• LMK

Smink smink smink vi fortsätter!

Linny skrev 2008-10-23 16:10:17 följande:

Dagens sminkning ligger i galleriet..
    Snygtt som alltid! Gillar verkligen English Ivy!!
  • LMK

Charlita skrev 2008-10-24 00:46:37 följande:

iiiih jag har probleem! :( Inget stort sådant men ändå. Jag kaan int bära läppstift! Jag smörjer in mina läppar med cerat innan jag lägger på läppstiftet.. Men det blir inte bra läpparna blir torra och nariga istället.vad ska jag göra? skippa läppstiftet?? det vill jag inte.. :(
    Så är det för mig oxå! Hatar läppstift för jag blir ALLTID så torr & narig på läpparna. Spelar ingen roll om jag är insmord innan el. efter stiftet. För mig är det penna + gloss som gäller om jag vill ha färg på läpparna. Har gett upp läppstift - igen!
  • LMK

Karisma skrev 2008-10-24 10:00:00 följande:

Nu ska jag strax in till Umeå och handla lite.Tänkte köpa åtminstone mascara som förlänger (tips?) och gör dem tjockare, goldglow, samt en angle pensel.I vilken ordning lägger man sedan på sminket på ögonen?tex, goldglow, brun ögonskugga, eyeliner, mascara samt vit eller svart kajalpenna inne i ögat./kristina
    Ordningen är individuell, men jag börjar alltid med den mörka skuggan först (efter primer etc.) & tonar sedan ut den med den ljusare. Sen kan man behöva fylla på lite mer med den mörka & den ljusa etc. Eyeliner efter skuggan & sen sist mascaran. Om jag har kajal på vattenlinjen så tar jag den sist.

Mascara så använder jag just nu Diorshow. Den är bra men dyr! MaxFactor & Maybelline är annars budget märken som är helt ok.
  • LMK

LindaLampa skrev 2008-10-24 13:48:02 följande:

Här verkar gänget som har koll på smink hänga Jag startade en tråd om rouge men har inte fått svar, jag ska köpa ett nytt rouge men har inget "favvo-märke", har någon tips om vilket rouge som är det "bästa"?Mycket tacksam för svar!
    Japp, här hänger vi!! ;-D
    NARS Orgasm är det ultimata rouget! Persikorosa med guldskimmer. Såå snyggt! Dessvärre finns inte NARS i sverige men går att beställa från HQ Hair.
  • LMK

LindaLampa skrev 2008-10-24 14:06:10 följande:

Ok, det låter ju finfint Men passar det på blondiner? Tänkte att persikofärg mer passar mörka personer? Kan man beställa på nätet?
    Oh ja! Jag, Linny & Fridapida bla. använder det & vi är alla blondiner! Det ger en skir & fin färg som kan byggas upp om man vill. Kan även tipsa om Rouge/bronzer duon med Orgasm & Laguna! Himmelsk!
  • LMK

LindaLampa skrev 2008-10-24 14:20:05 följande:

Asch, jag kunde inte öppna länken, men är det denna du menar:www.hqhair.com/code/products.asp&...Tack än en gång, vill ju se till att jag beställer "rätt"
    Rätt produkt (blush), Orgasm är färgprick nr. 7 högst upp el. välj i rull-listan.
  • LMK

LindaLampa skrev 2008-10-24 14:25:15 följande:

Då är det alltså kakrouge och inte krämrouge? Sitter den bra under dagen också?
    På mig sitter det lika bra hela dagen. Har aldrig behövt bättra på, men det kan vara beroende på underlaget så klart.
  • LMK

LindaLampa skrev 2008-10-24 14:35:10 följande:

Nu tycker ni nog snart att jag är frågvisast i världen , men, nu tänkte jag beställa från HQ hair, och eftersom jag aldrig har gjort det innan så undrar jag hur man gör med betalningen? Betalar man direkt med sitt kort eller betalar man efter leverans eller hur funkar det?
    Har aldrig beställt därifrån, så jag vet inte. Men det brukar vara säkra att handla ifrån. Kolla att det står "https" uppe i adressfältet när du skall skriva in betalningen, då skall det vara säkert har jag hört.
  • LMK

Knott skrev 2008-10-27 13:10:21 följande:

Jag vill bara fråga en sak!? Jag hoppas att det inte uppfattas som drygt att jag ofta lägger länkar till min blogg. Säg till i så fall så ska jag sluta med det. Det är mest bara att om det dyker upp frågor om ngt jag skrivit om så känns det så naturligt att hänvisa dit istället för att skriva samma sak igen. Bilder på sminkningar har jag däremot slutat att lägga in i bildgalleriet här eftersom det är fullt nu, så där kommer jag att fortsätta att hänvisa till bloggen.
    Kan bara hålla med tidigare svar! Är ju en stammis på din blogg så för mig är det helt naturligt att du länkar dit. Har samma problem med galleriet som du & är inte direkt sugen på att betala för mer utrymme. Det blir att radera äldre för nyare bilder.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!