Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink vi fortsätter!

Förresten...vad är MAC för märke?

EM och MUS förstår jag. Men MAC? Är det en förkortning eller heter märket kort och gott MAC?

Ska försöka få lite tid att använda mitt nya smink snart. Tänkte slänga allt det gamla.

En ny sminkväska skulle jag vilja ha. Men många fack..
    Hm...
    Kanske skulle önska mig ett sminkbord i julklapp...hm...

Nu väntar jag på lite ögonskuggor från EM.

Sen får man väl öva öva öva och öva tills man blir lika bra som Padmita...fast det lär man väl aldrig bli. Jag är NOLL konstnärligt lagd...hehe...
    Aja.

Nehepp...åter till sjukt barn.

• Phantera
    Knott skrev 2008-09-30 14:23:23 följande:
    Du kan köpa sampleburkar av MAC:s lösa pigment på www.thebodyneeds.com, jättebra priser och snabb leverans. Burkarna ser små ut men räcker förvånansvärt länge. Om du vill klämma och känna finns MAC tyvärr inte i så många butiker; här i Sthlm finns det på NK och Åhléns city, tror att det är ungefär samma i Göteborg och att det även går att köpa över disk i Malmö, men övriga städer vet jag inte...
    Tack! Nu har jag beställt några skuggor därifrån.
  • Phantera

Underlagskräm och primer, är det samma sak?

Jag vet när jag var yngre och läste sminkguider så stod det underlagskräm men jag fattade aldrig vad det var...

• Phantera

Shit pommesfrites LMK!! Vad många!! Vad har du fått/köpt de praktiska askarna ifrån?

Jag måste ha en sminkväska!!!

• Phantera
    Knott skrev 2008-10-02 10:28:41 följande:
    Pokergirl: jag tror inte att du behöver vara orolig. Jojobaolja är en bra återfuktare för att hålla torr hy i gott skick. Om du är lite haj på engelska kan du läsa vad Paula Begoun skriver om oljor, däribland jojobaolja: www.cosmeticscop.com/cosmetic-ingredient-dict... Scrolla ner till "natural moisturizing factor"I enlighet med uttrycket MLBB, My Lips But Better, kör jag idag en MEBB, My Eyes But Better med matta skuggor från FACE i vanilj och rost som jag tycker framhäver blå ögon bra: makeupoholic.blogspot.com/
    Din MEBB ser fantastisk ut! Jättesnyggt!
  • Phantera

Åh...L'Oréals Telescopic/Telescopic Carbon black tycker jag är suveräna! Har aldrig smulat för mig! Gillar dessutom "gummi"(?)-borstarna som separerar och förlänger bra!

En ny favorit jag har är I.d's Big Tease Mascara! Borsten är "tät" på ena sidan, och "längre strån" om du snurrar på den. För att få tjocka långa fransar. Jättebra tycker jag!

• Phantera

Jag vill också börja öva på ögonskuggor osv. Men jag vääääntar otåligt på mina skuggor från EM och MAC...!!
    Vill ha dem..NU!

Hade velat ha dem i helgen när jag var ute och åt med min man. Men fick nöja mig med ett gammalt ögonskuggsset från Isador...samt Eyeliner Coffe Bean från ID. Använde den som en skugga faxxt...hms...det kan man väl?

Vet inte om jag vågar lägga upp några bilder...är ju inte så bra på att sminka mig...hehe...
    Får öva lite först...men då måste jag ju ha mina skuggor...!!!

• Phantera

Vad är PL?? Alla dessa förkortningar eller icke förkortningar...??!! Hehe...

• Phantera

Linny > Fin bild, fin familj. Du har den där härliga gravid "glowen". *avis*

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!