Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg
    Fridapida skrev 2008-11-21 16:49:56 följande:
    Fint
    Tack
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg
    Luxor skrev 2008-11-21 20:38:42 följande:
    Nu har jag gjort ett försök på foto av min sminkning idag. Tycker att jag sminkar o sminkar men nu när man ser på bilden så ser man ju inte alls speciellt sminkad ut. Önskar att jag vågade lite mer och framför allt kunde mer... Mina ögonskuggor idag är MUS´s cotton candy och diva. Underlag är id´s foundation och under ögonen har jag Cliniques all about eyes concealer (tack Linny för tipset) samt id´s concealer lite här o där. Har även en rouge från id. Mascaran är från Lumene. Ögonbrynspennan är från Laura Mercier. Om det är någon som orkar gå in o kika på min sminkning och dessutom kommentera så tar jag tacksamt emot tips på förbättringar jag kan göra .Va på MUS idag och kom hem med 3 skuggor; muffin, nightfall och tie. Så här ska det övas på sotning.
    Ser fint ut, du har jättefin hy. Det jag tänkte på att du kan dra upp skuggan i globlinjen ännu mer mot ögonbrynen, inte ända upp men lite på själva ögonbrynsbenet också och inte bara i globlinjen. På så sätt syns sminkningen mera när du har ögonen uppe.

Dra på mer än du igentligen vågar. Själv tycker jag att jag målar så högt upp på ögonbrynsbenet men när jag ser bilderna jag sedan knäppt så kan jag dra upp ännu mera. Man blir lätt hemmablind när man står framför spegeln.
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-11-22 21:10:10 följande:
    Har städat min sminkväska och testade att sminka mig i orange. Finns bild på bloggen. Fast på bilden är inte färgen lika stak som den igentligen är. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Gillade den sminkningen jättemycket.
  • trolltyg
    LMK skrev 2008-11-23 12:35:05 följande:
    Nu ligger två nya sminkningar i galleriet från veckan. Det var de minst trista Där kan ni se att det inte alltid blir som man tänkt sig med färger. Ceriserosa är numera något jag provat fast det skulle vara vinrött.
    Snyggt som vanligt
  • trolltyg
    Fridapida skrev 2008-11-23 14:11:29 följande:
    På bloggen alltså... www.svalmarkskan.blogg.se
    Vilken snygg skugga, lite metallicglänsande. Du sminkar dig verkligen fint
  • trolltyg
    natta84 skrev 2008-11-23 19:26:20 följande:
    Hej! Jag undrar om ni brukar använda flytande foundation under mineralpuder? Eller har ni bara mineralpuder?
    Fast det går om man ex ska ut eller något att först ha flytande foundation på vissa områden för att sedan fixera det genom att buffa in mineralfoundation över hela ansiktet sedan. Detta gjorde de på mig när jag var på sminkkurs på FACE. Resultatet blev ju otroligt jämt och snyggt men kanske en aning "för mycket" för en vanlig vardag.
  • trolltyg
    Kayn skrev 2008-11-24 12:41:34 följande:
    trolltyg - nu har jag nog bestämt mig Tycker id ger mer lyster och värme på nåt vis och att Youngblood är mer matt. Gillar iofs båda men tror nog att det överväger åt att id blir höst/vinter och sen ev Youngblood på vår/sommar när huden har en tendens att iaf ha liiiiite mer lyster än glåmighet
    AH vad kul att höra en jämförelse, kanske ska testa id nästa gång då... Gillar att testa nya grejjer men jag har mycket kvar på min youngblood så den får hänga med ett tag till.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!