Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Shoppingtokig skrev 2008-11-09 22:10:13 följande:
    Det har ju öppnat ett nytt Åhléns i Göteborg och jag var där och kikade idag och såg att de hade märket Smashbox, någon som har någon erfarenhet från det sminkmärket?
    Jag har aldig provat men jag är väldigt nyfiken. Allt händer i Göteborg nu. Varför kom inte Smashbox dit när jag bodde där?
  • Fridapida
    trollsanna skrev 2008-11-09 17:40:08 följande:
    Jättefint med eylinern till dom där skuggorna. Vill också ha den där boxen. Verkar vara jättefina skuggor.
    Tack Jag ska nog prova absint idag. Den är som den låter giftigt grön.
  • Fridapida

Åh idag har jag absinthe. Så himla fin! Jag har den ihop med den ljusgröna som jag köpte för ett pund på hqhair. Ett fynd! För er som gillar grönt så kan jag verklgien rekommendera absinthe. Och jag måste säga att jag är nöjd med kvaliten på UDskuggorna. De är pigmentrika och krämiga. Formulan varierar lite mellan de olika skuggorna, men överlag är de krämiga. De sitter hela dagen, lika fina när jag kommer hem. Men det är nog inte helt irrelevant vad man har för grund. Grunden är a och o.

www.svalmarkskan.blogg.se

• Fridapida
    maddie3 skrev 2008-11-10 18:18:54 följande:
    Fridapida- så jäkla snyggt. Jättesnygg grön färg. Måste kolla in den där boxen :)
    [/citat]
    Linny skrev 2008-11-10 17:29:10 följande:
    [citat]
    Toksnyggt!
    Tackar båda två!
    Ja gör det. MEN som Knott skrev: risken är att habegäret tar över.
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-11-10 20:21:28 följande:
    Wiiii! Idag kom min Book of Shadows på posten, SHIT vilken snabb leverans, jag beställde ju i torsdags kväll! Det kliar i fingrarna efter att prova.Fridapida: Absinth ser sååå snygg ut på dig!Måla längs vattenlinjen: jag trivs verkligen inte i det!! Jag kan göra det ibland bara för att jag tycker att det t ex passar till en sotning, men jag trivs inte i det alls. Sen blir det ju inte bättre av att allt sitter i inre ögonvrån i en kletig klump efter ett tag. Jag har _extremt_ känsliga ögon som börjar rinna bara jag får minsta smula i ögonen, så jag är inte så pigg på att experimentera med att måla t ex ögonskugga med fuktad pensel eller fixera kajal med vanlig skugga för det är så stor risk att jag måste tvätta bort allt och gå helt rödgråten en heldag istället så jag låter hellre bli helt.
    Så blir man glad. Jag beställde måndag kväll och fick min på torsdag. Nu ser jag fram emot att se dina kombinationer.

Har du hunnit titta något på skuggorna? Vad tycker du?
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-11-10 20:38:29 följande:
    He he, min 3½-åring blev lyrisk när jag öppnade locket och de tredimensionella figurerna poppade fram, så jag fick gömma undan den. Nu sover båda barnen och jag har kikat lite men ännu inte testat. Det känns nästan heligt, jag vill inte förstöra den genom att sätta penslarna i skuggorna Men jag vet inte riktigt vart jag ska börja faktiskt, det är så många fina färger!!
    Hahaha jag förstår vad du menar. Jag är helt lyriskt jag med. Den är verkligen prisvärd. Helt perfekt att ta med om man ska bort lite längre och vill ha fler alternativ att välja mellan.
  • Fridapida
    Linny skrev 2008-11-10 20:39:47 följande:
    Men vad är detta Book of shadows för nåt? Vaddå figurer som poppar upp? Fick hem mina macskuggor idag så jag och sonen satt och provad på handryggarna
    Jag har den i min blogg.
  • Fridapida
    Charlita skrev 2008-11-10 20:58:45 följande:
    Hej sötisar :) Jätte fina sminkningar ni lägger upp alltid lika kul o inspererande att kika in på era bilder ! Jo jag undrar om det är nån som vet om primer? Asså det man lägger innan fooundationen eller pudret. Nån som vet någon bra sådan och till inte allt för dyrt pris?
    Jag använder FACE perfect primer. Kostar väl ca 300 kr. Man lägger den före foundationen och efter dagkrämen. Olika primers har olika funktion. Det de är till för är att vara en förbehandlingen så foundationen sitter bättre. Ofta ger de lite lyster och håller huden matt.
  • Fridapida
    Charlita skrev 2008-11-10 21:13:30 följande:
    Knott & Fridapida Tack för hjälpen Nu vet jag det. men asså ja tror jag är allergisk mot mineralsmink jag har fått jätte mkt utslag och svidande rodnader i hela ansiktet och nästan eksem liknanade på ögonlock och runt läpparna! ska det inte funka tvärtom?
    Det beror faktiskt på vilket mineralsmink som du använder. Sedan är det så att alla är olika.

Många dietister rekommenderar nötter i kosten eftersom det är nyttigt men det finns ju de som är dödligt allergiska. Vi är olika som sagt.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!