Inlägg från: maddie3 |Visa alla inlägg
  • maddie3

Smink smink smink vi fortsätter!

Är det någon som provat sminkmärket Smashbox? Vad tyckte du/ni om det märket??

• maddie3

Hej
    Jag ska inhandla Dermalogica produkter och undrar var jag ska handla dem till bra pris.

• maddie3
    Knott skrev 2008-09-26 12:04:20 följande:
    LMK: spännande att höra vad du tycker om Diorshow framöver!!Trollsanna: vad blev det för makeup på after worken, har du nått foto?Dagens mejk ligger uppe: MUS Carat, Fyrinnae Dragonskin, MAC Copperized: makeupoholic.blogspot.com/Lite OT, men jag måste ändå berätta; idag har jag fått inbjudan Vecko Revyn Blog Awards 2008 på Sturecompaniet, klädsel "Galaparty". Som helt okänd tvåbarnsmamma från förorten känns det enormt märkligt att ens föreställa mig att jag ska gå på den där festen... Jag skulle känna mig helt malplacerad där tillsammans med Carolina Gynning, Ebba von Sydow, Josefine Crawfoord, etc etc. Och de viktigaste frågorna av alla: klädsel? hår? makeup? Ha en skön helg alllihopa!
    Klart du ska gå Skrattande på festen. Din blogg är ju kanon och jag håller tummarna för att du vinner, det är du helt klart värd.

Din makeup i lila gilla jag jättemkt, är helt frälst i lila färger.
  • maddie3

mjuik/
    jag använder målarpensel/konstnärspensel som jag köpt på clas ohlson. Funkar jättebra.
    de finns i olika storlekar. jag har den smalaste, det blir jättesnyggt.

• maddie3

Ni som beställer Beautybags, varifrån beställer ni dem???

• maddie3
    Tina83 skrev 2008-10-16 16:00:42 följande:
    hej! jag tänkte höra mer er vilken ögon make-up remover som är bra?kanske såna där lappar man ta bort mascaran med. jag är helt värdelös på sånt TACK!
    Jag använder Niveas eye makeup remover, den finns i två olika varianter prismässig typ 50-lappen. Nivea finns ju lite överallt typ HM, Åhlens mfl.

Jag gillar den removern, den är mild och tar bort smink bra.
  • maddie3

Ni som beställer från Jersey vad det nu heter???? hur länge har ni fått vänta på ert paket??? är det risk att tullen tagit den??? Har haft otur med "jordgubbs" leveranser! Är de extra på hugget när det gäller skönhetspaket (tullen alltså) :(

Liiza skrev 2008-11-06 17:05:46 följande:
    Den 1 November kom vår Dexter till världen härligt att komma hem från BB när det väntade en Beautybag och en "bok" (Beauty buyble)
    Stort grattis till sonen :) superkul. Njut,njut njut! Sköt om er.
  • maddie3
    Linny skrev 2008-11-06 17:22:59 följande:
    Har väl tagit drygt en vecka. Tullen tar inte grejer från Jersey för det är från england
    Ok,vad bra :) hoppas paktet kommer snart för det har tagit mer än en vecka. Tack för ditt svar.
  • maddie3

Fridapida- så jäkla snyggt. Jättesnygg grön färg. Måste kolla in den där boxen :)

• maddie3

Fridapida- Varifrån beställde du Box of Shadows??? Ska önska en sån av sambon i julklapp tänkte jag Skrattande

• maddie3
    Fridapida skrev 2008-11-30 15:10:45 följande:
    Från hqhair.comÄr nog en perfekt julklapp!
    Jag hittar den inte, är nog slut Ledsen attans vilken otur. Jag som så gärna ville ha den.
  • maddie3
    MissC24 skrev 2008-12-01 09:32:41 följande:
    www.hqhair.com/code/products.asp?PageID=578&S...
    Det är fel box. Fridapida har en bild på boxen på sin blogg. Den har 16 ögonskuggor.
    Som det ser ut så är den slut.

Men den boxen du länka till är helt ok den oxå Skrattande tack för hjälpen.
  • maddie3
    Phantera skrev 2008-12-01 12:16:36 följande:
    maddie > Jag beställde min BOS från lookfantastic.com , för den var som sagt slut på hqhair. (Fick tips från Fridapida).Direktlänk:www.lookfantastic.com/beauty/urban-decay-new/... Beställde den i tisdagskväll, och guess what?? Den kom idag!! Weeeee!Synd jag har ögoninflammation fortf. och ska iväg och jobba...annars skulle jag testat!Köpte en tidning idag också. Fick med en Gel-eyeliner och eyeliner-pensel från FACE Stockholm också! Fynd, hoppas jag! Weee...ha en bra dag! *smått lycklig*(Nu återstår något att ha på överkroppen på julfesten. Skulle vilja ha något glansigt grönt, men hittar inget -i rätt prisklass- hehe).Svarta byxor ska jag ha i alla fall...Tips mottages gärna!
    Den är slut där oxå, står inget om den kommer in igen :(
    Tack även till dig för att du kolla upp och länkade till den. Ska kolla upp om den kommer in igen.
  • maddie3
    Fridapida skrev 2008-12-01 14:45:36 följande:
    Men vad typiskt! Är den slut överallt? Ja, jag kan förstå det. Den är verkligen prisvärd. Jag känner mig med ens ännu mer nöjd att jag beställde min BoS. Hoppas att de får in fler.
    Det hoppas jag med att de får. Har mailat hqhair.com och lookfantastic.com och frågat om de får in dem igen.

Blir irriterad på mig själv att jag inte beställde den när du hade skrivit om den första gången på din blogg...

Hoppas nu på att få svar ifrån dem. Annars får jag ta den lilla med tio skuggor i.
  • maddie3
    Fridapida skrev 2008-12-01 15:52:48 följande:
    Hoppas att de gör det. Vilken är det som du tänker beställa i så fall?
    Tänkte ta den som heter Ammo Box of shadows inkl Urban decay ögonskuggsprimern, om den andra är slut
  • maddie3

Fick snabba svar från båden Hqhair.com och lookfantastic ang Book of shadows och tyvärr kommer den inte in igen :( lyckos er som hann beställa den.

Och på urban decays egna sida finns den inte, bara Ammo box of shadows.

• maddie3
    Ullis 74 skrev 2008-12-01 21:14:07 följande:
    Är det någon som vet hur mycket frakten är på när man beställer från HQ.hair.com?
    den är inräknad i priset.
  • maddie3
    Fridapida skrev 2008-12-02 14:38:06 följande:
    Nej, frakten tillkommer på hqhair. Tyvärr... runt en 50-lapp skulle jag tro.
    oj, jag var helt säker på att det var inräknat i priset :(. Måste ha blandat ihop den sidan med någon annan som frakten ingår i priset.....kom nu på vilken...det var jerseybeauty :)
  • maddie3

Hej

Vet att någon skrev nån gång nåt de använde för att laga ögonskugga....min favvo Muffin åkte i golvet i helgen och gick i flera bitar, snyft. Den går ju att använda men den smular. Finns det nåt lim liknande man kan laga den med??

Gud va flummigt inlägget blev....hoppas ni kan hjälpa mig.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!