Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Phantera skrev 2008-11-06 19:37:04 följande:
    Gah!Skitsnygga färger! Blir ju inte lite avis!
    Ärligt talat är jag nästan avundsjuk på mig själv. Jag tittar i den hela tiden. Har den liggande brevid mig i soffan.
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-11-06 19:40:42 följande:
    Jag har bf 15 mars -09 Imorgon ska jag till Make Up Store på sminkkurs, ska bli såå kul (såvida jag inte åker på magsjuka nu för det går på jobbet)
    Åh ,vad kul! Inte magsjuka så klart utan sminkkurs. Hoppas du blir nöjd.
  • Fridapida
    Phantera skrev 2008-11-06 19:48:09 följande:
    Någon som vet en bra concealer palett med flera olika concealernyanser i? Vet att jag har sett en i en tidning...men jag kommer inte ihåg vilken...kan det varit Chic?...Hm...Skulle jag vilja ha iaf...
    Jag är rätt säker på att FACE har en med flera färger i. MUS har en med tre färger.
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-11-06 19:49:05 följande:
    Svartpepparkorn? Vi kör alltid vitpepparkorn på jobbet under vinterkräksjukan (jobbar som förskollärare på småbarnsavd)...
    Svälj båda
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-11-06 19:50:55 följande:
    Ja, jag med!!! Ska se Nannes show på Rondo på kvällen med några tjejkompisar. Ska nog be dem göra en sotning, för det är det jag vill lära mig, vilken av MUSskuggor är bra att sota med, Smoke?
    Jag använder många från MUS och sotar med. Jag gillar Devil dust om jag vill göra en lila sotning. Men ska jag göra en svart så gillar jag celebration och Pollution. Celebration o Devil dust är eyedust så de kräver lite mer jobb. Pollution är enkel att jobba med. Det är lite olika vad man vill ha för resultat och hur mycket jobb man vill lägga ner på det. Som du kan se i min blogg så använder jag pollution väldigt ofta.
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-11-06 20:13:48 följande:
    Hmm, då ska jag kika lite extra efter Pollution, Muffin, Cakeeyeliner...hmm, det var nåt mer du eller Linny nämnde för någon vecka sedan har jag för mig...
    Du kommer säkert hitta massor mer som du vill ha.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-11-06 21:04:17 följande:
    Vad snygga färger! Du får rapportera om hållbarheten Hur mycket fick du betala för den där?
    Nästan 400 inkl frakt. Inte dyrt med tanke på att jag fick 16 skuggor, två minipenslar (kunde kvitta) och en miniprimer. Och en mycket fin ask!

Ja, de höll utan problem för ett gympass.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-11-06 21:18:16 följande:
    Helt okej pris absolut! Minipenslar kan väl vara bra om man vill bättra på under dagen eller så, om de var av något så när kvalitet iaf! Jag blev ganska sugen på den där asken jag med (nej jag vet, jag behöver inte mer ögonskuggor ).
    Jo, jag tror att de är av bra kvalité. De verkar inte vara av plast utan känns som äkta hår. Det är bara att de nästan är för små för annat än just förbättring.

Nja, behöver man inte alltid mer smink... Jag har inte köpt ngt på väldigt länge så jag unnade mig den här. Jag kommer säkert köpa mer smink från Urban Decay. Skuggorna är krämiga och fina.
  • Fridapida
    Phantera skrev 2008-11-06 21:39:19 följande:
    Åh...så surt då. FÖr varken MUS eller FACE har väl nätbutiker?Jag försöker hålla mina gröna öppna efter båda märkena eftersom de nämns titt som tätt här i tråden men inte sjutton ser jag nååååågon webshop nååååååååågonstans som säljer de märkena!Hms...
    Helt rikigt. FACE säljs iofs på hq outletshop men jag tror inte att de har den concealern eftersom den är ganska ny.

Jag har för mig att aloe vera har en sådan där tårtconcealer med massor av bitar av olika färger. Men vet inte om de säljer på nätet.

Finns säkert andra som har liknande produkt.
  • Fridapida
    MaddeMamman skrev 2008-11-06 21:45:31 följande:
    hej, jag snubblade över er tråd o slänger in en fråga- Tänkte köpa ett mineral puder och undrar vad ni har för erfarenhet av olika sorter (inte glittrigt). jag har ganska blandad, ljus, lätt fräkning hy, lite fina rynkor vid ögonen. färgen bör gå åt ljus honung och inte rosa..
    Det bästa sättet för att hitta rätt nyans är att gå till en återförsäljare. Att hitta exakt rätt nyans är svårt. Jag har använt i.d. i två år nu och är bara nöjd. Jag har nyansen fairly light. Du kan se hur jag ser ut på min blogg. På beskrivningen du ger så verkar du ha lite liknande ton som mig. Jag är också ljus hy med varma undertoner. Det som jag gillar med mineralsmink är att det inte blir mer täckande än man själv vill. Då kan man ha sina fina fräknar (för de lyckliga som har sådana) fullt synliga.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!