• Linny

Smink smink smink vi fortsätter!

Karisma: jag har en eyecreasebrush. Den är just till för globlinjen.. Sök på eyecrease brush så hittar du nog..

• Linny
    trollsanna skrev 2008-11-04 18:31:23 följande:
    Ska testa Är lite feg när det gäller att göra det mörkare, då det är dagsminkningar jag lägger in och då de alla görs vid sextiden på morgonen Ska sedan sitta och förhandla osv så jag vågar sällan ta i riktigt. Men någon dag ska jag verkligen göra en riktig sotning och testa också. Ska testa lite mörkare undertill som du skrev Tack för tips!
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-11-04 19:59:09 följande:
    Tycker du sminkar dig snyggt, men du skulle kunna dra upp skugga högre upp mot ögonbrynet så att skuggan i globlinjen syns väl. Jag har ett stort ögonbrynsben och för att inte det ska ta över och förminska min ögonmake så brukar jag dra upp det lite extra mot ögonbrynet men självklart inte ända upp, bara lite högre än själva globlinjen. Tror att det skulle fugnera även för dig.
    Ska absolut testa. Har så mysko ögonlock och så kort mellan globlinje och ögonbryn att det inte blivit bra innan. Men ska prova

Jag ber om förslag och tips så ni behöver inte vara oroliga att jag tar illa upp!!
  • Linny

hehe, jag råkade citera fel... Mitt svar var till detta:

trolltyg skrev 2008-11-04 20:03:49 följande:
    Tycker inte du behöver förbättra dig för du sminkar dig alltid kanonsnyggt tycker jag, däremot kan du för att testa något nytt, måla ögonskugga mer mot den yttre ögonvrån och yttre ögonbrynsspetsen en aning, det behöver inte automatiskt bli cateye effekt, beror lite på om du gör en njuk rundning eller ett "hårt" liggande V. Hänger du med på hur jag menar? Det är så svårt att förklara tycker jag Men som sagt, du sminkar dig skitsnyggt så det är inget förbättringsförslag, endast ett exprimentiellt förslag
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-04 22:07:59 följande:
    Jag håller med trolltyg. Du sminkar alltid jättesnyggt. Kanske testa med lite skugga högre upp över globlinjen. (Som trolltyg skrev). Men om du redan testat det och inte tyckte det var så bra så kansle det är så. Skulle vara "kul" att se själv, vi kanske inte håller med. Höhö...Alla har vi ju olika ögonform och ibland passar vissa saker inte.Dagens sminkning var lite mörkare än du brukar göra. Du är ganska ljus och passar så bra i ljusa färger, men det var snyggt med mörkt också. Lite förändring ibland. Jag skulle vilja se dig i något lila/vinrött kombinerat med....guld/svart?
    Trolltyg skrev nog till mig att jag skulle dra ut mer som en vinge, medan hon skrev till en annan att lägga över globlinjen. Men jag trodde också det var till mig först

Jag måste nog ta en bild där jag inte har så öppna ögon tror jag. Jag har rätt "tunga" ögonlock vilket gör att man ser mycket mer av min globlinje normalt, än vad man gör på bilderna. Jag håller dem nog mer öppna på bilderna än vad jag normalt har tror jag Jag har testat att måla högre upp men då jag inte har så mycket mer hud kvar där så blir det nästan i ögonbrynen. Men jag ska absolut testa (inte en dag jag ska till jobbet dock) så ni får se

Hmmm... Lila kan jag absolut. Vinrött har jag inte, just för att jag ser ut som en knarkare i vinrött och plommonfärgat Vet inte varför Men jag kanske har någon lite rödare skugga och jag ska försöka våga mig på det. Får som sagt göra det när jag inte ska till jobbet bara
  • Linny
    Phantera skrev 2008-11-04 22:12:06 följande:
    Dagens sminkning ligger uppe:phantera.blogg.seLite längre ner...ja, ni ser ju var bilderna kommer! Nattinatti för mig nu!
    Fint och enkelt Jag skulle vilja se dig med lite mer färg och eyeliner, bara för att Men jag tycker du lyckas bra med att inte ha några skarpa övergångar. Det är dock svårt (som du själv har märkt) att se exakt hur det är i verkligheten, speciellt på rätt ljusa sminkningar.
  • Linny
    TigerLinn skrev 2008-11-04 23:04:43 följande:
    har nån nå tips på någon bra sida med fest sminksamt sminkningar till 40? kvinnor?
    Menar du där man kan köpa skuggor och sånt, eller menar du där du kan se festsminkningar? Vad menar du med sminkningar till 40? Fyrtio stycken kvinnor eller kvinnor över fyrtio?
    Charlita skrev 2008-11-04 23:50:00 följande:
    Jag har ett problem. Jag kan varken sota eller lägga en bea ögonskuga eller eyliner då mina ögonlock hänger över och ush ser bara så knasigt ut idag när jag försökte göra en sotning. :(
    Hur menar du med "hänger över". Har du tunga ögonlock som jag, så att all ögonskugga syns jättemycket?
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-11-05 08:12:02 följande:
    hahaha jag skriver fortare än jag läser, ser att du redan hajjat vad jag menade
    Får nog göra båda för jag upplevde att du tyckte jag skulle testa lite mer "vingat" men att Phantera tyckte det skulle vara kul att se mer över globlinjen som så. Får se om jag orkar sminka mig idag. Jobbar hemma och då är det oftast rätt skönt att bara låta bli. Fast jag vill inte köra de varianterna på jobbet då det blir för mycket (jobbar ju i en miljö där man förhandlar, sitter i chefsmöten osv och då är inte min vanliga sminkning den mest diskreta heller)

Längtar efter mina nya macskuggor! Hoppas det inte dröjer så länge till!
  • Linny
    truelove 4 ever skrev 2008-11-05 08:24:14 följande:
    Idag köpte jag 4 nyx burkar med ögonskuggor,oöppnade förstås för 100 kr på tradera. Gillar deras skuggor,köpte några till dom färger jag inte har
    Känner inte till märket. Men det är bra säger du? Har du provat några av Mac´s, Makeupstores, Pureluxes osv så du kan ge en jämförelse?
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!