Inlägg från: trolltyg |Visa alla inlägg
  • trolltyg

Smink smink smink vi fortsätter!

Fridapida skrev 2008-11-24 14:06:59 följande:
    Det låter bra. Jag vill köpa mer Japonesque-borstar. Men eftersom frakten alltid tillkommer så är det smart att köpa från ett ställa om man ändå ska köpa ngt där. Jag har också köpstopp egentligen men det brukar sällan hindra mig. Jag är sugen på att testa någon ögonskugga från NARS... men vet inte vilken.
    Jag har en skugga från NARS och den är jag inte alls imponerad av faktiskt, men jag tror att det är en specialskugga man ska ha tex när man går ut. Stora glitter korn i den. Den är lila men inte så pigmentrik som jag trodde den skulle vara. Men jag misstänker att det är en skugga man lägger ovanpå annan skugga för glittereffekt.
    Melvin 051219 och Ian 071127
  • trolltyg

Lumene finns på kicks.

På vissa kicks har de märket nouba vilket är ett jättebra märke med hög kvalitet. På en del kicks finns beyu (stavning?) som är ett budget märke men med jättebra kvalitet även det. Bra pigmenterade skuggor. De har även en ögonskuggsprimer som påminner om lumenes men till ett billigare pris. Jag har den och den är superbra men den är inte lika dryg så priset blir nog densamma som lumene iallafall. Om du gillar nagelack har de OPI, en del kicks har också id.

Önskar dig en trevlig shopping

• trolltyg
    TigerLinn skrev 2008-11-25 22:30:54 följande:
    jag använder inte mineral smink men har lite lite kunskap om detta med rynkor.om du har rynkor. använder du nån rynk kräm?vart har du runkorna? om du har kring ögonen använder du en ögonkräm för anti rynk? eller vad använder du?
    Hahaha sorry men jag måste bara få skratta lite (har snuskig humor ) runkorna hahaha vad roligt det kan bli men fingrar som råkar trycka på fel knapp. Jag gör det ständigt men får sällan en sådant roligt resultat
  • trolltyg
    Grynet81 skrev 2008-11-27 12:15:06 följande:
    äh, den fugerade inte va? provar annan www.everydayminerals.com/index.php?option=com...
    Den har jag men använder den sällan men när jag gör det så har jag den till min puderconcealer, då tycker jag den är riktigt bra.
  • trolltyg

Linny och trollsanna: Tack så mycket

• trolltyg
    Knott skrev 2008-11-28 12:12:09 följande:
    Trolltyg: mycket fräsch och naturlig mejk på din senaste bild. Vad fin du är i håret också!
    Tack vad snällt, jag trivs mer med håret lite åt sidan så där.
  • trolltyg

KNOTT: Snyggt, jag gillar också heritage rouge en av mina höstfavvisar.

• trolltyg
    trollsanna skrev 2008-11-30 18:13:11 följande:
    Tack så mycket!Idag har jag köpt en ny skugga med massor av färgpigment. NOUBA #59 som är en röd och brun skugga med glitter. Testade och sminkade mig och det blev väldigt starkt. Syns inte så tydligt på bilden eftersom blixten äter upp så mycket färg. Vet inte om jag kommer våga ha den så ofta men tips på hur jag ska lägga den vore skoj. Så kom med förslag. Finns bild på bloggen. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Åh vilken snygg skugga, snacka om att det drog till i shoppingtarmen. Tycker du sminkade dig snyggt som det var men om du vill variera den lite så vore det snyggt om du gjorde en "klassisk" sotningstekning med den bruna över det rörliga locket och den röda precis ovanför i globlinjen och bara lite uppe mot ögonbrynsbenet och snyggt ihoptonat förstås mellan den bruna och den röda. Och en neautral highlighter utan glitter eller jättemycket skimmer.
  • trolltyg
    miss nöjd skrev 2008-12-01 17:20:31 följande:
    Ni sminkinsatta.... Håller Make up store och Face samma kvalitet? KOstar de lika mkt? Är det ett måste med märken av denna typ om man ska få en snygg makeup sitta hela dagen? Har sett att många pratar om ngn grund man ska ha på ögat för att det ska sitta? Är det då grunden som är det viktiga och sen sitter till och med en ögonskugga från H%M bra??
    FACE är något dyrare än MUS (make up store) typ 10-15 kr. Personligen gillar jag FACE mycket bättre än MUS, gillar formulan och pigmenteringen bättre på ögonskuggorna. Men om du har en bra bas så kan billigare märken funka hyffsat.

Det är viktigt med bra bas oavsett hur dyrt/billigt man väljer att använda. Med bas menar jag en ögonprimer som gör att skuggan fäster bättre, håller bättre och får starkare pigmentering. Primers finns i olika prisklasser och kvalitet. Många här i tråden använder Lumenes ögonprimer och är jättenöjd och den är inte så fasligt dyr.  
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-12-02 22:21:26 följande:
    Har lagt upp dagens sminkning på bloggen. Blev grönt igen...helt otroligt. Jag som inte gillat grönt ha hatrollsannasmakeup.blogspot.com/
    Skitsnyggt, du passar verkligen i grönt och lugg för den delen
  • trolltyg

Ni som lagt ut sina bilder: Jättefina allihopa. Jag orkar inte kommentera var och en försig då jag fått hålla mig vaken hela natten för nu kurar vi lilleman för att sova hela natten.

Tack för era tips, jag ska se va jag kan göra till nästa gång

• trolltyg
    trollsanna skrev 2008-12-08 19:22:26 följande:
    Fina sminkningar tjejer!Har uppdaterat min blogg så nu finns söndagens och dagens ''make'' där, samt mina nyköpta parfymer. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Oh det var precis sådär jag tänkte mig när du frågade om alternativa sminkningar med de färgerna och du vart verkligen skitsnygg. Vill ha den skuggan ännu mera nu.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!