• Luxor

Smink smink smink vi fortsätter!

Vilken bra tråd.
    Vad har ni för några bra ögonskuggor att rekommendera?
    Är även ute efter en concealer att ha på mina mörka ringar under ögonen...

• Luxor

Tack för hjälpen.
    All about eyes concealer, hur appliceras den?

• Luxor

Nu har jag varit o köpt mig en all about eyes, känns bra. Jag använder vanligen inte ögonkräm men känner att det nu är ett måste innan jag lägger på concealern, ser lätt torrt ut annars.

• Luxor

Jag har sedan tidigare en concealer från id men var sugen på att prova någon annan, så idag köpte jag all about eyes concealern. Ögonkräm har jag ingen... kanske borde införskaffa det.
    Jag provade nya concealern men hade ingen ögonkräm under, vilket de rekommenderade i affärer. Men köpte ingen ögonkräm denna gång, måste ju läsa mig till vilken som är bäst
    Men jag har kommit fram till att det krävs en ögonkräm under concealern gör bäst resultat. Hoppas jag var tydlig nu

• Luxor

Någon som är bra på fransk manikyr?
    Jag tänkte måla med en rosa ton och undrar vilken ordning lacken ska målas.
    Ska vita tippen målas före eller efter rosa tonen? Känns ju som om man skulle avsluta med vita tippen för att behålla den "vit" men har läst om båda varianterna och är förvirrad. Vilket problem

• Luxor

Vill också tacka för en inspirationstråd. Ska försöka ge mig på en fotografering av dagarnas make up någon dag.

Vart köper man bäst EM-borstarna som ni pratar så gott om?

• Luxor

Nu har jag gjort ett försök på foto av min sminkning idag. Tycker att jag sminkar o sminkar men nu när man ser på bilden så ser man ju inte alls speciellt sminkad ut. Önskar att jag vågade lite mer och framför allt kunde mer...
    Mina ögonskuggor idag är MUS´s cotton candy och diva. Underlag är id´s foundation och under ögonen har jag Cliniques all about eyes concealer (tack Linny för tipset) samt id´s concealer lite här o där. Har även en rouge från id. Mascaran är från Lumene. Ögonbrynspennan är från Laura Mercier. Om det är någon som orkar gå in o kika på min sminkning och dessutom kommentera så tar jag tacksamt emot tips på förbättringar jag kan göra .

Va på MUS idag och kom hem med 3 skuggor; muffin, nightfall och tie. Så här ska det övas på sotning.

• Luxor
    Svar på #2293
    Tack så jätte mycket för titten och kommentaren, ska absolut tänka på det imorgon.

Känns som om min fokus är så mycket på ögonen, jag skulle gärna vilja lägga lite krut på läpparna också. Sen verkar det ju vara en hel vetenskap om hur man lägger rouge och bronzer. Jag har mycket att lära. Men en sak i taget.
  • Luxor
    Svar på #2310
    Tack för tips!
    Försökte ge mig på en sotning igår morse när jag satt o lekte lite. Tog bild och visade mannen senare, hans kommentar va : "Ser ut som Linda Rosing". Vet inte hur hon sminkar sig, men han menade iaf att jag var bara svart runt ögonen. Inte van att se mig så... så jag vågade inte ta i så mycket till kvällens festmake-up sen

Det där med att få till bilder är ju skitsvårt. För det första är jag ingen linslus och man känner sig ju så löjlig när man bara fotar sig själv så där.
  • Luxor

Nu har jag lagt upp bilder i mitt galleri från gårdagens test på morgonen. På ena ögat är det svart sotning och på andra en lite snällare variant. Hade inte tid att göra en hel make då jag hade sonen vid min sida, men med mutning av ett gäng vindruvor så fick mamma leka med sminket ifred.

• Luxor
    Svar på #2362
    Jaha, är det boxen. Den har jag sett i din blogg dagligen de senaste dagarna.
    Är det bra skuggor?
  • Luxor
    Svar på #2364
    Hmm.. låter som om man måste ha en sån
    Man får ju många olika färger på skuggor som man kanske annars inte skulle ha köpt lösa.
    Oj vad detta är beroendeframkallande, vill ha vill ha... 

Du som verkar kunna det här... Om jag nu ändå ska beställa den från hqhair, är det något annat som man måste ha? Man måste ju passa på när man ändå beställer, tihi.

En annan sak jag funderar över är sminkborttagning. Idag använder jag Lancome Bi-facil men tycker att det är svårt att få bort sminket mellan fransrötterna, det blir alltid lite rester kvar. Finns det någon rengöring som tar bort rubbet?
  • Luxor

Äntligen får man en stund till att sitta här o läsa. Jag började jobba igår efter min mammaledighet på 14 månader. Är duktigt trött på kvällarna så tyvärr hinner man inte med så mycket med sminkintresset som man skulle vilja. Jag försöker dock kika in en stund varje kväll, svårt att hålla sig borta härifrån.
    Har lagt bloggarna ni nämnt i tråden bland favoriter som jag ska beta mig igenom tänkte jag. Jag är imponerad av er som bloggar och har så fina bilder inlagda!

• Luxor
    evenflow skrev 2008-11-27 18:12:40 följande:
    Har lagt till några nya bilder, samt fixat till de gamla lite. Jobbar fortfarande på för att få till dem; antingen blir det för mycket närbild eller så är det nå't annat... www.familjeliv.se/hem/evenflow/galleri.php
    Jättefint säger jag också.

Linny skrev 2008-11-27 14:49:02 följande:
    Dagens sminkning: www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a...
    Här var det också jättefint!
  • Luxor

Finns Urban Decay produkter att köpa i någon butik i Stockholm?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!