• Tesssi

Smink smink smink vi fortsätter!

Tack för tipsen - fortsätt gärna ge mig tips. Det behöver jag.

Hmm, funderade själv på make-up i gråskala... Inser att jag måste lära mig att sota i så fall.

Jag har svårt för röda läppar, även om det är superfint på alla it-people. Känner mig som en clown. Hur får man röda läppar att se bra ut? Men det skulle ju vara coolt.

Blir det en röd klänning kommer den vara uppsydd för mig. Kommer antagligen ha svarta skor till, frågan är om det sen blir gråa handskar och väska. KAn ibland kännas att svart och rött blir för skarpt, beroende på den röda färgen såklart.

(Skönt att ni inte morrar om att det är för tidigt att planera nyår. )

• Tesssi
    Fridapida skrev 2008-10-03 16:27:05 följande:
    För tidigt? Här ser du en som är i full gång att planera jul! För att hitta rätt röda måste man tänka på vilken hudton man har. Det bästa är att gå till face eller MUS o få hjälp. Jag tycker också att det är svårt med rött. Har svårt att vänja mig.Är du osäker så kör hellre en sotning, mycket lättare att bära upp. Du har ju tid att öva. Känner du dig osäker o ändå måste köpa skuggor, varför inte gå till make up store o köpa en sminklektion. Kostar 500 kr o du får produkter för samma summa. Då får du hjälp att lära dig hur man gör OCH skuggor o grejer. Till en röd klänning håller jag med dig om att svart kan bli lite hårt. Jag skulle faktiskt satsa på krämvit väska. Måste du ha handskar? Det är ju minst lika snyggt att ha snygga naglar istället. Handskar är billigare, men en nagelförlängning precis innan är inte fy skam. Jag skulle hellre satsa på ett snyggt armband är handskar. Men smaken är som baken. (när f*n ska jag få gå på bal???)
    Handskar är nog inte ett måste... Kanske ska kika på ett snyggt armband istället. Är ju bara i planeringsstadiet så jag har lång tid på mig att ändra mening. cremevit väska o svarta skor??

Åh, nagelförlängning vore nåt - jag som aldrig har långa naglar. Det skulle verkligen kännas glamoröst.

Dags att springa iväg, ska på after work som kommer bli ett stort party.

Kvällen går i lila o svart/grått. Använde MUS vampire som jag verkligen gillar!

Got to go!!
    Tack för alla tips!
  • Tesssi

Nu är tyget inlämnat till skräddaren. Blir en hellång röd axelbandslös klänning med vid i kjolen. Enkelt o klassisk men med färg - precis som jag vill ha det!!

Så det är bara att sätta igång att öva på sotning!

• Tesssi
    trollsanna skrev 2008-10-05 01:58:58 följande:
    klockan tickar på snabbt. ''råkade'' gå förbi MUS och givetvis blev det att svänga in där. Slutade med en vässare till alla pennor samt en jättesnygg ögonskugga. Det blev Vampyre. Har lagt upp bild i galleriet på kvällens sminkning där jag har den på. Var bortbjudna på middag så jag vågade ösa på med färg. På kortet så ser den inte lika lila ut som den faktiskt var.Natti
    Jag har också den ögonskuggan - gillar den mycket. men jag har aldrig vågat ösa på med färg som du gjort. Måste testas för det var jättefint!!
  • Tesssi
    Knott skrev 2008-10-03 13:51:11 följande:
    Ett annat alternativ är en nätt och ljus ögonmake med enbart en champagnefärgad ögonskugga men ett eyelinerstreck med vinge, ganska rejält med mascara och sedan riktigt riktigt röda läppar.
    Har börjat tänka om mot den här typen av make up till nyårsbalen. Undrar hur många gånger jag hinner ändra mig... Men hur gör jag en snygg eyeliner-vinge?
  • Tesssi

Fridapida: Nu har jag beställt tid för nagelförlängning. Blev så nyfiken när du gav mig det alternativet.
    Hade inte alls tänkt på att det gick att göra...

Har tråkiga korta naglar som skivar sig jämt i vanliga fall.

• Tesssi
    trollsanna skrev 2008-10-09 22:50:50 följande:
    Har inte laggt upp någon make på bloggen idag. Har haft en deppig dag och inte orkat vara här. Kikar bara in fram och tillbaka en snabb sväng. Min älskade gamla farmor insomnade och for till himlen idag på morgonen. Kommer igen när man får lite ork och lust och inte har så rödgråtna ögon.  Kommer nog kika in men inte skriva så mycket.Kram
    Beklagar.

Nu har jag äntligen fått min sample-kit från EM. Så ikväll ska det testas.
  • Tesssi
    Nathalie009 skrev 2008-10-10 12:21:36 följande:
    ngn som vet vad mist sthlm är för märke? Killen jobbar som fönstrrenoverare och dom jobbar i en gammal mist lokal typ och där skulle de slänga alla ögonskugge"prver" så han tog hem dom till mig men aldrig hört talas om Mist :S Är d ngt att ha?
    Tror att de har en butik i Sthlm (eller hade). www.miststockholm.com/

Men jag har ingen aning om det är bra eller dåligt!
  • Tesssi

Nu har jag prövat EMs foundation som jag beställd. Kanonbra. Gissade rätt på färg också...
    Och för tipset om borsten, det är toppen!
    Tack för all hjälp.

• Tesssi

Nu har jag fått MAC samples:n jag beställt. Vilka fina färger! Får testa så fort jag har tid. Men några foton blir det inte - är inte så duktig än.
    Verkligen roligt att kunna beställa samples av färger man inte är säker på att man gillar innan man köper en i vanlig storlek.

• Tesssi

Nu har jag varit på MUS-lektion. Jag bad om att få den sminkningen jag vill ha till nyårsbalen. En sminkning a la Marilyn Monroe på 50-talet.

Det blev en ljus ögonmakeup, eyeliner med vinge och riktigt klarrött läppstift. Det blev såå snyggt!
    Trivdes riktigt bra i det!! Så nu gäller det att öva.

Dock blir det inte den röda balklänning jag trodde - tyget räckte inte..

Så nu funderar jag på att köpa en vintageklänning från 50-talet. Borde bli toppen!!

(Kan dessutom tala om att jag vant mig med de förlängda naglarna nu, de är så fina. )

• Tesssi
    Fridapida skrev 2008-10-28 09:14:59 följande:
    Åh, vad snyggt med Marilyn Monroe-mejk. Den är klassisk. Jag är själv ett väldigt stort fan av eyeliner men de röda läpparna har jag svårt att bära upp. Jag är lite för feg. Jag tror jag har i mitt galleri här en bild när jag har Devil från MUS på läpparna.Du får lägga ut bilder på hur det blir. Kul att de blev nöjd med naglarna. Jag tycker att det är ursnyggt med byggda naglar.
    Kanske kan prova att fota vid något testförsök. Och sedan vid balen såklart.

Hade china red från MUS på läpparna i torsdags... Snacka om förarbete för att få det snyggt! Men jag har inte valt röd färg än, efetrsom jag måste hitta en vintage-klänning först. Men china red ligger bra till.
  • Tesssi

*önskar jag vågade lägga ut bilder* *men kanske framför allt ta bra bilder*

Jag övar o övar inför balen på nyår. Idag har jag muffin o silver på ögonlocken och så försöker jag få till en fin eyeliner med cake-eyelinern från MUS. Svårt, men det går bättre o bättre. På läpparna återfinns Explosion.

Med lite övning kanske jag blir lika bra som er...

• Tesssi

Sminkad idag. (dock ingen bild idag heller. Klarar inte av att ta närbilder så det blir bra. Ska blir bättre på att fota för jag vill gärna ha feedback egentligen...)
    Dagens make går i grönt. Fantastic, Lime och Muffin från MUS som ögonmake och två smala eyelinerstreck. (jag lär mig )

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!