• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Phantera skrev 2008-11-02 20:22:20 följande:
    Tycker du det är OK? Sotningen blev ju ingen riktig sotning. Men jag ska försöka när jag har mer tid. Och ja, eyelinern. Den är svår när den är i "pulverform". Är inte van med sånt. i.d. som jag har mest av, är ju ALLT i pulverform...typ. Kanske inte läppstiften, men jag har förstått att man kan använda dem till läpparna också...på något mysko vis...hehe...
    Ja absolut Visst kan det förbättras här och där, men det kan det ju på oss flesta. Jag med tex. Det är bara träna som gäller.

Vad menar du med eyeliner i pulverformat? Cake eyeliner, eller menar du löst pulver? Jag tar ofta och blöter min pensel under vatten och så tar jag lite skugga på handen och blandar så det blir en krämig konsistens, eller lite tunnare...
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-02 21:40:34 följande:
    Linny > Ja, löst puder.Cake...är det som en fast form? Typ samma form som "man" köpte ögonskuggor i förut?Har läst när ni diskuterat om cake-liner...men jag är ändå lite osäker.
    Ja, ser ut som en liten fast ögonskugga..
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-02 22:09:07 följande:
    Linny > Och de är bra har jag förstått?
    Jag tycker det Men jag tycker det går helt ok att använda i pulverform med, bara lite meckigare när man ska blanda.
  • Linny
    LMK skrev 2008-11-03 10:23:06 följande:
    Åh vad det skrivs här! Först- TACK alla för kommentarer om nya hårfärgen. Håret är så skönt efter en toning till skillnad från det blonda spröda. Jag trodde att jag skulle ha all tid att lägga upp sminkbilder oxå, men icke... de kommer... Trollsanna: snygg Halloween mejk! Kul att få "spöka ut sig" lite emellanåt.Phantera: Du är ju jätteduktig!! Mjukt & fint skuggat. Vilka ögon & fransar du har!Trolltyg: Vad duktig du är som kör på lösfrallor! Jättekul & snyggt! Måste bara säga att på den bilden med sotningen så är du lik Nina Persson i Cardigans! Jag ser henne på den bilden. Truelove: Eyeliner är trixigt. Om du inte redan fått tipset så är en snedskuren pensel bra sk. angelbrush. Då kan du "trycka dit" eyelinern längs med franslinjen med hjälp av den sneda penseln & slipper darriga linjer. Min räddning! Shoppingtokig: Fin mage. Kul att det börjar synas!Linny: Gillar verkligen Flamenco på dig. Kan du inte dra till med en sotning snart?
    Får se Känns lite mycket med riktigt sotat på jobbet. 95 % av alla sminkningar jag har i galleriet är ju gjorda kl. 06 på morgonen, på max 20 minuter.. Skulle jag gå ut någon kväll kan jag absolut ha sotat, men jag går ju typ aldrig ut nu för tiden. Jag kanske ska ut och äta med vänner snart, men det är ju rätt troligt att det blir efter jobbet. Får se om jag kanske gör det någon helg om jag har tid
  • Linny
    evenflow skrev 2008-11-03 18:25:23 följande:
    Nu har även jag lagt in några make up-bilder i galleriet. Man ser ju vad man kan bli bättre på...Inte helt lätt att få till bra foton, eller rätt ljus. Men det är bara sminka och fota vidare
    Jättefint Nej visst är det svårt att få rätt ljus osv? Du har otroligt fina ögon och fransar!
    truelove 4 ever skrev 2008-11-03 14:50:50 följande:
    Prova ett av tipsen från tråden med min eyeliner idag och det gick bättre,är rätt nöjd. har bild i galleriet på dagens mejk
    Toppen att det gick bättre! Ser bättre ut, men försök att tunna ut linjen ännu mer och dra ända in till ögonvrån. Jag måste dock rekommendera cakeeyeliner (eller att göra med skugga som man blöter). Man får en mycket softare linje så att den nästan blir lite sotad.
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-11-03 18:44:13 följande:
    Hej tjejer!Hoppas ni alla har haft en bra halloween! Själv så glömde jag kameran och har gråtit blod över detta! Jag blir galen på mig själv! Alltid stressad och lätt förvirrad. Men jag blev nöjd med resultatet. Jag tog kort med mobilen men det blir så dåligt. Nu är bara det kluriga att få kortet ut ur mobilen och in i min dator... är inte så enkelt alla gånger. Men min kille jobbar på det. Jag har lagt ut en mejk i bloggen nu. www.svalmarkskan.blogg.se
    Snyggt Grönt är fint på dig

Tog ingen bild idag. Körde väldigt basic med grått i globlinje och yttre ögonvrån och muffin på resten av locket. Hade en mycket känslig och speciell förhandling och det var viktigt att jag såg "korrekt proffessionell" ut..
  • Linny

Albin: Jag använder också Dermalogica. Skin smoothing creme på vinterhalvåret och Active moist på sommarhalvåret. Rengöring använder jag Clinique foaming mousse cleanser och deras Gentle eye make up remover. Som ögoncreme använder jag Cliniques All about eyes. Jag använder dessutom Boots protect and perfect serum lite här och var i ansiktet..

• Linny
    Imperialiss skrev 2008-11-03 20:34:06 följande:
    wohooo, har precis hämtat ut mitt paket från everydayminerals. Spännande! Dock hade det fastnat i tullen så det blev 200 kr extra, men det är ju sånt man får räkna med.Nu ska här experimenteras!!
    Åh vad synd att det fastnade!!!! Om man bara beställer tex. samples så brukar det ju inte fastna, men annars finns ju risken. Hoppas du blir nöjd!
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-11-03 23:28:47 följande:
    Nu kan ni se en bild på min halloween-look. Jag hoppas kunna lägga ut en bild till, men vill inte vänta på den. www.svalmarkskan.blogg.se
    En snygg döing
    Imperialiss skrev 2008-11-04 00:53:42 följande:
    LinnyJaså, brukar det inte fastna om man bara beställer samples? det visste jag inte :)Nu beställde jag ett samplekit och ett såntdär fullstort kit iofs. Shoppingdjävulen flög i mig när jag började lägga varor i korgen och jag kunde inte sluta :DÅngrade mej litegrann sen då jag insåg att jag bara hade beställt produkter till ansiktet och inget till ögonen. Men det får bli nästa gång :)PhanteraAh bra idé, det skulle jag kanske ta o göra :)
    Nä, om man beställer samples så har ju egentligen paketet inget värde som så och då brukar de förbise det. Men du beställde ju annat också.

Tycker det var bra att du inte beställde skuggor från EM. Har visserligen två därifrån men är inte superimponerad. Har däremot typ ett 70-tal från Pureluxecosmetics och ett 50-tal från thebodyneeds. Små, billiga och de flesta är bra.
  • Linny
    Lejån skrev 2008-11-04 07:32:22 följande:
    www.tradera.com/Ett_stort_set_med18_st_pensla...Någon som vet nåt om detta?? Är det något att ha eller är det bara crap?? *inte min*
    Konstigt att det inte står nåt märke. Känner inte till det tyvärr.

Kör scene (mörgrå matt skugga från mac) i yttre ögonvrån samt globlinjen, Dream on.. (skimrande turkos skugga från Pureluxe) i yttre ögonvrån och en bit in på locket, och sedan Your ladyship (skimrande benvit skugga från Mac) på resten av locket. Svart eyeliner.. Tog kort i morse men vet inte hur de blev.. Får se om jag lägger in i eftermiddag/kväll
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!