• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Knott skrev 2008-10-27 12:19:08 följande:
    Jag har inte varit så aktiv här men bloggat desto mer Gjorde en steg för steg-beskrivning av en sotad mejk i helgen; läs gärna och kom med kommentarer för det är svårt att veta om man skriver begripligt:makeupoholic.blogspot.com/2008/10/steg-fr-ste...Dagens mejk ligger ute, det blev höstglöd med MUS Carat, FACE Treasure och MUS Goddess (älskar Goddess!!). makeupoholic.blogspot.com/2008/10/skimrande-g...Karisma: var det du som frågade efter grönskimrande skuggor? Menade du lite ljusare gröna, eller mörka för globlinjen? Om det är en lite ljusare du är ute efter har MUS har en fin lös skugga som heter Bamboo. FACE har en som heter Purpose. MAC har en fin lös skugga som heter Golden Olive, Pure Luxe Cosmetics har flera fina...
    Supersnygg höstsminkning och jättebra förklaring till sotning!

Karisma: I Knotts steg för steg beskrivning finns penslar på bild som du kan kolla på!
  • Linny
    Emeraldy skrev 2008-10-27 12:27:09 följande:
    Jag skulle gärna vilja ha en rekommendation på den bästa ögonmake up-removern? Vad använder ni? Och vilken är INTE bra?
    Jag har använt flera olika innan, både billiga och dyra märken. Kommer bara inte ihåg exakt vilka, så jag vill inte chansa på att dissa några som jag inte har provat   Jag var aldrig riktigt nöjd eftersom de ofta sved i ögonen på mig. Visst tog de bort sminket, men ögonen kunde bli svidiga och röda.

Nu använder jag Cliniques Gentle Eye makeup remover. Så underbar. En silkeslen kräm som har samma ph som tårvätska. Tar bort bra och svider inte alls
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-27 12:43:28 följande:
    Linny: Penslarna jag har liknar den längst till höger i knottts beskrivning, MEN jag tror att min är mjukare och sladdrigare och därför svår att måla med. Ska gå in på kicks och köpa nya penslar.Knott: Snygg sotning, ska kolla på den nästa gång jag ska göra sotig look, får se då om jag förstår förklaringen, men det tror jag. Den gröna jag såg var lagd över hela ögonlocket. känner jag måste köpa fler ögonskuggor, så jag har lite att välja mellan. blir bara så dyrt om allt sa köpas på en gång. /K
    Hmmm... Jag hade nog en bild på Bamboo för några dagar sedan.. Tror dock att jag tog bort den bilden eftersom jag hade så många.. Den var skimrig och ganska ljust grön..
  • Linny

Här är lite olika penslar..

http://www.makeupstore.se/sesv/products/tools/brushes/eyeshadowbrushlarge107
    Lägga skugga på hela locket med en stor sådan och lägga i yttre ögonvrån med en mindre. Med den största i denna klassen så suddar jag även så det blir snygg övergång uppåt ögonbrynet.

http://www.makeupstore.se/sesv/products/tools/brushes/eyeshadowbrushangel110
    Lägga cake eyeliner

http://www.lauramercier.com/products/tools/brushes/eyes/eye_crease_brush_travel/
    Lägga skugga i globlinjen och utmed fransraden (det liggande v:et)

• Linny
    Knott skrev 2008-10-27 13:03:41 följande:
    Tre tips utifrån vad jag testat på senare tid: Bra: Nivea Visage gentle eye makeup removerBättre: Vichys ögonmakeupremover (säljs på apoteket)Bäst: FACEs ögonmakeupremover, jag har känsliga ögon som lätt blir irriterade men den här är suverän!Du frågade även om brynskugga vs. penna; jag tycker att skugga är grymt mkt bättre, det ger ett mjukare och mer naturligt resultat. Med skugga hamnar färgen på stråna, med penna hamnar färgen på huden och då ser det ut som ett målat streck som det växer ofärgat hår på... Jag gjorde nyligen ett blogginlägg om ögonbryn; plockning och ifyllning: makeupoholic.blogspot.com/2008/10/veckans-blo...
    Håller med! Brynskugga är så mycket bättre! Har också haft penna innan och det är ju helt värdelöst..
  • Linny
    Knott skrev 2008-10-27 13:10:21 följande:
    Jag vill bara fråga en sak!? Jag hoppas att det inte uppfattas som drygt att jag ofta lägger länkar till min blogg. Säg till i så fall så ska jag sluta med det. Det är mest bara att om det dyker upp frågor om ngt jag skrivit om så känns det så naturligt att hänvisa dit istället för att skriva samma sak igen. Bilder på sminkningar har jag däremot slutat att lägga in i bildgalleriet här eftersom det är fullt nu, så där kommer jag att fortsätta att hänvisa till bloggen.
    Inte ett dugg drygt! Jag uppskattar det och tycker det är kul. Du är superduktig!
  • Linny
    Karisma skrev 2008-10-27 13:43:05 följande:
    LMK: Du har en sotad look i ditt bildgalleri, hur hqr du gjort för att det ska glimmra lite, är det den mörka färgen som gör det eller har du lagt ngt över hela locket.Linny: Tack för bilder/länkar på penslar, behöver absolut en sån från laura Mercier. Ska åxå ingandla en bättre av den övre länken, min är troligen alldeles för mjuk.Knott: Inte alls drygt att du lägger ut länk på bloggen, det är så jagkommer på att gå inoch titta i den, så för mig får du gärna fortsätta.______Är det ngn som har färgat sina ögonbryn? I mina yngre dagar så måste jag ha varit alldeles för ivrig att plocka ögonbrynen. Där det är som tjockast närmast näsan så har jag glest med hår i mitten, tänkte om man kan färga och att det lägger sig på huden åxå. Eller är det dumt att färga, kanske bara ser dumt ut just för att jag har glest m hår. Ser så hemskt ut om jag inte målar varje dag./Kristina
    Kolla Kicks penslar. De har ofta rätt bra Nu tog jag bara de märkena för att det fanns bra bilder på dem. Jag har en salig blandning från Everydayminerals, Makeupstore och Kicks..

Jag färgar mina ögonbryn när jag orkar  Jag får ju försöka borsta på så att det hamnar på brynen och inte på huden men det går alltid bra. Har också glesa bryn.. Kan inte plocka alls nästan och det är inte för att jag har plockat mycket tidigare..
  • Linny
    lindajm skrev 2008-10-27 19:17:14 följande:
    har skrivit massor av smink tips på min blogg om det är någon som är intresserad! lindajm.blogg.se
    Kul! Inte en look som skulle passa mig dock, med obefintlig färg på omålade ögonfransar, bleka läppar i mig själv osv Har gått från att använda kajal till att helt överge det till förmån för cake eyeliner. Tycker tvärtom att resultatet blir så mycket jämnare och snyggare än med kajalen
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-10-27 21:32:00 följande:
    Nu har jag vågat mig på att lägga upp lite bilder under mappen smink  
    Kul! Fint också Den där melon som du har över sharkskin, är den typ ljusgrön alltså?
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!