Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

trolltyg skrev 2008-10-26 10:10:38 följande:
    När jag kollade in loreals hemsida så verkar det som om de är inblandade i The body shop och det vart jag väldigt förvånad över. Jag vet att de äger en himla massa märken, ungefär som coca cola äger halva jorden men The body shop trodde jag var självägt liksom.
    L'Oréal äger typ allt. De äger lancôme, biotherm, redken, Kerastase och massor mer. Jag tror att The Body Shop är en relativt nyinköpt del. Men TBS har ju ff kvar sin särprägel, det förändras ju inte.
  • Fridapida
    majlinsa skrev 2008-10-26 08:38:07 följande:
    jag var här tidigare och frågade om lite råd.. och igår vart jag sminkad som någon jippo grej att få mig o handla sen.. men de jag undrar är, de använde mineral puder och rouge men sen ögonskuggan och maskaran var inte. Och mineralprodukterna var inget man absolut måste tvätta bort innan man lägger sig men det bör man ju göra med maskaran och ögonskuggan.Varför ska man lägga ut dyra pengar på mineral produkter om jag ändå måste tvätta bort resten av sminket? För de var just så de marknadsförde mineralprdukterna, att man faktiskt kunde sova med det utan att huden skulle fara illa.
    Som trolltyg skrev ovan... Det är inget man gör utan kan göra.

Man måste ju alltid tvätta huden innan man lägger ny mejk. Det är ju inget som absorberas av huden.

Dessutom så får man andra orenheter på huden än sminket. Det finns smuts i luften som hamnar på huden som man inte vill sova med. Att sova med smink är aldrig bra. Sminkar man sig så måste man syssla med hudvård också.
  • Fridapida
    trolltyg skrev 2008-10-26 17:37:20 följande:
    Jo att de äger mycket visste jag men The body shop liksom, det är ju the body shop men men inget är heligt. Visst, det kommer säkert att se lika dant ut och ha samma inriktning som tidigare men frågan är om pengarna som kommer in kommer att gå till samma saker som tidigare och om det är lika noga med vart och hur och med vad som produkterna tillverkas? Nåväl, jag är ingen större konsument hos TBS men deras kroppssmör är gudomliga tycker jag, har deras med kakaoböner och jkag luktar så gott så gott och är så mjuk och fin i skinnet. Jag som annars har fiskfjäll på mina ben.
    Nope inget är heligt.

Samtidigt... det känns ju som att det vore en dålig idé att ändra ngt i deras koncept eftersom det är det som ÄR the body shop.

Jag handlar i stort sett aldrig där heller, jag köpte iofs min stora puderborste där. Jag kan nog säga att det är den bästa jag provat. Den är helt fantastisk. Rekommenderas varmt.
  • Fridapida
    KhiraLi skrev 2008-10-26 19:52:49 följande:
    Antagligen kanske man inte får tipsa om detta men det finns en flat top kabuki borste ute på tradera som går ut om två timmar. Kanske något för de som inte vågar handla från USA. Jag har samma nick på tradera så det är INTE jag som säljer den.
    Tips borde väl vara tillåtna?
  • Fridapida

Linny

Vad kul bra att du köpte Lumenes eyeprimer. Min börjar snart ta slut och jag har funderat på den. Den eller FACE eyeprimer.

Du får recensera.

• Fridapida
    Filippaa skrev 2008-10-27 17:25:17 följande:
    Har för mig att jag läste i någon tråd (kanske denna) om foundation prov man kunde beställa på nätet. Någon som vet?
    everydayminerals.com
    man får dock betala för frakten
  • Fridapida

Albin 080509 skrev 2008-10-27 17:37:13 följande:

hmm vet inte vad haken är ingen tror ja..man ska typ värva och samla poäng för att få sitt presentkort=) vore ju kul om de funkade=)
    värva till vad? Samla poäng på vad? Ska man delta i undersökningar osv?
  • Fridapida
    elma skrev 2008-10-27 17:40:37 följande:
    fridapida: genom att du klickar på länken Albin lagt in får hon poäng och du inget!
    Okej... men vad är grejen med spridningen? Jag blir alltid fundersam när man ska registrera sig med uppgifter o allt. Inte menat till Albin nu utan de som har sidan.
  • Fridapida
    elma skrev 2008-10-27 17:46:11 följande:
    jag fattar inte heller grejen...men grattis till dem som orkat samla ihop poäng så de får ett presentkort, jag skulle aldrig palla.
    Nej... det stog att de skulle lägga in en cockie i min dator (inte så märkvärdigt iofs) men jag blir ändå lite tveksam... Dessutom vet man ju att sajter säljer mejlinglistor till reklamföretag osv. jaja... nu är det kvällspromenad på schemat!
  • Fridapida
    Pokergirl skrev 2008-10-27 20:49:45 följande:
    Då det gäller gratismakeup så har jag förstått det som så att du lägger in din adress och värvar därefter dina vänner och bekanta till siten. När de går in via din länk så får du poäng. Därefter har gratismakeup.se rätt att använda din epostadress till marknadsföring och reklam. Inget jag är intresserad av!
    Då var det som jag misstänkte. Det är precis det jag inte vill.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!