Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Smink smink smink vi fortsätter!

Jag har följt era trådar i det tysta men nu måste jag hoppa in här en sväng När jag kollar på era sminkbilder blir jag alltid lika fascinerad över era välplockade ögonbryn! Ni har ju alltid riktiga närbilder, men aldrig att man ser nåt litet oplockat strå nånstans. Själv tycker jag alltid att det är några små minirackare som är svåra att bli av med

Ni är jättefina och duktiga och det är så roligt att läsa alla era tips!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Jag skulle gärna vilja ha en rekommendation på den bästa ögonmake up-removern? Vad använder ni? Och vilken är INTE bra?

• Emeraldy

Tack för tipset, Linny

En till fråga när jag ändå är i farten

Till ögonbrynen... Använder ni penna eller skugga? Nån som ni vill rekommendera?

• Emeraldy

Tack för era tips!

knott:
    Jag som är här inne och smygläser med jämna mellanrum tycker det är jätteroligt med dina och andras länkar till blogginlägg! Fortsätt med det!

• Emeraldy

Hur ofta och med vad rengör ni era borstar?

• Emeraldy

Åh, vad roligt att läsa, Fridapida Jag är rätt sparsam med smink just eftersom jag är lite rädd att det ska se för hemskt ut Bra att få lite tips på vad man bör tänka på!

• Emeraldy

Fridapida:
    Nej, nu missuppfattade du mig Jag tycker verkligen det är jättebra med tips på vad ni tycker är galet inom sminkning! Jag ser det inte alls som översitteri, bara tips! Att jag inte vågar sminka mig så mycket som jag kanske skulle vilja har bara med min egen taskiga självkänsla att göra!

TigerLinn:
    Jag bor i Umeå

Nu när jag ändå är i farten... Jag har inte speciellt många ögonskuggor och de jag har går alla i lila, brunt eller grönt. Jag själv har gröna ögon. Vilken annan färg tror ni jag skulle våga mig på?

• Emeraldy

Vet ni om mineralsmink har nån bäst före-tid som annat smink? Mineralfoundation t ex, som ju ska vara helt "rent" och som man inte rör med fingrarna, det borde ju hålla sig fräscht jättelänge, tycker jag? Jag undrar eftersom jag oftast använder en vanlig flytande foundation, men även har en mineralfoundation som jag använder när jag vill vara extra fin

• Emeraldy

Två grejer jag önskar rekommendation på:

* highlighting-skugga (vet ej om det kallas det, men en sån ljus man har strax under ögonbrynet)
    * ögonbryns-skugga

Så... har ni några bra tips?

• Emeraldy

Phantera:
    Jag som är här inne och smygläser just för att få bra tips tycker att ditt förslag låter jättebra!!!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!