Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

truelove 4 ever skrev 2008-10-27 21:38:53 följande:

Går det att köpa produkter från FACE online eller?
    Jag tror att det enda stället är på hqhair.com i deras outlet-del.
  • Fridapida
    TigerLinn skrev 2008-10-27 22:08:31 följande:
    vad händer i tråden sj planerar jag smink party
    Låter trevligt... vilket märke?
  • Fridapida
    Mie74 skrev 2008-10-27 22:30:25 följande:
    Hej!Har läst runt lite i tråden och tittat in i olika gallerier, vilka fina ögonmakuper ni gör ser snygga ut får mej att känna mej som en grå mus som endast använder mascara.Undrar om man kunde få lite tips och råd på hur man lägger en makup med allt vad det innebär samt tips på bar produkter som ni har erfarenhet av.Häls Mie
    Vilka produkter jag använder kan du se i min blogg.
    www.svalmarkskan.blogg.se

För att få en ögonskugga att fästa så använd en primer under. Om man har en skimmrig cremehighlighter eller cremeskugga så får man lite mer skimmer i skuggan.
    svalmarkskan.blogg.se/2008/february/turkos-torsdag.html
  • Fridapida
    Tesssi skrev 2008-10-28 08:20:05 följande:
    Nu har jag varit på MUS-lektion. Jag bad om att få den sminkningen jag vill ha till nyårsbalen. En sminkning a la Marilyn Monroe på 50-talet.Det blev en ljus ögonmakeup, eyeliner med vinge och riktigt klarrött läppstift. Det blev såå snyggt! Trivdes riktigt bra i det!! Så nu gäller det att öva.Dock blir det inte den röda balklänning jag trodde - tyget räckte inte.. Så nu funderar jag på att köpa en vintageklänning från 50-talet. Borde bli toppen!! (Kan dessutom tala om att jag vant mig med de förlängda naglarna nu, de är så fina. )
    Åh, vad snyggt med Marilyn Monroe-mejk. Den är klassisk. Jag är själv ett väldigt stort fan av eyeliner men de röda läpparna har jag svårt att bära upp. Jag är lite för feg. Jag tror jag har i mitt galleri här en bild när jag har Devil från MUS på läpparna.
    Du får lägga ut bilder på hur det blir. Kul att de blev nöjd med naglarna. Jag tycker att det är ursnyggt med byggda naglar.
  • Fridapida
    Tesssi skrev 2008-10-28 09:35:48 följande:
    Kanske kan prova att fota vid något testförsök. Och sedan vid balen såklart.Hade china red från MUS på läpparna i torsdags... Snacka om förarbete för att få det snyggt! Men jag har inte valt röd färg än, efetrsom jag måste hitta en vintage-klänning först. Men china red ligger bra till.
    Ja, rött läppstift är nog det svåraste att ha. Först så ska lparna inte vara torra, sedan ska det grundas o så ska färgen stämma.
    Men vad sa de om att ha läpp-primer? Är det till hjälp när man har läppstift? Jag vet ju att det är bra när man har gloss men det kanske blir för torrt?

Jag tror att Knott är en läppstiftanvändare. Kolla med hur hon gör för bättre tips. Jag är urusel på läppstift.
  • Fridapida

truelove 4 ever skrev 2008-10-28 10:10:48 följande:

Idag får jag nog hem liglosset som ska förstora läpparna lite,ska bli himla intressant att se om det funkar
    Du får säga vad du tycker. Jag har aldrig fastnat för det.
  • Fridapida
    LindaLampa skrev 2008-10-29 13:59:51 följande:
    Många av er rekommenderar Everyday minerals kabukiborstar, den jag har är från ID, och är rätt dyr. Har någon testat båda, men tycker att EM:s är bättre än ID:s?Sedan undrar jag vilken typ av borste ni använder till Mineral Veil?Och en fråga till, vilken eyeliner är bäst? Kajalpenna eller flytande eyeliner?Tacksam för svar
    Jag hade id's kabuki först men använder EM's nu. De är mkt bättre. Jämnare resultat och mkt mjukare.

Till MV använder jag The Body shops puderborste.

Ang eyeliner o kajal. Jag lägger först kajal som jag jobbar in i fransraden, sedan lägger jag ögonskuggor o allt och sist eyeliner. Det tycker jag blir bäst.
  • Fridapida

Nu ligger gårdagens sminkning ute.

www.svalmarkskan.blogg.se

Jag har verkligen idé-torka nu. Ingen som har lite konstruktiv kritik och idéer om vad jag kan prova. Kanske helt ny look eller ngn färg... vad som helst!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!