• LMK

Smink smink smink vi fortsätter!

Idag kör jag ganska mörkt. Var sjukt trött i morse pga vår ena dumma brandvarnare började pipa efter nytt betteri kl. 04! Grr! Så det behövdes lite tryck för att dölja röda ögon.
    Använde: MUC Brown Smoke, PL Cashmere & Tigers Eye. Bild kommer ikväll.

• LMK

Jag igen!

Läser ofta att "skuggan applicerades med fuktig pensel" Hur funkar det? Om jag bara fuktar penseln så blir det allt annat än jämnt utan flagigt & smuligt. Har provat med vanliga skuggor & flera olika pigment. Är det mera blöt pensel som gäller, typ som när man skall lägga eyeliner? Någon som provat & fått det lyckade resultatet av mer skimmrande & intensiva skuggor?

• LMK

Nu ligger dagens mörkbruna mejk i galleriet!

• LMK

TigerLinn skrev 2008-11-13 14:58:22 följande:

jag är så lycklig fick hem lite nytt smink i dag :)
    Jag med! Fast det var igår! Fick mina nya MAC-samples från The BodyNeeds. Ett av pigmenten blev favorit direkt: Museum Bronze! Grymt snygg! Har den på mig idag & den matchar min hårfärg. Vad fick du för kul?
  • LMK
    Kianas Mami skrev 2008-11-13 14:31:48 följande:
    Får jag bara fråga en sak om ID Bare minerals produkter. Jag ska köpa deras minreal fondation, men vill ha ett så matt resultat som möjligt! "Fridapida" du rekomenderade att jag skulle köpa ID bare minerals Veil. som är ett transparent puder som gör att sminket håller längre, funkade ungefär som en primer om jag har förstått det rätt?Såg däremot att dom även hade ett efterpuder som ger extra matt reslutat osv. kan man använda alla 3? Alltså, Id Bare minerals fondation+Veil+ efterpudret? Tror ni att det blir för mycket kaka på kaka? Eller hur tror ni att resultatet blir?
    Som jag har fattat det så har de bara ett "finishing puder" & det är Mineral Veil, som finns som transparent & med färg. Sen finns det även olika face colours som du kan använda för att få mer lyster/bronzing etc. Jag använder bara vanliga transparanta MV & sedan foundation. Tar lite MV före foundation på de ställen jag vet att jag blir blank & avslutar även tunnt med MV över hela ansiktet. Kolla på deras hemsida så ser du alla olika produkter: www.bareescentuals.com/
  • LMK

truelove 4 ever skrev 2008-11-13 11:18:08 följande:

Torsdagens bilder ligger uppe
    Fint! Gillar verkligen din ögonfärg! Prova att lägga den mörkare skuggan i globlinjen & den ljusare på ögonlocken. Blir lite bättre balans då. Du kan även tona ut den mörka med den ljusa så får du tex. det guldiga under brynbenet som en "highlighter".
  • LMK

TigerLinn skrev 2008-11-13 15:10:46 följande:

jag fick mitt shimmer puder från EFNYmin dou eye liner från EFNY (en blå lila nyans coh en grön nyans båda lite metallic)en guldrosa ögonskugga från artistry samt enbronsing puder från EFNY :D
    Åh vad kul! Du får berätta mer sen när du provat ordentligt, eller ännu bättre: foton!
  • LMK
    Kianas Mami skrev 2008-11-13 17:12:31 följande:
    oki tack så mkt för tipsen! har du någon bild på dig när du använder båda?
    Alltså, jag använder alltid båda Har en ansiktsbild i mitt galleri där jag har foundation & MV på, men det är efter en heldag + besök hos frissan så det är ingen vidare bra bild att ha som jämförelse samt att jag suger på att ta ansiktsbilder! Jag använder nu färgen Light & på sommaren Medium Beige.
  • LMK

Tack för tips & synpunkter om att applicera blöt/fuktig ögonskugga! Skall testa igen vid tillfälle!

Trollsanna: Håller med tidigare talare, blått är fint till dina ögon! Kul med den nya shoppingen!

Här har ni en till salami! Jag blir bara mer & mer fräkning & då menar jag inte bara i ansiktet. Är inte så förtjust i det heller för jag tycker det BARA är fräknarna som syns vid solbränna. Kollegorna brukar inte kunna låta bli att skoja lite på våren då de första strålarna hitta till mitt ansikte & fråga om jag solat genom en thésil el. spottat snus i motvind. Vilken humor advokater har... Min man tycker däremot att det är sååå fint med fräknar! Sicken tur!

• LMK

Hej hej! Har varit lite frånvarande denna vecka men har läst ikapp emellanåt. Tillbringade förra helgen nere i Nässjö hos min bästaste kompis & vi hade tjejhelg med allt vad det innebär. Underbart!
    Har fotat lite av veckans sminkningar & bilder kommer upp under helgen. Har varit ganska tråkig & kört på en del säkra kort.

Ni pratade om blek el. brun tidigare & jag säger naturligt solbränd på mig själv, men blek på andra Ryser när jag går förbi unga tjejjor (det är oftast de som är värst) som är helt oranga i ansiktet & über pudrade & sen likbleka på halsen. Blä!
    Jag är själv så mycket finare i solbränna än detta vinterbleka med mörka ringar under ögonen. Jag får som sagt mycket fräknar under vår/sommar & på mig ser det bara konstigt ut med BUS ansikte utan fräknar. Nej, en bronzer på väl valda ställen är livräddaren under vintern i väntan på våren!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!