• LMK

Smink smink smink vi fortsätter!

Tack alla!
    Har dock svårt att variera mig i hur jag lägger skuggorna. Blir typ likadant fast olika färger bara. Några idéer?

Karisma skrev 2008-11-05 21:18:23 följande:
    Jättesnyggt med vinrött, jag har helt gjort slut på min, måste köpa ny. Älskar den färgen, gissa vilken färg som kommer återkomma i sovrummet nu när vi ska renovera det. Har du provat klarrött någongång, undrar om det kan vara snyggt eller om man bara ser trött ut eller ngt./K
    Jag har inte provat klarrött, DET är verkligen vågat! Men det kan oxå bli riktigt läckert om det görs rätt & på rätt person. Kolla in dessa länkar:
    purity.webblogg.se/2008/november/killer-crush-vegas.html
    sminkan.blogg.se/2008/february/rodsvart-sotning.html
  • LMK

Charlita skrev 2008-11-06 09:19:55 följande:

hjälp! jag tro att jag e allergrisk mot smink eller nått jag har börjat få eksem liknande torr hud på ögonlocken, vid sidan av ögonen, hakan och runt munnen och kinderna Syns inte så jätte mkt men det känns och jag smörjer in mig o de känns lite bättre. Jobbigt nu får jag ju torra fläckar i ansiktet sminket kommer inte sitta så bra. Hoppas det går över snart jag hatar när jag får utslag eller finnar. låter skit töntigt men det kan sabba min dag. Vill typ inte visa mig ute. nej ush va ytlig jag låter men så e de...
    Nej fy, det låter inte bra alls!
    Vad använder du för smink? Köpt nytt nyligen? Bytt hudkräm? Ibland kan det ta ett tag innan man reagerar på produkterna.
  • LMK

Linny skrev 2008-11-06 09:42:30 följande:

Missade skriva igår! Dina sminkningar är jättefina. Skulle vilja se dig med lite mörkare färger Kan du inte ta en bild längre ifrån? Kanske en på hela ansiktet? Ofta är det ju så att sminkningen ser ljusare ut i närbild men när man väl tar på lite avstånd så kommer den mer till sin rätt. Så dina sminkningar kanske egentligen inte är så ljusa
    Tack!! Mörkare färger blir det! Skall ju ut & äta middag med mannen min imorgon så det passar bra.
    Skall försöka fota hela ansiktet, men det är SÅ svårt! Blir lätt ett "fish-fejs" Trots att jag är lång, så räcker armarna inte till Använder du stativ när du fotar?
  • LMK

Linny skrev 2008-11-06 10:07:41 följande:

Fish-fejs Nä jag zoomar bara ut en del och håller kameran en bit bort. Jag får också konstig näsa på bilderna. Man får ju det när man tar så nära..
    Du har väl en systemkamera? Är det inte svårt att fota sig själv med den? Jag menar, den är ju så stor? Jag har en systemkamera hemma oxå men kör enbart med lilla Canon Ixus Kanske skall avancera upp lite & lära mig den stora... Bilderna blir ju så mycket bättre med de stora kamrorna.
  • LMK

Knott skrev 2008-11-06 10:40:23 följande:

Falska MAC-pigment: jag har också hört om det där... samtidigt tänker jag att jag inte varit missnöjd med något av de pigment jag skickat efter från TBN (och det är en hel del), så jag har inte brytt mig så mycket om det faktiskt. I och för sig har jag inte jämfört varje med "äkta vara" för att se ev. skillnader, men eftersom jag varit nöjd har jag inte tänkt så mycket åp det. Skickade också just efter lite nya, har inte kollat om det är de "säkra".
    Precis så känner jag oxå! Har hört om detta tidigare & tyckte det var trist, men samtidigt har jag varit nöjd med pigmenten. Jag kommer aldrig köpa fullsize, så jag nöjer mig med dessa samples- Äkta el. ej. Väntar oxå på en laddning... Det är ju bara att hoppas att det är äkta vi får.
  • LMK

Fridapida skrev 2008-11-06 14:54:33 följande:

Lycka! Det var min box of shadow som kom. Och ebay-paketet innehåll både foundation o MV så inga mer tullavgifter. Här är en bild på Box of shadowwww.hqhair.com/code/preview_image.asp?Product...Men jag förstår inte var de får 18 skuggor ifrån... Det är bara 16. Men alla är verkligen jättefina!
    *Dreggel* Den ser ut att ha många fina skuggor! Skall bli kul att få se dem på dig framöver!
  • LMK

trollsanna skrev 2008-11-06 11:16:09 följande:

Vad fina sminkningar ni har gjort allihopa. Har lagt upp dagens sminkning i bloggen. Det blev skuggor från FACE idag. Vanity och Aubergin. Försökte mig på lite av de tipsen jag fick i veckan. Tycker faktiskt det blev bra. La lite skugga högre upp och i ögonvrån. Mer förslag får ni gärna komma med. Nu kallar jobbet som vanligt men jag kikar alltid in efter jobbet också. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Jätte snyggt! Kul att du själv blev nöjd efter att ha provat tipsen. Om jag får önska färg så skulle jag vilja se dig i något turkost, typ sotning med en turkos touch Det är såå snyggt till bruna ögon!
  • LMK

Liiza: GRATTIS till pojken!!

Fridapida: Kul att du är nöjd med paletten! Sminkningen var väldigt fräsch! Mera, mera, vill se mera!!

Knott: Snyggt med mörkt turkost! Kul att skuggorna kändes bra.

Linny: Låter snyggt. Du fotade va?

Idag kör jag efter Linnys önskemål på mörkare färger. Svårt egentligen, för det blir lätt åt sotning. Jag använde MUS Dramaqueen on the Loose (fr. Alcazar kollektionen. Mörkt mossgrön/brons/guldig) MAC Copperized (tror jag att det var) samt lite MAC Vanilla. Har fotat både ögat & helbild. Tror dock att det inte kommer synas så bra, då jag har tunga/hängande ögonlock. Skuggorna syns knappt, jag ser nästan arg ut istället...

• LMK

Linny skrev 2008-11-07 12:08:39 följande:

Ska bli kul att se. Du har oftast inte eyeliner runt hela ögat, så det skulle ju mörka upp det lite...
    Jo det klart. Men jag ser verkligen inte KLOK ut i eyeliner runt hela ögat. Jag kan knappt markera inre ögonvrån med en mellanfärg. Det går bara inte! Ni skall få se vid tillfälle...
    Har ju dock börjat vänja mig vid mörkt på vattenlinjen. Var lika anti till det oxå förut. Men det är kanske bara att vänja sig. Oftast är man själv mer kritisk än andra. Jag är ju van att se mig på ett visst sätt & andra kanske inte tycker det är fullt lika galet
  • LMK

Nu ligger dagens mejk uppe. Inzoomat + helbild. Det blev väl sådär bilder... är som vanligt mörkare irl.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!