• LMK

Smink smink smink vi fortsätter!

Karisma skrev 2008-10-27 13:43:05 följande:

LMK: Du har en sotad look i ditt bildgalleri, hur hqr du gjort för att det ska glimmra lite, är det den mörka färgen som gör det eller har du lagt ngt över hela locket.
    Är det ngn som har färgat sina ögonbryn? I mina yngre dagar så måste jag ha varit alldeles för ivrig att plocka ögonbrynen. Där det är som tjockast närmast näsan så har jag glest med hår i mitten, tänkte om man kan färga och att det lägger sig på huden åxå. Eller är det dumt att färga, kanske bara ser dumt ut just för att jag har glest m hår. Ser så hemskt ut om jag inte målar varje dag./Kristina
    Tror du menar den blågrön sotade? Det är själva pigmentet som är så skimrande i sig, men det har fått lite "hjälp" av en krämskugga som bas: FACE Dignity. Sen finns även lite Muffin som highlighter under brynet & för att mjuka upp skarven på den mörka.
    Jag färgar brynen regelbundet. De finns knappt annars! Jag har oxå fånfjuniga bryn av naturen med virvlar & ärr...suck! men de blir bättre med färgen, helt klart. Färgen som kan komma på huden försvinner snabbt. Det är bättre att fylla i lite extra med en bra brynskugga i rätt färg för ett jämnt resultat. Det gör jag.
  • LMK

truelove 4 ever skrev 2008-10-28 11:43:21 följande:

Ok tjejer nu behöver jag hjälp fick mitt smink idag jag vann på tradera. i.d bareMinerals: är det ett puder man har på hela ansiktet eller?i.d Mineral Veil,vad har man det till? Lipglosset heter: TOO Faced Lip injection
    Yes! ID är ett puder som smälter på huden & blir som en foundation. Du behöver en bra Kabuki borste för att cirkla in pudret i huden ordentligt. Rekommendera varmt Everyday Minerlas Longhanded Kabuki för 10 dollar! Bäst! Det är väldigt drygt & du behöver typ så lite som man pudrar kakao på en latte/cappochino.

Mineral Veil är ett transparent puder som fixerar foundationen & hjälper till att hålla huden matt & fin. Kan även användas litelite innan foundation som en primer- jämnar till & minskar porer & mattar ner. Till Mineral Veilen är en stor fluffig puderbortse bra att svepa över hela ansiktet med.
  • LMK

trolltyg skrev 2008-10-28 10:51:23 följande:

Nu har jag gjort en sotning i brunt och med lösögonfransar. Det är första gången jag har på mig hela lösögonfransar och det var väldigt svårt att sätta dit, därav litet mellanrum mellan mina och lösfransarna. Men men det är bara att öva.Måste tvätta bort det innan jag hämtar sonen på dagis annars undrar de nog vad jag pysslar med
    Kul med bilder! Jättesnygg sotning, dina gröna ögon bara lyser!
    Åh lösfrallor har jag inte vågat mig på sedan en maskis på jag var Marilyn Monroe för typ 15 år sedan... De var långa!!
  • LMK

truelove 4 ever skrev 2008-10-28 14:19:13 följande:

Har lagt in 2 bilder nu hur jag sminka mig idag. Eftersom jag är ny på detta så får ni ha översende med att jag inte sminkar mig så bra. Mineralpudret verkar funka bra och det där lipglosset gjorde susen på mig man ser verkligen redan en skillnad på läpparna
    Kul med bilderna! Snygg guldig skugga.
    I detta är det att övning ger färdighet! Nybörjare har vi alla varit!
  • LMK

Albin 080509 skrev 2008-10-29 08:49:24 följande:

tjejjer hur gör ni med kameran för at ta sånna närbilder?? har försökt men ja kanske inte e så tekniska haha...jag har en olympus m 760
    Du behöver ställa in kameran på närbildsläget, oftast en symbol på en blomma. Sen är bra ljus a & o. Inte det lättaste denna årstid... blixt är egentligen nono, men nödvändigt nu & jag använder alltid blixt. Tryck ner till hälften & låt kameran fokusera, håll stadigt. Oftast behöver man ta massor av bilder för att 1 skall bli bra... Lycka till!
  • LMK

Karisma skrev 2008-10-29 08:38:48 följande:

Nga tips på viklen foundation man ska ta, finns ju miljoner. Bild finns på mig i galleriet ang hudton.Sen finns det ju, matte, semi-matte, intensive, original glow. Vad är snyggast?
    [/citat]
    Karisma skrev 2008-10-29 08:42:04 följande:
    [citat]
    Skickade för fort, vilket blush? De flesta ser ju lila ut. Nu ska jag ta hand om lillen som vill ha mat. /K
    Jag har formulan matte & den ger lagom täckning & en fin lyster utan att se blank ut.
    Blush är svårt tycker jag. Har 3 från EM: Gateway, B&B & Everyday Bronzer. Alla är varma färger mot aprikos/rosa. Men nu använder jag bara NARS Orgasm...
  • LMK

Ang. tips & råd: Jag vill jättegärna oxå ha tips om förbättringar! Det är därför jag lägger ut bilder. Jag kör lätt på i samma stil & den kanske inte är den bästa för mig? Vilka färger är bra & vilka är mindre bra? Ös på bara!!

Har föresten massor av sminkningar fotade från förra veckan & denna, men hinner aldrig lägga upp dem! Hopplöst! Ja, ja snart så...

• LMK

Karisma skrev 2008-10-29 10:57:59 följande:

LMK: Vad var det för färg/märke du använt vid sotningen på en av dina foton? Ngt blått var det va? /K
    Det är ett Fyrinnea pigment; But I Like Frogs.
    Använde något ljust oxå som higlighter, Muffin från MUS gissar jag på. Kolla i galleriet, jag skriver in vad alla heter & kommer ifrån.
  • LMK

Hej hopp!
    Har inte hunnit vara så aktiv men läser & hänger med Er ändå!

Kan meddela att sedan onsdag så är jag numera brunett! Såå skönt att slippa bry sig om utväxt & torrt sprött hår, som mitt blonda alltid bli under vinter halvåret. Det blev samma toning som förra året då den kändes helt perfekt.
    Så i em kommer en ansiktsbild på LMK med de gröna ögonen & numera bruna håret!
    Kommer även lägga upp de mejkbilder jag fotat senaste tiden. Hoppas bara de får plats i galleriet, får radera lite annars.

• LMK

Phantera skrev 2008-10-30 17:04:01 följande:

Prinsessan Leia skrev 2008-10-29 13:06:03 följande:
    Framhäver lila gröna ögon?Hm...jag tycker nog att brunt framhäver gröna ögon bäst.Jag gjorde en lila sminkning och det passade inte alls till mina ögon tyckte jag!
    Lila är en svår färg, finns så många olika nyanser.
    Jag gillar lila & tycker det framhöver mina gröna ögon bra, men kanske inte bäst. Har en bild i galleriet med en festmejk i lila & svart. Den lila är riktigt bra, det är en dust från FACE som heter Spirit. Gillar även MAC pigmentet Deep Purple. Brunt är annars en klassiker som håller i alla lägen, helt klart!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!