Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Prinsessan Leia skrev 2008-10-29 18:42:57 följande:

kikat på dina bilder o du passar verkligen i mörk sotning!!
    Tack Det var tur eftersom det (uppenbarligen?) är en personlig favorit.
  • Fridapida
    Pokergirl skrev 2008-10-29 21:49:42 följande:
    Fridapida: Jag hade gärna sett dig i grönt, typ mossgrönt med lite mer aktiv grön nyans!
    Typ Khaki från MUS o Tart från PL? Hmm... Jag ska se lite vad jag har för färger. Jag gillar grönt men tänker sällan på att använde det själv. Tack för tipset.
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-10-29 22:27:59 följande:
    Hallå tjejer!Jag ska ju på sminkkurs hos MakeUpStore nästa fredag och tar gärna emot "måste ha-prylar" som jag ska plocka ihop för mina presentkort Är lite nyfiken på cake-eyelinern som flera pratar om...å även någon bra skugga för sotning
    Jag har några favoriter från MUS som jag använder ständigt.
    Muffin - en ljus skugga som jag använder näst intill dagligen.
    Pollution - en svart matt skugga som jag har när jag sotar och ibland annars också.
    Kajal - jag är väldigt förtjust i deras kajal, den är mjuk och blir kolsvart.

Det är ju inga WOW-prylar precis men jag gillar att satsa på bra "bassmink". Precis som med kläder... Jag vill ha bra grejer som jag använder ofta. De annorlunda färgerna som jag bara har en gång eller ett få tal ggr då kan jag köpa i mindre förpackningar och av sämre kvalité. Du kan se i min blogg hur ofta jag använder Muffin o Pollution.
  • Fridapida
    Pokergirl skrev 2008-10-29 22:28:23 följande:
    Fridapida: Precis! Grönt är bara så snyggt1
    Ja, jag ska se vad jag kan göra.
  • Fridapida
    Karisma skrev 2008-10-30 07:58:30 följande:
    Fridapida: Såg i en annan tråd (den om tjejen m för trång klänning i provhytten) att du nämnt ngt om att du ser 9/10 som gör vanliga sminkfel. Är nyfiken vilka fel det är? Kanske är jag en av dem. Fel färg på en persons fondation känns som en självklar för den är nog svårast att hitta av rätt, samt noppat/färgat ögonbrynen som jag inte tycker är snyggt.Obs, jag skulle aldrig gå fram till ngn på stan och kommentera. Alla får göra som dem vill, men visst reagerar man ibland. Jag brukar titta lite extra på dem som är snyggt sminkad/klädd, ev får jag mig nga bra tips. /K
    Haha! Jag kunde inte låta bli att reagera i den tråden. Vad ska man säga... vilken konstig idé att tro att man har som uppgift att upplysa människor sådär. Det är iofs lite samma tanke som Jehovas vittnen har. Och det har man ju förstått går väl hem i stugorna... Alla blir ju tacksamma över att bli upplysta i sina egna hem. (Inget ont om JV utan bara en tanke om deras metod.)
    Men det var inte det du frågade...
    Vilka sminkfel? Oj, det är ju sådan som man ser NÄR man ser det. Det jag tycker många gör fel är valet av färg och kvalité på foundation. Alldeles för mkt och för täckande. Sedan puder... en del de glömmer och är blanka, unga tjejer är ofta tvärtom. De är helt matta i ansiktet. Så vill man ju inte se ut? Jag eftersträvar ju att det inte ska se ut som man har fundation. Sedan är det ju rouge, tydligen är det svårt att veta var man ska ha den och hur mkt. Rouge ska ju inte "synas" som en egen lite ö. Det ska precis som brozern smälta in i ansiktet.
    Oj... vad mkt det blev. Men det kommer mer.
    Ögonmejk... när inte kajal/eyeliner går ner i fransraden så man ser ett mellanrum eller när kajal/eyelinerlinjen inte följer fransraden på ett naturligt sätt. Eller när man har eyeliner som är knöglig - har man svårt att dra rakt kan man dra med en torr tunn pensel för att ordna till den. Skuggorna inte är ihopjobbade utan som två separerade fält. Eller att de ligger märkligt på ögonlocket, att det är för mkt. Aldrig fel färg. Jo, om man har kajal och gör två streck brevid varnadra som inte jobbas ihop med pensel så man ser där de går omlott... Inte så fint. Att man målar sig för mkt under ögat. Läppstift: fel färg elelr för torra läppar under färgen, slarvigt målade. Gloss - ofta att man har för mkt. En kille sa ngn gång: man ser på tjejer att de börjar bli fulla när de har kletat på mer o mer gloss. Jag tycker det stämmer rätt bra.

Oj, det blev mkt och som du ser är det mesta ganska uppenbara missar. Ofta det som ser illa ut är att man inte lagt ner tillräckligt mkt med tanke bakom och jobb. Förutom valet av foundation, det förstår jag inte alls. Men det är väl ett sådant upperligt exempel på att man har olika åsikt. En del vill se bruna ut eller så.

Men jag vet även att det här är MINA åsikter. Jag skulle aldrig påpeka ngt för någon. Inte ens för mina vänner, bara om de ber mig.
  • Fridapida

Emeraldy
    Missförstå mig rätt. Jag tycker att det är kul med smink, så hur "fel" ngn än gör enligt mig kan jag ändå tycka att det är roligt att man delar samma intresse. jag tycker inte du ska vara rädd för att sminka dig bara för att du känner dig osäker. Då missuppfattade du mig. Smink är en del av den man är, så alla har olika smak.

Linny
    Tack, och jag tycker att du sminkar dig jättefint hela tiden. Och lär inte alla sig hela tiden?

TILL ALLA
    Mitt inlägg ovan var VERKLIGEN ingen kritik till andra utan lite tankar och ett svar på ett inlägg samt en respons på en annan tråd. Det låter i mitt inlägg att jag är världens översittare o bara klankar ner på andra och det är inte det jag menar. Hoppas att ingen tar illa vid sig och slutar hänga med i tråden. Framför allt. Jag tittar inte med elaka ögon på sminkningar - mest nyfikna.

• Fridapida

Det var ju skönt att det inte missförstogs.

Ha en bra dag tjejer och håll tummarna för mig. Nu ska jag iväg och skriva en 6 timmars tenta. :-S

• Fridapida

Himla valv skrev 2008-10-30 15:42:12 följande:

Tack trolltyg för ditt svar. Kanske jag ska testa youngblood denna gång. Är det deras natural mineral foundation du använder då? För det är väl ett puder som är som en foundation?
    Såg att dom har ett fixerings puder oxå (mineral rice setting powder) använder du det med? Eller räcker det bra med enbart pudret kanske? Tror du jag kan använda mej utav i.d borsten jag har? Dom hade halva priset på rouge, ögonskuggor och läppstift i butiken såg jag blev sugen på ögonskugga har du provat dom med?
    Problemet med synliga porer är lätt åtgärdad genom att man tar ett lager Mineral Veil innan och efter foundationen.
  • Fridapida

Trollsanna

Det var fint. Visst är det skönt att få lägga in ngn annans bild ibland? Jag blir trött på att se mig själv hela tiden. haha!

Ett liiiitet tips... ta av stora kläder innan man fotar. Jag vet inte varför men det blir mer "ansiktsbild" om man ser hals och inte så mkt kläder.

Tycker du att det är roligt att blogga? Ibland tycker jag att det är svårt att hitta inspiration.

MEN nu har jag lite panik... jag ska på halloweenfest på lördag. Inte så konstigt. Men jag vet inte vad jag ska vara! Panik! Jag tror det blir ngt enkelt som häxa eller så men jag kan inte ens hitta inspiration till det... Är det ngn som har ett bra förslag?

• Fridapida
    trolltyg skrev 2008-10-31 07:24:52 följande:
    Denna tjej gar gjort en del halloween sminkningar, kanske något kan inspirera
    Vilken tjej?
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!