man kan använde flawless till foundationen också om man vill ha en mindre täckande yta men jag har aldrig gjort det.
    Oki tack för ditt svar! Men är det ett måste o ha en flawless borste? Räcker det inte med kabuki borsten iaf för MV...det blir ju så dyrt med alla tillebehör.. lol :p
  • Kianas Mami
    Fridapida skrev 2008-11-22 14:26:34 följande:
    Kianas Mami skrev 2008-11-22 13:56:59 följande:
    Alltså... man kan ju prova. Men har man lagt ner så mycket pengar på ett bra puder, som för mig håller iaf ett år, så tycker jag att det är värt att lägga pengar på bra borstar. Resultatet är beroende av verkygen. En borste håller dessutom väldigt länge. Rengör du den regelbundet och torkar liggande så håller den sig fin. Jag har The body shops puderborste. Kostar väl nästan 300 kr. Men det finns billigare. Kolla vad Kicks professionnalserie har att erbjuda. Det finns även väldigt billiga på nätet. Kolla runt lite. Köp inte Flawless, den är bara dyr. Det finns bättre som är billigare.
    Oki men är inte flawless borsten bra?
    Jag såg att den fanns o köpa på tradera för endast 99 kr..
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!