Inlägg från: MaddeMamman |Visa alla inlägg
  • MaddeMamman

Smink smink smink vi fortsätter!

hej, jag snubblade över er tråd o slänger in en fråga- Tänkte köpa ett mineral puder och undrar vad ni har för erfarenhet av olika sorter (inte glittrigt). jag har ganska blandad, ljus, lätt fräkning hy, lite fina rynkor vid ögonen. färgen bör gå åt ljus honung och inte rosa..

Aliquando et insanire iucundum est.
  • MaddeMamman

Tack för tipsen angående mineralsminket
    När det gälller färger på ögonskuggor så tycker jag att jag kört fast i de gamla vanliga.. röd, guld, cerise och lila. Tyker inte jag passar i kalla färger men jag borde kanske pröva igen.. har inte haft blått på ögonen sedan högstadiet vilet är 100 år sedan typ
    jag har kikat in på era länkar o tycker ni ser jättefina ut allihopa.

• MaddeMamman

ska testa någon dag när jag ändå ska vara hemma, så man inte behöver visa upp sig om det inte blir bra, .........ska se vad dottern har för färger

• MaddeMamman

jag kan rekomendera Panto-3, ett naturmedel som stärker hår, hud och naglar. Mina fransar har blivit fylligare (för att inte tala om det på huvudet- tyvär för jag har redan tjockt men kort hår o får då klippa det oftare), huden jämnare (bättre än någon kräm jag använt) och naglarna blir hårdare. Det tar ca 3 veckor innan man märker resultat

• MaddeMamman
    Dagg i gräset skrev 2008-11-09 06:40:38 följande:
    Tack för tipset! Var ute efter några tabletter som skulle vara bra för min dåliga hy. Har nu beställt från Bodystore. Hoppas dom funkar lika bra på mig. Tjockare hår behöver jag absolut inte, men som sagt hyn är inte så bra.Upplevde du det som att du fick sämre hy i början?
    Tror inte hyn blev sämre.. fick ett par finnar på kinden men vet ju inte om det  har med tabletterna eller ny nattkräm att göra, det är ju lite sent för tonårsfinnar- i min ålder är det smickrande om man får tonårsfinnar
    Hur det påverkar håret på sikt vet jag inte.. jag har ganska kort snaggad frissa och tjocka hårstrån som blir allt gråare så jag färgar håret var 7:e vecka och utväxt var 3:e-4:e
  • MaddeMamman

så fort jag får min nästa lön ska jag till stan o köpa smink.. börjar sina nu o får ta av mina "gamla" grejer som eg inte gillar.
    överst på listan står en riktigt mörkbrun ögonskugga, dt blir nog från Face, eller har någon ett annat förslag.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!