• zazzza

Smink smink smink vi fortsätter!

hej! linny! nu har mitt test kommit från ed, jag tog ju en light beige tan,bla, men den blev för brun! ska ta en ljusare, men vet du, jag beställde real sand från LM, o de stog på att den innehöll bismuth.. trodde inte det jag. fast jag tål den bra, men inte ID:s kan ju va annat ämne jag ej tål....men nu känns det inge kul att LM hade bismuth i sin,, kan jag kanske ta det ändå. fundera på att skicka tillbaka den, bara för att jag vet om innehållet! kanske dumt,??? färgen är bra men skulle vilja ha snäppet beigare, men han på cow sa att då blir det en mörkare grundton o de trodde han blev för mörkt....villrådig!!!!

• zazzza

sen undrar jag över den här mascaran med tuber? nån som prövat??? vill ju inte tappa ögonfransarna,,,det är kanske skumt att tuberna trillar av i tvättstället???

• zazzza
    Linny skrev 2008-11-14 19:52:27 följande:
    Men oj! Förlåt! Jag trodde inte det var bismuth i. Måste ha blandat ihop med EM, som då inte har det..
    absolut ingen fara,,,men de kliar inget av det iallafall,hade inte du en annan förutom real sand? jag tänkr om det är såsom han säger att nästa färg efter den blir ganska mörk?
  • zazzza

jag har nu skickat tillbaka mitt mineralpuder från laura mercier, pga att det inneåller bismuth... hör o häpna, på affären en mycket känd i sthlm, sa biträdet att ALLA mineralsmink innehåller det!!!!!dumt va!

• zazzza

ja, det var dåligt! hon sa att ja då kan inte du använda mineral över huvudtaget! men jag sa inget, för EM tål jag, utan bismuth.
    läste om det o de stod att det var en tungmetall som de fin krossar för att bära pudret...

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!