Smink smink smink vi fortsätter!
trollsanna skrev 2008-09-13 15:08:41 följande:
Gjorde en sminkning idag med guldiga färger. Har jobbat lite mer på att få till en snygg vinge på linjen (eyeliner) brukar använda en flytande eyeliner men idag testade jag med ögonskugga och pensel. Var lite lättare med skugga men den blir inte lika skarp som med flytande. Lägger upp en bild i galleriet. Har ni något bra tips på hur jag ska göra för att få en snygg vinge så säg till. Har försökt så många gånger men misslyckas oftast på mig själv. Kanske beror på ögonformen el nått. Jag tycker att lättaste sättet att få en fin vinge är att bredda eyelinern och skära av med en sne skarv. Svårt att försklara... om man säger så här. (Det är inte riktigt så jag gör den men för att förklara hur jag tänker när jag gör den.)
Jag målar ett streck utmed fransraden sedan gör jag ett till ovanför det strecket så löper parallellt, men det strecket ska göra att det blir som ett extremt smalt liggande V. Det undre strecket slutar där fransarna slutar. Det övre strecket forstätter så lång jag vill ha vingen. Sedan binder jag ihop de två strecken med ett snett rakt streck. Och fyller i tomrummet.
Vitsen med att jag gör såhär är att jag vill inte ha en sväng på vingen. Det ser det ut som ändå.
Ja, här ser du hur det brukar bli. Den här är gjord med en liten pensel, dock ej snedställd. Nu använder jag en dipliner, eyeliner med filt-tipp. Den är superlätt att göra snygg eyeliner med.
svalmarkskan.blogg.se/2008/march/eyeliner-igen-o-igen-o-igen.html