Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink smink smink vi fortsätter!

V hjärtar J skrev 2008-11-09 22:15:01 följande:
    Hoppar in i tråden jag med;) Vad andvänder ni för rengöring ? Tycker Diors är kanon bra men kostar ju en hel del också!, Några andra rengörings tvålar som ni kan rekomendera ?
    Jag använder cliniques tresteg, inte direkt billigt det heller, men väldigt bra
    Finns att köpa billigare på strawberrynet, eller tradera om man har lite tur.
  • Fluffguf
    V hjärtar J skrev 2008-11-09 22:18:21 följande:
    Tål inte Cliniques tresteg :/ fick prov på den och jag fick massor med finnar och klåda av det :/ har lätt för att få finnar och fet hy :/
    Okej, ja jag har förstått att det kan vara dålig för vissa som har känslig hy
  • Fluffguf

Jag undrar också vad det är för figurer ni pratar om

• Fluffguf
    Charlita skrev 2008-11-10 21:13:30 följande:
    Knott & Fridapida Tack för hjälpen Nu vet jag det. men asså ja tror jag är allergisk mot mineralsmink jag har fått jätte mkt utslag och svidande rodnader i hela ansiktet och nästan eksem liknanade på ögonlock och runt läpparna! ska det inte funka tvärtom?
    Du använder väl l'oréals? Det är inte rena mineraler, så det kan säkert vara något i det som du reagerar på...
  • Fluffguf
    Knott skrev 2008-11-11 16:14:02 följande:
    Urk, jag håller på att packa inför en konferensresa till Island med jobbet torsdag - söndag. Kläderna börjar jag få koll på, men smink och sånt... usch, jag vill liksom ta med mig allt, vill inte välja ut redan nu vad jag ska använda! Jag tycker alltid att det är skitsvårt att packa just ögonskuggorna! Funderar på om jag ska vara wild & crazy och bara ta med Book of Shadows för att riktigt frossa i den hela helgen, men jag tror inte att jag kommer att klara packningen utan att slänga ner lite annat också, man vet ju aldrig vad man kommer att känna för...
    Jag brukar se det som en utmaning när jag reser just att göra spännande kombinationer med få skuggor med mig
  • Fluffguf
    LMK skrev 2008-11-12 15:07:28 följande:
    Jag igen! Läser ofta att "skuggan applicerades med fuktig pensel" Hur funkar det? Om jag bara fuktar penseln så blir det allt annat än jämnt utan flagigt & smuligt. Har provat med vanliga skuggor & flera olika pigment. Är det mera blöt pensel som gäller, typ som när man skall lägga eyeliner? Någon som provat & fått det lyckade resultatet av mer skimmrande & intensiva skuggor?
    Jag gör som med eyeliner ungefär: blötar penseln och doppar och sen blandar jag i locket. När det har torkat suddar jag kanterna.
  • Fluffguf
    Phantera skrev 2008-11-12 21:36:04 följande:
    Var det Everyday minerals flat top kabuki brush som flera av er hade som favorit? Jag har ju en Kabuki från i.d. och tycker den funkar jättebra, men visst sa ni att EMs borste var mjukare?
    Det är min favorit, jag har inte provat IDs själv, men EMs är verkligen superbra!
  • Fluffguf
    Emeraldy skrev 2008-11-18 10:07:58 följande:
    Kom på en till sak att fråga Vet ni om man kan köpa nånstans en tom burk för mineralfoundation? Alltså en sån med hål i? Jag har nämligen två olika mineralfoundation, en som är aningens för ljus och en som är lite för mörk  Funderade på om jag helt enkelt kunde blanda ihop dem (de är från samma märke), eller tror ni det är en heldum idé?
    Visst går det bra att blanda, jag gör så Jag har köpt en sån burk från everyday minerals, jag tror att den kostade 2 dollar.
    Angelzezzans officiella fanclub: www.familjeliv.se/Forum-5-154/m38328751.html
  • Fluffguf
    Emeraldy skrev 2008-11-18 10:13:03 följande:
    Hmm... hade hoppats att jag skulle kunna hitta nån i butik.... Men då vet jag att man kan blanda i alla fall
    Det finns säkert i butik, men jag har inte letat
    Angelzezzans officiella fanclub: www.familjeliv.se/Forum-5-154/m38328751.html
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!