Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

Just ja!
    Min BOS kom direkt i brevlådan. Väldigt anonymt paket, man kunde inte se om det var från företag eller privatperson så ingen tull heller!

• Phantera
    maddie3 skrev 2008-12-02 15:24:58 följande:
    oj, jag var helt säker på att det var inräknat i priset :(. Måste ha blandat ihop den sidan med någon annan som frakten ingår i priset.....kom nu på vilken...det var jerseybeauty :)
    Strawberrynet.com kanske? Där är det gratis frakt.
    Man kan åka på en tullavgift, men skickar min in en kopia på kvittot så får man pengarna tillbaka.

Appråpå strawberrynet.com så kom min julklapp därifrån idag. Tull igen...218 spänn, men som sagt, det får jag ju tillbaka. Synd bara jag får vänta till julafton innan jag får öppna!
  • Phantera
    trollsanna skrev 2008-12-02 22:21:26 följande:
    Har lagt upp dagens sminkning på bloggen. Blev grönt igen...helt otroligt. Jag som inte gillat grönt ha hatrollsannasmakeup.blogspot.com/
    Fint! Du passar i grönt...också! Du passar i så många färger.

Får se när jag får tid att prova min BOS!! Jag ska ju på julbord på fredag, då måste jag ju hittat något som är lite festligt.
    Vet ju inte än vad jag ska ha för topp...fan att jag inte tänkte på asos.com tidigare, där hade de många assnygga toppar!! Buhuu! Aja...vi får se vad det blir...
    Men jag är sugen på någon färgglad julig sminkning iaf...förslag?
  • Phantera

Men shit alltså vad hon är duktig Padmita!
    Alla hennes skuggor ser så metalliska ut...är det själva skuggan, typ något innehåll, eller pigmentet som gör det...eller hur "funkar" det?

Är det en "sort", typ som matte, shimmer, pearl osv?

• Phantera

Är de här fransarna äkta?
    Jag menar, en mascara kan ju inte ge fler fransar än man har. Bara bygga upp dem/förlänga/göra tätare...

De säger ju att en reklam inte får ljuga. (Fast många reklamfilmer mm gör det tyker jag)...
    Har hon så här många fransar, funkar mascaran så bra?

Och sist men inte minst, är det ens snyggt?
    Jag tycker inte det...det är för mycket...enligt in smak.

• Phantera

Liiza skrev 2008-12-04 11:18:36 följande:

Tog en promenad med barnvagnen till affären. Köpte tidningen "Damernas Värld" Jag har aldrig läst den.. Men man fick en Face Eyeliner+pensel på köpet så
    Vad tyckte du om Eye-linern? Jag tyckte den var väldigt bra faktiskt!
    Det enda dåliga var längden på penseln, man vill gärna stå lite närmre spegeln men då slår man i med den. Haha... men det går ju att lösa.
  • Phantera

Ang. reklamen som blev fälld med Penelope. Hennes fransar ser dock mer äkta ut än den med Eva Longoria Parker!!
    Det är lixom som en tät borste från ena ögonvrån till den andra!!
    Dock gillar jag telescopic man får långa fransar med den.

• Phantera

Jaha, testade min BOS igår!
    Gillade färgerna. Men jag tyckte Midnight Cowboy glittrade av sig lite under ögat...
    Men jag gjorde bara en snabbsminkning för att testa.
    Idag var jag docks sämre i mina stackars ögon så det var mindre kul så jag har inte vågat sminka mig något.
    GJorde dock en sköljning med ögonvattnet direkt i ögonen (har bara baddat med bomullspads förut) och det gjorde susen, är bättre igen.

Resultatet:
    phantera.blogg.se/index.html

• Phantera

NenniePennie skrev 2008-12-05 00:43:57 följande:

HEJ!Har en fråga och det skulle vara såå rart om ni ville hjälpa mig:vilka färger (ögonskugga, läppstift) skulle jag passa i? Har en bild i galleriet.Sen undrar jag om jag ska ha mascara på både övre och undre fransraden samt om jag ska ha eyeliner runt hela ögat, på övre, på undre eller ingen alls?tacksam för svar!!
    Du har fina ögon.
    Tror du skulle passa i många färger. Men absolut olika nyanser av brunt och grönt. Grått, vinrött. Jag har som du gröna ögon och har några färger som är lite vinröda och tycker det blir fint.
    Mascara på både övre och undre fransar. Sparsamt på undre.
    Eyeliner? Ja, det tycker jag. En smak sak om du vill ha på undre, det är ju bara att variera. Själv gillar jag att ha kajal på vattenlinjen. Oftast har jag brunt så det inte blir för skarpt. Men det beror lite på vad man ska ha för skuggor och hur markerat ögat ska vara.
    Prova dig fram och se vad du trivs i, då brukar det bli bra.
    Läppstift...hm. Använder inte så mycket sånt själv. Jag gillar sådana åt bruna hållet. Men tycker det är snyggt med "hudfärgade". Eller varma aprikosa/rosa toner. Men det beror ju också på "resten" av sminkningen och humör.
    Lycka till!
  • Phantera

Nu har jag testat lite skuggor från min BoS inför imorgon. Vad tycker ni?
    Jag vet inte om jag är nöjd med någon variant. Skulle vilja vara lite färgglad. Men den ena som, som jag tyckte blev bäst, är inte såååå färgglad...

phantera.blogg.se/index.html

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!