Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

Fridapida > Jag beställde ett "Get started kit" i somras/slutet av sommaren och då hade jag redan en light så jag tänkte testa Medium, i paketet var det en Medium och en Medium Beige.
    Hade jag tagit light så kanske det hade varit light och fairly light...?
    Men man kan ju blanda så det är inga problem.
    Jag bara funderade på skillnaden mellan light och fairly light.

Linny > Jag beställde :
    se.strawberrynet.com/productDetail.aspx
    Ville prova "din" ögon crème. Fast den här hette Rich också.
    Tänkte att i det här setet så är storlekarna lite mindre, så får jag se om jag gillar dem eller ej. Har ingen bra ögonkräm som jag gillar...än. (Har inte provat så många heller...hehe)
    Sen var det några andra spännande produkter, typ alla, i setet som verkar bra -på beskrivningen iaf!

se.strawberrynet.com/productDetail.aspx&goChar=K#DETAIL
    En ansiktsmask att ha på natten...hört att den ska vara bra. Återstår att se om man får ligga "på" ansiktet eller ej...verkar inte vara någon som vet?

Och så en:
    se.strawberrynet.com/productDetail.aspx&goChar=K#DETAIL
    Har fått bäst i test av...vad var det nu...hm...Cosmopolitan? Plus att jag läste om den i Chic, eller om det var aftonbladets bilaga med Sofi Fahrman (eller hur hon nu stavar).
    Verkar smidigt när man inte behöver skölja ur det. Jag "Hinner" aldrig ha inpackningar osv...

Men det blir ju först efter jul jag får prova dem...låååångt kvar!

• Phantera

trolltyg > Jättefint! Du såg glad och fin ut!
    Grattis till den lille -eller stora nu kanske- killen!

• Phantera
    evenflow skrev 2008-11-27 18:12:40 följande:
    Har lagt till några nya bilder, samt fixat till de gamla lite. Jobbar fortfarande på för att få till dem; antingen blir det för mycket närbild eller så är det nå't annat... www.familjeliv.se/hem/evenflow/galleri.php
    Snyggt!
    Snygga färger och färgkombinationer!
  • Phantera

Blev ingen sminkning för mig idag heller. Har haft fullt upp hela dagen. Lämnat på dagis, utvecklingssamtal för den yngsta. Hem, städa. Duscha. Äta. Hämta. Julpynta och passa barn samtidigt...nä...inte hunnit!
    Ska snart sova. Ska upp 4.50 imorgon och jag har redan sömnbrist som hänger över mig den här veckan! Är sååå trött...
    Men när jag väl lägger mig kommer jag väl inte kunna somna.
    Jag som är sugen på att prova min nya primer!

• Phantera

Knott > åh! När jag lägger upp bilder gör jag det i min blogg.
    phantera.blogg.se/category/smink.html

Men nu har jag inte hunnit sminka mig på ett tag...
    Nu jobbar jag hela helgen också, så då blir det kanske bara lite concealer, mascara, kajal eller något sånt...
    Jobbar på en industri så det är inte så "viktigt" då...
    Särskillt inte när man ska upp 4.50...hehe...börjar 5.30 och jobbar till 18.00!

Nu ska jag strax sova!
    Natti!
    Trevlig helg!

• Phantera
    trollsanna skrev 2008-11-30 18:13:11 följande:
    Idag har jag köpt en ny skugga med massor av färgpigment. NOUBA #59 som är en röd och brun skugga med glitter. Testade och sminkade mig och det blev väldigt starkt. Syns inte så tydligt på bilden eftersom blixten äter upp så mycket färg. Vet inte om jag kommer våga ha den så ofta men tips på hur jag ska lägga den vore skoj. Så kom med förslag. Finns bild på bloggen. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Snygga färger!! Du passade i dem!
  • Phantera

Vaknade i natt och hostade hostade hostade. Och då börjar ögonen rinna, antagligen pga ögoninflammationen. De rann och rann. Det var som att jag storbölade, typ. Fast detta med STÄNGDA ögon eftersom jag försökte sova...(lycka till med den hostan lixom!!!) Aja...
    Det är lite bättre nu på kvällen iaf...lite mer rosa än rött. Så jag hoppas det är borta snart.
    Alla på jobbet undrar vad det är för fel?
    "Sovit dåligt?" "Allergi?" "Vad går du på?" Osv...haha...
    Och de man inte känner som inte frågar skäms man nästan inför...man känner att man lixom vill förklara sig, för det syns så himla väl.
    Gröna ögon med ögon...röda runt om.

Åh...undrar när jag får min BOS! Weee...

Nej..nu ska jag titta på Gossip Girl som jag spelar in. Tacka vet jag DigitalBox!

• Phantera

trollsanna > Förresten! Den gråa och lila sminkningen gillade jag mycket också. De färgerna var snygga ihop och jag blir sugen på att införskaffa en grå skugga!
    Om det inte är någon i Bos? Kommer inte ihåg...hehe...

• Phantera

maddie > Jag beställde min BOS från lookfantastic.com , för den var som sagt slut på hqhair. (Fick tips från Fridapida).
    Direktlänk:
    www.lookfantastic.com/beauty/urban-decay-new/eyes/eye-shadows/urban-decay-book-of-shadows.html

Beställde den i tisdagskväll, och guess what?? Den kom idag!! Weeeee!
    Synd jag har ögoninflammation fortf. och ska iväg och jobba...annars skulle jag testat!

Köpte en tidning idag också. Fick med en Gel-eyeliner och eyeliner-pensel från FACE Stockholm också! Fynd, hoppas jag!

Weee...ha en bra dag! *smått lycklig*
    (Nu återstår något att ha på överkroppen på julfesten. Skulle vilja ha något glansigt grönt, men hittar inget -i rätt prisklass- hehe).
    Svarta byxor ska jag ha i alla fall...

Tips mottages gärna!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!