• Mie74

Smink smink smink vi fortsätter!

Hej!

Har läst runt lite i tråden och tittat in i olika gallerier, vilka fina ögonmakuper ni gör ser snygga ut får mej att känna mej som en grå mus som endast använder mascara.

Undrar om man kunde få lite tips och råd på hur man lägger en makup med allt vad det innebär samt tips på bar produkter som ni har erfarenhet av.

Häls Mie

• Mie74

Idag använder jag.

Dagkräm från Dermoshop.
    Foundation från Mac
    Mineralpuder från i.d.
    Mineralroudge från i.d.
    Mascara från maxfactor
    Solpuder från Maybeilie
    har några ögonskuggor vet dock inte namnet på dem.

• Mie74

Ang. primer till ögonen jag har en primer till ansiktet som jag har köpt för ett bra tag sedan har den samma funktion om man använder den på ögonen och ska man ta det innan eller efter dagkrämen?

• Mie74

Glömska jag .
    Min "primer" är från Lumene och det står Beauty base face makeup Base är det en primer?

• Mie74

På morgonen när jag ska lämna barnen på dagis eller skola hinner jag inte sminka mej mer än typ grundmakeup kan man fortsätta sen när man kommer hem typ efter en timme eller nåt sånt elle rmåste man börja om från början har hört både och nämligen.

• Mie74
    Svar på #1908
    Kan du ge några bra tips på sminkning som går på en kvart både med mineralsmink och vanligt smink (foundotion).
    Jag är hopplös när det gäller makeup får göra om det flera ggr. tråkigt men sant så smidiga tips tas tacksamt emot.
  • Mie74
    Mie74 skrev 2008-11-09 23:12:22 följande:
    Svar på #1908Kan du ge några bra tips på sminkning som går på en kvart både med mineralsmink och vanligt smink (foundotion).Jag är hopplös när det gäller makeup får göra om det flera ggr. tråkigt men sant så smidiga tips tas tacksamt emot.
    [/citat]
    Linny skrev 2008-11-09 22:24:04 följande:
    [citat]
    Man kan rätt snabbt lära sig snabba upp processen. Jag har en kvart till alla makeup på morgonen, innan jag ska lämna sonen på dagis Om du vill kan du ju annars lägga grunden, men vänta med skuggor och sånt tills senare.. Men det funkar ju inte så bra om du redan lagt på mascara och sånt förstås.. då får du vänta med det..Då jag har mineralsmink brukar jag göra ögon först. OM jag vill skulle jag då kunna göra ögonen helt klara, sticka iväg en stund och så göra resten av ansiktet sedan..
    Kan du ge några bra tips på sminkning som går på en kvart både med mineralsmink och vanligt smink (foundotion).
    Jag är hopplös när det gäller makeup får göra om det flera ggr. tråkigt men sant så smidiga tips tas tacksamt emot.
  • Mie74

Vad använder ni för penslar när ni lägger ögonmakeup?

• Mie74

Jag har i.d mineral puder i nyans fairly light men jag har fått en stickande känningar i ansiktet, har läst att Laura Merciers fått bäst i ett test och tänkte prova det men undrar vilken nyans jag ska välja som motsvarar den i i.d´s och undrar också vilken borste som passar till.
    Mie

• Mie74

Är det någon som vet vart man kan köpa mineralsmink i butik i Malmö eller i närheten?

• Mie74

Hej igen!
    Jag hittade en hensida som säljer HH Minerals Cosmetics är det någon som provat detta eller vet om det är bra eller dåligt?

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!