Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

Linny > Är det Primer Potion som är UD ögonprimer, eller är den till hela ansiktet?

• Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-25 16:02:54 följande:
    Jag fick den på typ tre dagar från hqhair.com. Beställde du din där så har du den kanske innan helgen.
    Neee...den var ju slut där!
    5-7 arbetsdagar tror jag det skulle ta. Men före nästa helg borde den ju kommit. Julfest med jobbet nästa lördag!
  • Phantera
    trollsanna skrev 2008-11-25 18:28:52 följande:
    tack snälla ni!Det blev grått och turkost idag. Finns på bloggen.
    Åh! Jättesnyggt ihop.
    Varför inte lite turkos under ögat?
  • Phantera

Fridapida > Du som använde Fairly light foundation, är den mörkare eller ljusare än "vanlig" light?
    Fairly är det typ som "knappt", eller hur ska man översätta det?

• Phantera
    Emeraldy skrev 2008-11-25 22:27:14 följande:
    Hörni, nu är jag igång med mina funderingar igen Jag har rätt nyligen börjat använda mineralsmink och jag tycker jättemycket om det och det känns verkligen skonsamt för hyn.Men idag tog jag mig en närmare titt i spegeln. Jag upplever nästan att rynkor och porer syns tydligare när jag använder mineralfoundation än en vanlig flytande foundation. Det kan väl inte vara meningen?Gör jag nåt fel vid själva appliceringen tror ni?
    Har du någon primer el dyl? Hm...*funderar*
  • Phantera

phantera.blogg.se/2008/november/sminkad-for-shopping.html
    Dagens make!

Och dagens inköp:
    phantera.blogg.se/2008/november/dagens-shopping-till-mig.html
    Efter tips!

Letade efter ett snyggt läppstift också, men jag hittade inget på den tid jag hade på mig...typ ingen, för karln började fråga om jag var klar snart.
    Och vi var tvugna att åka hem till barnvakten (min man, Magnus mormor).

Klart är i alla fall att jag ska få köpa en julklapp till mig själv ifrån Magnus...jag som redan har planerat några beställningar...hehe... ;-D

• Phantera
    trollsanna skrev 2008-11-25 22:42:30 följande:
    hade det men det kanske syns dåligt på bilden
    Åh! Sorry, jag klickade aldrig upp bilden så den blev större. Nu såg jag att det var lite turkos under också.
    Men jag tror du kan ta lite till?
    Du passade väldigt bra i turkos måste jag säga.
    Hade jag någon skulle jag prova! Jag ääääälskar turkos!

Nehepp, nu ska jag vila. De små kom upp ca 5.15... Och så hade jag bara 4 timmars sömn från förra natten.

Ska prova min nya ögonprimer idag tror jag bestämt!
  • Phantera

Min julklapp från strawberrynet är skickad!
    De är i alla fall snabba där!

• Phantera
    Fridapida skrev 2008-11-26 23:23:24 följande:
    Den är lite varmare än light och snäppet mörkare. Jag har gula undertoner. Så "knappt" är en bra översättning.
    Hm...okej.
    FÖr jag har light och medium och medium beige hemma. Den sista har jag inte provat.
    Men light är lite väl ljus tycker jag. Men jag tror att jag har kalla undertoner.
    Har lite rödlätta kinder...

Everyday Minerals är ju bra när man ska välja färger för där står det till vilka hudtoner de passar till.
    Fast då måste man ju veta vad man har...haha...

Nehepp...klä på barnen och fara till dagis...ha en bra toooorsdag!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!