Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink vi fortsätter!

Linny skrev 2008-11-05 14:11:44 följande:
    Ok... Här är min första riktiga sotning.. www.familjeliv.se/hem/linny/galleri.php?cur_a...
    SKITLÄCKERT!!!! Gud så snyggt, passar dig verkligen och du har ju så vackra ögon.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg

Nu ligger bilder på min nya frisyr. Jag tror jag är nöjd men jag vill helst styla själv, är lite ovan med lugg rakt fram osv. Känns ovant.

Så vad tycks, var inte rädd att vara ärliga, fördelen med kort hår är att det växer ut snabbt Så det går fort att ändra.

• trolltyg

Tack tack, är lite rädd för att se tant ut för detär lätt hänt tycker jag med korta frisyrer, så ser det det minsta tant ut så skrik till för då klipper jag det annorlunda.

• trolltyg

När det gäller concealer så kan det bero lite på olika concealrs, vissa av dem är ljusreflekterande och ska därför helst läggas efter foundation. Det är också en fråga om tycke och smak, vad man föredrar men det finns inga regler.

Själv lägger jag min flytande concealer från Clinique sist just för att den är ljusrefflekterande, min mineralconcealer däremot lägger jag först för på mig ser det helknas ut om jag lägger den ovanpå foundation.

• trolltyg

Måste förtydliga att jag inte avänder båda typerna av concealr samtidigt utan varierar efter behov.

• trolltyg

Jag läste precis på Purity´s blogg om MAC-pigmenten att Thebodyneeds.com inte alltid säljer äkta pigment Förvånad skittrist isåfall. Enl purity så säljer de både äkta och oäkta och att det kan vara svårt att avgöra. SÅ besviken jag blir, men det finns en lista på bloggen om vilka ÅF hon anser är trygga att köpa ifrån.

• trolltyg

Jag har också varit nöjd med de allra flesta men det är två som jag inte alls är nöjd med och det är en sopm heter Rose och så en annan som jag inte kommer ihåg namnet på, en ljusrosa och en mörkre rosa. Väldigt svagt pigmenterade när det kommer på huden och de hae mycket svårare för att fästa än de andra jag har. Hmm säkert fakeisar. Visst är jag i huvudsak nöjd men jag vill inte stödja någon att fortsätta lura kunder så jag kommer inte att beställa därifrån igen utan ska försöka hitta annan ÅF.

• trolltyg
    Liiza skrev 2008-11-07 02:19:39 följande:
    Tack för alla gratulationer!! Det är verkligen urmysigt, nu har jag lite annorlunda sovtider dock
    GRATTIS   Ja verkligen kl är för ditt inlägg 02:19 Förvånad 
  • trolltyg

Igår var jag och en kompis ute för att dansa styrdans. Det hade jag inte gjort på flera år (är en mera discotjej) och det har jag fortfarande inte gjort på flera år. 

BLEV bara uppbjuden två gånger, den första av en gubbe som var skitfull. Fattar inte varför han trodde han skulle kunna dansa när han inte ens kunde gå. Och sedan i garderoben nä'r vi var på väg hem (vart en tidig kväll kan jag säga) men då var det liksom försent. Så ingen dans blev det. Men snygg i facet var jag, tyvärr hann jag inte med några bilder men jag hade en ljus skugga över hela locket, lite Granit från FACE i globlinjen, lösfransar och eyeliner runt hela ögonen och riktigt snygga vinröda läppar till.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!