Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

Fridapida skrev 2008-12-05 12:17:57 följande:

Phantera skrev 2008-12-04 17:03:00 följande:
    Ja, det håller jag med om. Midnaight cowboy ser verkligen fin ut men allt glitter ramlar ner. Jag ska prova att applicera den på Dignity genom att trycka fast den och se om det blir bättre då.
    Dignity, är det en slags primer? Har sett dig nämna det förut, men alltid glömt att fråga.
    Men jag antar att det är något åt det hållet?
  • Phantera

LMK skrev 2008-12-05 18:22:13 följande:

Phantera skrev 2008-12-05 18:15:42 följande:
    Jag tycker så klart den gröna... Förvånad? Men du kan ösa på med mer färg, om du tycker det blev för ljust. Det klarar du absolut att bära. Men det andra var oxå jättesnyggt. Välj det som passar bäst till kläderna. Läpparna är snyggt neutrala.
    Haha...
    Mannen kom hem för en stund sen och tyckte det gröna var snyggt.
    Kläderna är svarta med lite vitt på toppens framsida. Så de är inte så färgglada...
  • Phantera

LMK skrev 2008-12-05 18:18:42 följande:

Nu ligger en bild uppe från förra veckan: grönt! Denna vecka ligger jag som sagt lite lågt med sminket & målar lite bara på ögonen. Resten är helt naturellt.
    Jättefint!
    Fast jag tyckte din make 081127 var jättesnygg. Snygga färger ihop och snygg på ditt öga!
  • Phantera

Fridapida skrev 2008-12-05 18:35:50 följande:

Phantera skrev 2008-12-05 18:15:42 följande:
    Jag gillade absinte-mejken bäst. Fin! Använd en klistrigare bas när du fäster så blir den färgstarkare samt en fast pensel sp du nästan trycker dit skuggan. Underlaget gillade jag bäst den motsatta sidan. Jag vet inte vilket märke det var. Är du nöjd med BoSen annars?
    Har ju inte hunnit testa så mycket eftersom jag inte vågat pga ögoninflammationen.

Basen på andra sidan tyckte jag också bäst om. Det är det svenska märket! Från www.careoflena.se
    Fast "IRL" så tror jag det kanske är lite för mörkt. Tog "Naturlig Mellan". Men jag kanske skulle testa med "Naturligt Ljus" som bas imorgon då...?

Jag är lite rödrosig eller hur man ska säga på kinderna...är det det som kallas roscea(?) ?
  • Phantera

trolltyg skrev 2008-12-05 18:23:31 följande:

www.familjeliv.se/hem/trolltyg/galleri.php make i guld och turkost, jag är inte van med turkost på mig sjäölv men vart rätt nöjd. Tyvärr är ljuset skit som vanligt så den guldiga skuggan syns inte ens, men men.
    Fina färger! Synd man inte såg den guldigaskuggan, men det låter snyggt iaf.
    Men som Linny sa, lite högre upp med den mörka så man anar den även när ögat är öppet.
  • Phantera

Hm...är sugen på MAYHEM och BAKED. Typ blåskimmrande och guldglittrig...Hm...
    Får ju beslutsångest.

Nehepp...natti nu faxxt. Så man blir pigg och utvilad imorgon när de små vaknar.

• Phantera

Fridapida skrev 2008-12-05 20:31:30 följande:

lyckligmamma skrev 2008-12-05 18:49:10 följande:
    Ingen aning tyvärr... Men jag har för mig att det är brist av något slag.
    Ja, det tycker jag nog. FUnderar på att beställa därifrån när mitt i.d. är slut. Men jag ska först göra slut på proverna och jämföra lite till. Men det är absolut inte sämre än id eller EM!
    Maila dem och säg att du är intresserad av tester och vad du har för hudtyp/färgton så skickar hon några små påsar.
  • Phantera

Linny skrev 2008-12-05 22:59:12 följande:

Vill ni se en tjockis? Seee på mig! *sjunger* My god, nu är kulan stor.
    Jättefin bebismage!!
    Inte långt kvar nu, så spännande!

Fin sminkning också, as usual!

Nu är det frulledags här.
  • Phantera

Har funderat på att testa en sån, men inte hört något om den. Då kanske man skulle göra det? Hatar när man inte får tag om korta strån!

Linny > Jag har samma problem, att vakna när man ska vända sig. Oavsett om jag är gravid eller ej.
    Jag sover så djäkla lätt, vaknar för minsta lilla! Skitdrygt!

Så, nu finns bilder från julfest-sminkningen.
    phantera.blogg.se

Men färgen är som vanligt ljusare! Ser inte så grön ut...måste lära mig kameran bättre så man får en bättre färgåtergivning. Men det mesta hänger väl på "rätt ljus"...vilket jag aldrig hittar...

Nehepp...ska se om jag får vila efter en tuff natt.
    Ha det!

• Phantera

Fluffguf skrev 2008-12-06 18:11:53 följande:

Oj, är det så kort tid kvar! Jag säger detta till alla gravida: jag tyckte att det var nyss du berättade att du var gravid Vet ni vad? Jag har en sminkning i galleriet! Jag har gjort samma två gånger innan men inte fotat, så nu var det dags! Det är en sotning med brownie och choco d'or från MUS, den är dock mycket mörkare live men ni ser ju ungefär hur den ser ut
    "GUD" vilken fina färger!! Dem skulle jag vilja ha!
    Fint!
  • Phantera

trollsanna skrev 2008-12-08 19:22:26 följande:

Fina sminkningar tjejer!Har uppdaterat min blogg så nu finns söndagens och dagens ''make'' där, samt mina nyköpta parfymer. trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Ja, fina färger! Skulle vilja ha dagens make lite högre upp i globlinjen!
  • Phantera

TigerLinn skrev 2008-12-08 21:40:06 följande:

hej.. har ni tips på smink till begravning?
    Bra fråga!
    Jag ska på begravning på fredag så jag funderar på om man ska köra utan smink, det har ju en förmåga att bli sorgligt även om man inte vill...öh...typ.
    Annars...sotat? Då är det ju bara att gno sig lite i ögonen så blir det sotigare...mohahaha...
    Nej, men seriöst...vet inte...
    Inte äger jag någon vattenfast mascara heller!
  • Phantera

Fridapida > Fått din Gel-eyeliner än?

Jag testade sminka mig med några skuggor från BoS idag. Olika kombinationer på båda ögonen. (Var bara hemma ändå). Skillnaden var hårfin...
    Många färger som påminner rätt mycket om varann, eller många...men typ 4?
    Trodde de skulle skilja lite mer på ögat än de gjorde. Eller så är det bara jag som är kass...hehe...

Det var något jag skulle fråga om, men det har jag glömt! Hmpf!

• Phantera

Fridapida skrev 2008-12-09 21:05:36 följande:

Phantera skrev 2008-12-09 20:42:07 följande:
    Nej... inte än. Jag väntar verkligen! Har du lagt ut bilder?
    Nej, jag gjorde inte det den här gången...
  • Phantera

Går tråden ut idag eller?

Är det därför ingen skriver här? Eller är alla bara väldigt busybusy?

• Phantera

Linny skrev 2008-12-10 19:41:30 följande:

bizzybizzy Har jobbat på för fullt och ikväll rusade sonens temp i höjden och han fick på nolltid 39,1 i feber och den steg fortfarande när vi la honom. Stackars plutt.Så jag har inte tänkt på smink idag
    OTOTOT...
    Linny > Usch då! Stackars liten!
    Här är barnen också sjuka.
    Denise insjuknade med feber och hosta i lördagskväll/natt hos barnvakten. När jag kom vid 9 på morgonen hade hon strax över 39!
    I natt blev Daniela också sjuk. Hade runt 39 och kräktes. Antagligen pga febern.
    Dock har de varit rätt så pigga idag.

-------------------------------------------

Fridapida > Fått (och testat?) proverna från caroflena.se än? Nyfiken om vad du tyckte isf!
  • Phantera

Huvva huvva.
    Ska ner till EKsjö imorgon, för begravningen är på fredag kl 11.
    Blir nog inte så mkt smink då.
    Men de andra dagarna. Hm...för det första behöver jag en bra sminkväska.
    För det andra, räcker det med BOSen...? Hm... Så slipper man dra med alla små skuggburkar...
    Har ju inte så många som ni andra...men ändå. Hm. Chansar nog på bosen och sen en highlight-skugga eller två. Japp så får det bli.

Vi ses väl i nya tråden imorgon då? (Om jag hinner). Om nu någon (Fridapida?) startar en ny...?
    Godnatt!

• Phantera

Längtandsfull skrev 2008-12-10 22:39:27 följande:

Jag får aldrig någon riktig ordning på mascaran... Tycker mina ögonfransar står åt alla håll och det blir jätte knas när jag lägger på mascaran..Finns det något knep på hur man får det till att se ut som om ögonframsarna är mycket tätare,rakare och längre?Hur gör ni?
    Ja du, det är trixit det där tycker jag med.
    En ögonfranskam kan vara bra att separera fransarna med innan du applicerar mascaran.
    Sen är ju en bra mascara viktig också, och där går ju smaken isär.
    Det gäller att man gillar borsten, samt konsistensen på mascaran.
    Hittar man en sån mascara så går det lättare.

Många gillar ju Max Factors Masterpiece Max (heter den så?) jag har inte testat än, men jag ska göra det sen tror jag minsann.
    Min favorit är L'Oréals Telescopic mascara som jag tycker har en bra liten gummiborste med korta "borst" som separerar. Eftersom det är korta borst tycker jag det inte kladdar så mycket över och under ögat som med en "normalstor" borste. (Iaf de jag provat förut..)

Raka fransar? Vill man inte att de ska vara lite böjda? För att öppna upp blicken?
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!