• Kayn

Smink smink smink vi fortsätter!

Här måste jag ju kunna få lite tips

Har sen tidigare Youngbloods mineralpuder som nu är på upphällningen så jag tänkte höra om ni har nåt bra tips på vart jag kan shoppa det till bra pris i nån webshop? Har test massor av olika märken men här blev jag överraskad och faktiskt hittade en som direkt matchade i färg, annars är det att hålla på och blanda ett par och det är jag för bekväm för

Mamma till Wilhelm 070114
  • Kayn
    Trolltyg - tack! Ja jag har oxå haft min strax över året men tänkte det är bäst att tänka till innan för det blir så jobbigt att komma på samma morgon att den är slut I somras blandade jag upp med en lite mörkare så den finns det ju en hel del kvar av men inte helt bra nu i bleka hösten *S*
  • Kayn

Trolltyg - fanns ju även OH där så det blir nog en beställning inom det närmsta *S*

• Kayn
    trolltyg skrev 2008-11-16 08:36:40 följande:
    Trevligt trevligt, själv försöker jag hålla mig på mattan denna månad och nästa för julklappar och barnens födelsedagar lurar runt hörnet Du får meddela sedan vad det blev. Jag får leva genom andras shoppingar ett tag nu framöver.
    Jag kunde tyvärr inte hålla mig på mattan Var på salong idag och då blev det detta.....
    http://www.visageonline.se/visa_produkt-10827.html
    http://www.idmakeup.se/GetFile.asp?id=1469
  • Kayn
    trolltyg skrev 2008-11-18 19:24:29 följande:
    Vad kul, vill gärna höra en recension på vilken av id och younbbloods foundation du föredrar
    Min första spontana reaktion är att i jämförelse är Youngblood lite mer "platt" medans id har lite mer lyster. Vilket hon även sa igår på salongen, att dom har båda att välja på men har man lite åt blandhyhållet så rekomenderar dom Youngblood eftersom den mattar ner mer än id. Men som sagt, detta är ju bara efter en dag så jag får återkomme efter några fler gånger
  • Kayn
    Mie74 skrev 2008-11-18 22:34:42 följande:
    Jag har i.d mineral puder i nyans fairly light men jag har fått en stickande känningar i ansiktet, har läst att Laura Merciers fått bäst i ett test och tänkte prova det men undrar vilken nyans jag ska välja som motsvarar den i i.d´s och undrar också vilken borste som passar till.Mie
    Så gjorde det på mig oxå till en början men hon på salongen sa att det kan göra det i början, det är nån (läkande)process som starta men det skulle försvinna efter ett tag då huden "vant" sig eller vad man kan kalla det. Gjorde det även när jag började med Youngblood men även där gick det över.
  • Kayn

trolltyg - nu har jag nog bestämt mig Tycker id ger mer lyster och värme på nåt vis och att Youngblood är mer matt. Gillar iofs båda men tror nog att det överväger åt att id blir höst/vinter och sen ev Youngblood på vår/sommar när huden har en tendens att iaf ha liiiiite mer lyster än glåmighet

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!