Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

Åh! Förresten. Det verkar som "ni" köpt upp all Books of Shadows...
    Verkar vara slut på hqhair! Och jag hittar ingen annanstans heller...

• Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-20 22:11:05 följande:
    Phantera
    Men är det volym eller längd? Fäller den? Är den torr eller rinnig?

Haha, är den slut? Ja, den är väldigt bra så jag förstår att den går åt. Kolla på lookfantastic.com där finns det tror jag.
    Det är både för volym och längd.
    Först tar man den sidan med "långa borst" för att separera och göra längre.
    Sen vänder man på den för att bygga volym.

Jag har märkt någon enstaka gång att den har fällt, att det har fastnat lite mascara strax under ögonbrynet. Sen om det har varit för att jag har varit "ledsen i ögat" eller om det regnat el dyl vet jag inte. Den är inte vattenfast. (Vill inte ha vattenfast).
  • Phantera

Just ja!
    Fridapida > Där fanns den minsann...återstår att se om man har råd att kosta på sig en sån, eller om man får önska sig i julklapp.
    Vill ha lite andra grejjer från strawberrynet.com
    Bl a en mask man ska ha på natten...om den nu kan vara något. Eller, den ska vara bra. Men det framgår inte om man kan "ligga på ansiktet" när man har den...

Nehepp. Skulle gärna sitta uppe längre eftersom jag ska jobba natt i helgen.
    Men karln min har tandläkartid imorgon 7.40 så då måste jag upp och passa barnen en stund...
    När han ändå bokade om kunde han väl tagit en annan tid...hmpf! Yeye...

Natti!

• Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-21 10:55:13 följande:
    Phanterahmmm det kanske vore värt att prova. Tycker du att den är bra eller jättebra?
    Svår fråga, den är nog bra. Kanske lite bättre än bra?
    Jag får nog återkomma...haha...

Idag ska jag träffa en bebis!!
    Mina barn har fått en liten kusin på sin pappas sida. Weeee...

Har köpt: www.lillamirakel.se/ProductPopup.aspx och matchande små byxor: www.lillamirakel.se/ProductPopup.aspx
    Kanten ser svart ut, men är brun.

Såg dessa i en affär i Eksjö men de hade bara storlek 50 vilket jag vägrar köpa. Då hinner han ha det typ en gång...
    Nehepp...mot frukost och smink.
    Undrar vad jag ska ta för färger idag?

Ha det!
  • Phantera
    Kianas Mami skrev 2008-11-21 08:29:16 följande:
    Ska in till stan idag o kolla på ID:s produkter, samt kolla efter en BRA o täckande concealer. Priset är inget o diskutera. Någon som har förslag på en bra o täckande? Om man ska använda mineral puder som ID:s kan man endå ha på sig en vanlig flytande/krämig concealer? Eller rekomenderar ni o ha ID:S concealer till deras fondation o veil puder?
    Jag har testat köpa en concealer från Lumene. Jag har både den och sen concealer från ID.
    Oftast använder jag dock min foundation som concealer.
    Jag använder i.d.'s-produkter.
    Även deras Kabuki. Har inte testat Everyday Minerals men ska göra det. Tycker dock inte i.d.-s borstar är dåliga! Men dyra.
    Jag har haft turen med en kontakt i Kanada och köpt billigt via henne.
    Hoppas du hittar något bra! Och du kan ju alltid rådfråga i affären!
  • Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-21 13:00:38 följande:
    PhanteraHmm okej... ja du kanske jag skippar den. Vilka söta små kläder. Tummen! Men ang mascara...Jag måste nog köpa en med mycket volym men gillar inte Diorshow. Jag gillar masterpiece men tycker ju att det är kul att prova ngt nytt. Hmm... ska jag köra på masterpiecen eller finns det ngn annan som är mkt bättre?
    BLir inte så mycket volym, men den separerar bra och fransarna blir ju längre.
    Jag använder Telescopic och den tycker jag är bra. Kan dock inte jämföra med Diorshow då jag inte testat den.
  • Phantera
    Tullemi skrev 2008-11-21 16:28:26 följande:
    Idag var jag på Hagabadet och vaxade benen. Tjejen som vaxade var även hudterapeut och visade ID´s foundation på mig. Jag blev helt såld och köpte en burk och kabuki på stört . Fast nu läser jag att vissa i tråden inte rekomenderar deras kabuki...jaja, den får duga till mig. Jag har en amatörfråga: använder man bronzer och rouge på samma sätt? Jag har aldrig använt bronzer men skulle nog behöva det (grymt blek).
    www.videojug.com/tag/make-up
    Här finns olika "turtorials" hur man applicerar olika saker. Jag kollade på rouge och bronzer och det är i princip samma fast rougen är inte så mycket in mot hårfestet utan som Linny skrev mer på den "köttiga" delen av kinden. Om du ler så blir det ju "äppelkinder" där ska rougen sitta och sen kan man dra den lite bakåt mot hårfestet.

Bronzern ska hela vägen bak till hårfästet. Sen kan man ha den lite på "solbrännaställena" också.
    Du kan ju titta.
    Finns fler turtorials på t ex youtube...
    Jag är inte så bra på skillnaden heller...men det finns ju mycket info på nätet och Linnys beskrivning är också bra!

Nehepp...mot jobbet!
  • Phantera

Jobbar hela helgen men har läst allt ni skrivit i alla fall.

Är verkligen sugen på en Book of shadows nu! De är verkligen så fina...!!
    Ska nog fråga min kära man om jag får beställa en när lönen kommer!

• Phantera
    Kianas Mami skrev 2008-11-22 15:18:09 följande:
    Oki men är inte flawless borsten bra? Jag såg att den fanns o köpa på tradera för endast 99 kr..
    Håller med Fridapida.
    För foundation tycker jag inte den är så bra. Inte om du vill ha täckande.
    Rouge o dyl kan man använda den till om man vill. Där funkar den bra, även om det finns bättre för just det ändamålet också.
  • Phantera

trollsanna > JÄttefint med orange, du fick lite mer färg tycker jag.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!