Karisma skrev 2008-11-04 15:26:43 följande:
Linny: Snacka om att vara dum, en sån pensel har jag ju tänkt köpa, bara jag hittar en i umeå. Hade dock glömt bort vad det var jag skulle använda den till.  Jag har lite problem som jag behöver hjälp med.Lillsyrran fyller 18år strax hon använder bara mascara för att hon är väldigt osäker och vågar inte sminka sig själv. Jag brukar hjälpa henne på skolavslutningar och så.Nu i present hade jag tänkt antingen ett presentkort på MUS för att bli sminkad + få smink för summan, eller presetnkort på Wish i Umeå för samma summa. Hon kan då välja klippning eller att bli sminkad (får inget smink). Ca 600:-Har pratat med henne om vad hon vill ha och hon har sagt inte smink, jag tror dock hon tänker rent bara smink då hon ändå inte vet vad hon ska göra med det. Tänkte om ngn lär henne så kanske hon vågar själv. Hon ska ju börja gå ut på krogen och (jag har fått uppfattningen att hon) gärna vill vara sminkad precis som sina vänner.Har precis fått henne att förstå att det finns andra kläder än linne och sweatshirt tröja (med dragkedja). Hon blev så fin och kände själv att det blev en stor förändring i klädstil. Självklart använder hon linne och sweatshirt fortfarande, men hon varierar mer. Hon vill gärna att jag ska säga exakt vad jag tycker och tänker då ingen av hennes vänner gör det, enligt dem är allt snyggt på henne, de orkar som inte engagera sig i hennes kläder bara sina egna.Vad skulle ni ha gjort? Gett pengar, presentkort på MUS, Wish eller en klädesbutik?/kristina
Jag tänker... det där med smink är nog mer ditt behov än hennes.  

Jag vet... har varit likadan. Alla är inte intresserade. Det är bättre att ge henne det om hon blir sugen själv, annars är risken att hon ändå inte tar ngt till sig.  

Jag skulle köpt kläder istället. Det är trots allt hennes present, det är hon som ska bli glad. Men jag vet hur mkt det kliar i fingrarna att köpa smink... jag är precis likadan.