Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink vi fortsätter!

Jag gick ur BB för någon månad sedan, dels för att jag tyckte innehållet var sisådär plus att jag ledsnade på att vänta.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-11-04 18:31:23 följande:
    Tycker du sminkar dig snyggt, men du skulle kunna dra upp skugga högre upp mot ögonbrynet så att skuggan i globlinjen syns väl. Jag har ett stort ögonbrynsben och för att inte det ska ta över och förminska min ögonmake så brukar jag dra upp det lite extra mot ögonbrynet men självklart inte ända upp, bara lite högre än själva globlinjen. Tror att det skulle fugnera även för dig.
  • trolltyg
    Linny skrev 2008-11-04 17:42:18 följande:
    Morgonens sminkning i galleriet.. Var rätt mörkt faktiskt, men syns inte på bild tyvärr..Jag vet att jag kan förbättra mig mycket, så kom gärna med tips!www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a...
    Tycker inte du behöver förbättra dig för du sminkar dig alltid kanonsnyggt tycker jag, däremot kan du för att testa något nytt, måla ögonskugga mer mot den yttre ögonvrån och yttre ögonbrynsspetsen en aning, det behöver inte automatiskt bli cateye effekt, beror lite på om du gör en njuk rundning eller ett "hårt" liggande V. Hänger du med på hur jag menar? Det är så svårt att förklara tycker jag

Men som sagt, du sminkar dig skitsnyggt så det är inget förbättringsförslag, endast ett exprimentiellt förslag
  • trolltyg
    Linny skrev 2008-11-04 20:14:33 följande:
    Ska absolut testa. Har så mysko ögonlock och så kort mellan globlinje och ögonbryn att det inte blivit bra innan. Men ska prova Jag ber om förslag och tips så ni behöver inte vara oroliga att jag tar illa upp!!
    Vad kul, men dra inte högre upp mot ögonbrynet vid mitten av ögat utan endast vid det yttre V:et.
  • trolltyg
    trolltyg skrev 2008-11-05 07:58:25 följande:
    Vad kul, men dra inte högre upp mot ögonbrynet vid mitten av ögat utan endast vid det yttre V:et.
    hahaha jag skriver fortare än jag läser, ser att du redan hajjat vad jag menade
  • trolltyg
    Linny skrev 2008-11-05 08:43:08 följande:
    Känner inte till märket. Men det är bra säger du? Har du provat några av Mac´s, Makeupstores, Pureluxes osv så du kan ge en jämförelse?
    NYX jämförs ofta med MAC och att det ska vara ett mycket bra men billigare alternativ. Pigmentrika skuggor osv, här är deras hemsida http://www.nyxcosmetics.com/index.htm

Jag har själv inte testat deras grejjer men skulle gärna göra det om jag får möjlighet någon gång.
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-11-05 10:26:44 följande:
    TrolltygHar lagt skuggan lite högre än vanligt. syns kanske inte så bra på bilden eftersom jag valt lite mer naturliga färger idag. Ska testa fler gånger.LMKTack, ska lägga lite mörkt i yttre vrån imorgon. Brukar variera med det ibland men det var ett tag sedan. Kikar in här ikväll och hoppas du har bild på sminkningen. Låter snyggt.Har lagt upp dagens sminkning i bloggen. Igår gjorde jag även ansiktsbehandling. Så skönt så och huden är som en babyrumpa. Fast jag skulle noppa mina bryn också....men orkade inte så idag kan man se lite småstrån...grr. Nu åker jag och jobbar. Ha en bra dag allihopa.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jättefint, visst var det ljust men det syntes ändå och jag tycker absolut du ska lägga skuggan högre mot ögonbrynet precis så som du gjort idag.
  • trolltyg
    Charlita skrev 2008-11-05 10:08:32 följande:
    Linny ja.. eller jag vet inte hur jag ska försklara riktigt men typ "fettet" under mina ögonbryn typ hänger nästan över ögonlocken :(
    Kanske denna tjejs sminkningar skulle kunna passa dig?

http://www.youtube.com/profile_videos?user=fafinettex3
  • trolltyg

Nya bilder i galleriet pa dagens makeup, jag har aubergin idag igen för jag gillar verkligen den sedan testade jag Granit för första gången båda från FACE.

Idag ska jag till frissan och jag funderar på att klippa mig heltkort, just nu är det kort på ena sidan och långt på den andra. Jag lade upp en bild på hela facet idag så ni kan jämföra med hur frissan blev när jag kommit hem, om jag nu vågar mig på en helkort frisyr.

• trolltyg

LMK och LINNY: Ja jag har haft kort förut och trivdes jättebra men det är 10 år sedan nu, shit vad tiden går fort.

Jag ska testa med mer eyeliner nästa gång, tack Linny

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!