Karisma skrev 2008-10-26 14:39:40 följande:
Känner att jag måste ta tjuren vid hornen och våga beställa från EM. Behöver ju borsten därifrån. Funderar sen på att börja prova i.d mineral foundation, så jag får prova ut den i Umeå så jag vet att jag får rätt färg. Och när den är slut prova Laura Mercier, för att få jämföra dem båda. Provade att sminka mig igår. Jag köpte i fredags Max factor masterpiece mascara, goldglow (mus), angel pensel, vanilla kajalpenna (mus). MUS var de enda som hade en ljus kajalpenna som inte var vit. Det jag inte riktigt blev nöjd med är ögonskuggan, känns inte som jag har rätt pensel för det mörka i globlinjen (visst heter det så?). Var svårt att få det jämt och lite starkare färg, hur mkt jag än la på så blev det inte mörkare. Är väldigt nöjd m goldglow, den skulle gärna få glittra lite mer, men det kanske finns andra ögonskuggor man kan använda om man verkligen vill glittra.har sett att ngn av er tjejer har använt en grön ögonskugga som det var väldigt mkt glitter i, då har ni bara haft det på ögonlocket. Förslag på vad det kan ha varit för ngt?Kram K.
Vad använde du för pensel för att lägga den mörka skuggan och vad var det för skugga?
Vad hade du för undelag till goldglow? Jag tycker den glittrar mycket, men jag har både eyeprimer och en krämskugga under. Då kan man sätta dit mycket så det verkligen glimmar

Har på flera av mina bilder, men tyvärr syns glittret inte lika mycket på bilderna.
Vet du vem du har sett med den gröna skuggan?
katarina118 skrev 2008-10-26 15:08:53 följande:
linnyva kosta det där mineralpudret du använder???Å de finns bara å beställa från en utländs sida???
Vet inte vad det kostar i sverige. Du kan säkert köpa den från svenska sidor. Googla på Laura Mercier mineral foundation.. Vet att de säljer på Cow parfymeri i stockholm i alla fall..
Jag köper dock från
www.strawberrynet.com
Kommer inte ihåg vad det kostar där, men kanske 42 dollar eller nåt. Betalade dock 35 dollar nu när jag var i USA
Ang. test på mineralsmink. Tror det var DN som gjorde ett stort test för ett tag sedan också. Kan försöka hitta det
Var en sväng förbi MUS idag och köpte två nya cake eyeliner. En ny svart, min gamla börjar ta slut. Sedan tog jag en brun också. En sväng förbi Åhléns också och köpte Lumenes eyeprimer. Nu ska här jämföras

Sedan blev det visst tre nagellack.
OT: Sedan tog köpjävulen över och jag råkade köpa svindyra sängkläder i finaste kvalitet, bebiskläder, barnkläder och massa annat. Hoppsan...