• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Phantera skrev 2008-10-31 09:34:36 följande:
    Åh...jag menade inte att ni la upp bilder för att visa att att ni var duktiga. Men ni ÄR jätteduktiga och det ser så enkelt ut när ni gör det. *avis*Vad ska man göra idag då? Lilltjejen är sjuk. Kom plötsligt igårkväll. Vi som köpt häxkläder för att ringa på hemma hos gammelmormor, farmor och farfar och säga "Bus eller godis". Som storasyster (4 år) längtat efter det!!Hm...hoppas hon piggar på sig lite till i EM...kanske går ändå. Får se...vill ju inte att hon ska bli sämre. Hm...aja.Nu ska vi gå och vila efter en jobbig natt!Happy Halloween!
    Nej men jag tog det inte så heller Ville bara förtydliga att om du lägger in bilder så antar vi att det är som för oss andra; att du lägger in för att du vill ha tips och bli bättre För så gör nog alla här Menade inte att jag trodde att du menade ....

Hoppas lilltjejen kryar på sig!

Lmk: Kul med ny hårfärg!

Karisma: Bra jobbat!!!

Körde lila och rosa ihop idag. Tog några bilder och lägger in sedan om de blev ok. Har inte kollat dock.. Körde en snabb slarvsminkning dock så det kanske inte är idé att lägga in. Vi får se
  • Linny
    Albin 080509 skrev 2008-10-31 16:37:43 följande:
    ar lagt in 2 bilder i mappen make up på mina just nu sotade ögon...syns inte så bra då bilderna är tagna med mobilen..men passar ja i sotade ögon?
    Nu syns det ju rätt dåligt, men du passar absolut i sotat!!!
    truelove 4 ever skrev 2008-10-31 15:43:02 följande:
    Dagens mejk blev väldigt enkel. Har bild i mitt galleri nu
    Fint Roligt att du provar med mörkt innanför fransraden Testa med lite mer eyeliner runt också nästa gång
    Himla valv skrev 2008-10-31 16:09:26 följande:
    Linny- Guuuuu så avis jag blir på dina ögonlock *hihi* Jag har själv problemet att mina ögonlock liksom hänger ner ni förstår hur jag menar Då syns ju inte ögonskuggan så bra Ni är verkligen jätteduktiga allesammans!
    Jag tycker de är för stora och hängiga jag.. Man vill alltid ha nåt annat än det man har..

Kollar mer senare..
  • Linny
    LMK skrev 2008-10-31 15:44:28 följande:
    Nyfikna, nu finns en bild på min nya hårfärg! Var tidigare lite mörkt guldblond. Har färgat ögonbrynen oxå så det ser mer naturligt ut. Trivs verkligen i denna färg! Rekommenderar fler att våga ta steget från blond-träsket, iallafall som jag- under hösten/vintern.
    Jättefint, verkligen! Har själv vågat mig på den färgen och även mörkare. Men jag är så ljus i mig själv att hela jag försvinner Blek ögonfärg, bleka läppar, bleka fransar o bryn osv osv.. Fick sminka mig tre gånger så mycket
    Fridapida skrev 2008-10-31 16:18:09 följande:
    LinnyDu såg verkligen inte trött ut, jättefint!truelove 4 everSåg fint ut, jag tror jag vet vilken skugga du köpt. Jag köpte två basskuggor till min mamma på face o undra om det inte var en sådan. Vad heter den?Vill du ha lite feedback på mejken? Jag tyckte att färgen var fin, men på en så ljus mejk skulle jag inte ha svart på inre fransraden. Det passar bäst om man även har markerat ögat runt med en mörk eyeliner el. liknande. Varför? Det ger ögat ett förminskat uttryck och öppnar inte upp. Annars tyckte jag att svart på inre fransraden passar din ögonfärg eftersom din iris ser ut som den gör. Men då med en mörkare mejk.
    Nåt förbättringstips? Känner att jag bara kör på nu och vet att det kan bli mycket bättre..
    Muchi83 skrev 2008-10-31 17:08:14 följande:
    Jag har en liten fråga. Jag söker efter en bra consealer eller hur det nu än stavas. Jag vill ha en som täcker bra, inte är för kompakt så man ser ut som ett monster eller för mörkt. Jag har testat så många men dom är för mörka då jag har så extremt vit hals. Någon som har något förslag?
    Concealer? Hals? Hänger nog inte med. Behöver du concealer på halsen eller menar du kanske foundation?
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-10-31 22:42:28 följande:
    Hallowen sminkning upplagd på bloggen.Har varit på ''spökfika'' hos brorsdottern så man fick klä ut sig till häxa. Kul när barn hittar på lite spökbus. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Vad läckert!!!
  • Linny
    Erica med c skrev 2008-10-31 23:07:47 följande:
    Har en liten fråga här..Jag ska på Gala imorgon och har köpt lösögonfransar för att lyxa till det lite..Alltså, ska man måla dom med mascara som "vanligt"???
    Nu använder jag det aldrig, men en del gör det. Man gör klart hela sminkningen,inkl. eyeliner och böjer fransarna och sedan sätter man på fejkfransarna och sedan målar man med mascara.Kommer väl mest på egna.. Så har tjejerna på MUS sagt till mig, men jag använder som sagt inte lösfransar så du får nog bättre svar från andra
    Muchi83 skrev 2008-10-31 23:12:00 följande:
    Underlagskräm är det jag behöver. Inte för halsen utan för ansiktet. MEN eftersom min hals är så ljus så blir det oftast en jätte stor skillnad mellan hals och ansikte vilket inte är så snyggt.
    OK, foundation alltså. Menar du att ditt ansikte är mycket ljusare, naturligt, än halsen alltså? För din foundation ska inte ha en mörkare färg än du har i dig självt. Har du naturligt två väldigt skilda nyanser i ansiktet och på halsen så är det förstås knivigare. Jag använder mineralfoundation men jag borstar alltid på lite ner på halsen också..
  • Linny
    truelove 4 ever skrev 2008-11-01 08:09:27 följande:
    Tack för era positiva kommentarer om min sminkning igår. Jag ska testa eye liner med ngn dag men det är jätte svårt att lägga tycker jag,för jag skakar en del på handen.Någon som har nåt tip,s,bild eller nåt på en snygg fest make up till ikväll?
    När du har lagt eyelinern så ta en tops och dra försiktigt utmed ytterkanten av eyelinern. Då blir linjen lite mindre skarp och också mycket jämnare. Så gör jag jämt
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-01 20:05:42 följande:
    Linny > DUm fråga kanske...men då lägger du eyelinern först eller? Annars suddar man ju bort skuggan? Eller har du något trix att dela med dig av? Jag brukar ju få mascara på ögonlocket..och får att få bort det har jag alltid tagit en tops...men då följer ju med bort! Fast idag lyckades jag utan mascara klet på locket!! Försökte verkligen anstränga mig att knipa ihop ögonen. Och så började jag med mascara på de nedre fransarna. Usch. FÖr trött för att orka lägga upp några bilder idag. Hade tänkt göra det annars.Trolltyg > Coolt! JAg valde en lite vinrödskugga också! Tillsammans med lite guldaktig skugga. Kommer inte ihåg vad de heter dock...
    Nej alltså.. Jag lägger ju skuggorna först och sedan eyelinern. Jag menar inte att jag suddar ut den hårt, utan att jag försiktigt drar med topsen utmed kanten på eyelinern så den jämnas till. Nu använder jag dock cake eyeliner så då funkar det. Kanske sitter din eyeliner mycket hårdare så den inte går att göra så med? Jag gnuggar alltså inte utan stryker den försiktigt utmed bara..
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-11-02 00:42:31 följande:
    Lite ot men jag har lagt in en bild på mig och "lilla" magen i mitt galleri om någon vill kika
    Åh vilken söt liten mage Vilka härliga UL-bilder du har fått. Jättetydliga och fina, speciellt den där h*n gapar
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-02 18:04:53 följande:
    Okej, då kör vi. Jag blottar mina sminkningar! phantera.blogg.seKritik mottages gärna!! Jag vet inte hur jag lyckas få det att se så kladdigt, eller klyddigt (som jag föredrar att säga), ut...?
    Men hörru! Så som du har fjantat dig så trodde man ju att du skulle kladdat runt som en clown Ser ju jättefint ut! Du har lyckats mycket bättre än de flesta som börjar leka med mer skuggor, att sudda ut dem. Inga skarpa linjer och övergångar. Bra
    Träna nu på att, när du suddat, fylla på med mer färg innanför, så att det blir mörkare som ett liggande v. Fortfarande utan hårda linjer.. Testa även med lite mer eyeliner
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!